Bellybandit - fungerar den?
Ja, löns det att köpa en BellyBandit? Positiva / negativa erfarenheter? Började ni använda den genast på BB? Finns det bra andra motsvarande gördlar?
Ja, löns det att köpa en BellyBandit? Positiva / negativa erfarenheter? Började ni använda den genast på BB? Finns det bra andra motsvarande gördlar?
Ingen som använt?
Jag hade belly bandit med sonen o ska använda även nu igen med lillebror. Satte på den dagen efter förlossningen och hade den tills den blev för stor. Hur mkt effekt det gav vet jag inte då jag inte provat utan men det var grymt skönt med lite stöd o magen kändes inte så pluffsig. Man kände sig lite smalare oxå o det kändes som att det gav effekt.
Sparar
Jag har beställt en belly binder som kostar cirka 300:- istället för belly bandit för runt 800:-.. Samma grej fast annat märke. jag kommer börja använda den när
Vi kommit hem från BB, sen om den hjälper eller inte återstår att se då! :)
Jag har beställt en belly binder som kostar cirka 300:- istället för belly bandit för runt 800:-.. Samma grej fast annat märke. jag kommer börja använda den när
Vi kommit hem från BB, sen om den hjälper eller inte återstår att se då! :)
Använde också från typ andra dagen efter förl. om jag inte minns fel. Jäkligt skönt att ha lite stöd för ryggen och nått som håller in "mag-fluffet", kan ju dock inte uttala mig om ifall det gjorde nån nytta eller inte då vi bara har en hittills.
Frågade faktiskt en sköterska (något äldre dam) på bb om de tyckte det var en bra grej eller om de hellre rekommenderade att vara utan och hon blev helt paff o sa att Oj, har de börjat sälja sånna igen, det använde ju alla "förr". Hon tyckte att visst var det bra med lite stöd o så om man själv tyckte det kändes skönt, kunde ju inte ställa till med nån skada iaf. 
Om sen just Belly Bandit är nått extra tvekar jag på i jämförelse med andra likn. gördlar. Köpte min beg. (går att tvätta) på tradera. 
Ja undrar oxå, har köpt en bellybinder. Har 3 snittade barn o inte använt sån. Fått en schysst mage efter de jämfört me hur många andra ser ut efter kanske bara 1 barn. Ska snittas en 4e gång om 3 vevkor o ska då testa. Hoppas på effekt, men tänker samtidigt att eftersom ja aldrig använt sån förut så kanske de inte hjälper denna gång :)
Jag har köpt den för ca 800kr men jag får se om jag får den runt mig dagen efter förlossningen :P har en "korsett" som jag köpt på lindex också som ska dra in magen som jag kan använda om inte bellybandit fungerar först... Ska lägga upp en del före och efterbilder på min blogg när jag börjar med den men man vet ju å andra sidan hur magen hade sett ut om man inte använt den så det är svårt att jämföra riktigt!
Köpte idag en här i USA, kostade bara 49 dollar här. Tvekade lite mellan storlek M och S, men tog M efter att läst att man ska ta en storlek större än magen var före graviditeten.
Föder i januari först, men hoppas den har effekt!
Jag köpte en belly binder från Mammashop efter förlossningen. Den var inte så dyr, ca. 400 kr. Jag började använda den meddetsamma och det gick 6 veckor för jag kunde se någon effekt. Men effekten var i alla fall bra! 
Jag köpte en bellybinder, lite billigare än BB..
Men den passformen är useless! Får inte till den! Får se om sambon kan hjälpa mig på med den idag! :)
Köpte idag en här i USA, kostade bara 49 dollar här. Tvekade lite mellan storlek M och S, men tog M efter att läst att man ska ta en storlek större än magen var före graviditeten.
Föder i januari först, men hoppas den har effekt!
jag ska snittas med 3an om 2 mån ska absolut köpa en ! Inboxa om ni vill sälja era, jag hra väl small kan jag tänka mig. Har såna där höga gördeltrosor från tidigare snitt men de är för bökigt i början.
Jag har köpt en, så det ska bli spännande att testa den! Är i vecka 37 nu, så hoppas det inte dröjer alltför länge...
Har stl XS men kan verkligen inte se framför mig hur jag ska få den på mig... ![]()
De rekomenderar att man köper en som man med nöd o näppe kan knäppa i månad 8. Dvs den ska vara på yttersta i månad 8.
Jag har köpt en, så det ska bli spännande att testa den! Är i vecka 37 nu, så hoppas det inte dröjer alltför länge...
Har stl XS men kan verkligen inte se framför mig hur jag ska få den på mig... ![]()