Du måste logga in för att svara i en tråd.

Inlägg från: kristaav |Visa alla inlägg
  • kristaav

Hackar sig in i dator

Man kan ta sig in i stort sett vilken dator som helst beroende på vilka kunskaper man har och hur mycket tid man vill lägga på det

• kristaav
    jaghopparhögt skrev 2013-08-30 17:48:14 följande:
    Nej det går faktiskt inte sålätt, det måste finnas saker man kan ansluta till. Persondatorer har mycket sällan tjänster som går att ansluta till utifrån. Så det enda sättet är egentligen att infektera datorn med ett program (virus) som man sedan kan ansluta till.
    Skrev aldrig att det är lätt. Skydda sig mot massattacker är inte svårt men vill man ta sig in i en dator så kan man beroende på hur mycket tid man vill lägga på det. En dator som inte är ansluten till nätet är inte säker om t.ex. lösenordet är abc123. Det krävs då att man bryter sig in hos personen och knappar in lösenordet och vips så har man "hackat" datorn. Jobbade tidigare med att kontrollera säkerheten på arbetsplatser och det var många lösenord jag kunde lista ut genom att bara kolla runt på skrivbordet. Ett exempel va en person hade en teckning som dottern hade gjort och skrivit sin namn. Efter 3 försök så va jag inne i datorn. Lösenordet va namnet på dottern och årtalet hon va född. Personen använde samma lösenord till sin hotmail och där kunde jag hitta inloggningsuppgifter för olika sidor på nätet. Många gånger så behöver man inte avancerade program utan det räcker med att lära känna personen vars dator man vill komma åt.
  • kristaav
    Anonym (dd) skrev 2013-09-10 10:28:27 följande:

Det sättet du använder dig av och loggar in på företagsanställdas hotmail är straffbart oavsett vad för uppgift arbetsgivaren gett dig. Horribelt rent ut sagt.
    Det va -96 och, nej, det är inte etiskt. Slutade på det företaget några månader senare. Vad jag försöker få fram är att "alla" datorer går att komma in på ett eller annat sätt. Och många gånger så behöver man inte några avancerade program.
Svar på tråden Hackar sig in i dator