• MajsanGG

någon som behandlas på st:görans?

En till här! 

Gjorde utredningen på IVF-kliniken (började i januari) och gjorde min första IVF försök i augusti. Det gick inget bra, inga ägg överlevde så jag fick ingenting tillbaka. Det värsta jag har varit med i...

Var på ultraljud hos Kerstin i september. Då skulle vi börja med sprutorna igen men det såg inte ok ut, en blåsa var o störde och det blev ingenting. Vi väntar nu på en till ultraljud den 22 oktober. Om inte det ser bra ut då så tyckte Kerstin att vi skulle få börja med "nedreglering-metoden", sprajen alltså...  jag kan erkänna att jag mår sådär...

Annwak, fick du in 2 stycken? Trodde inte de gjorde det! Bad du de att göra det? Vad så de?

Lycka till, tjejer! 

• MajsanGG

Tillyz, jag tog sprutorna kl 21:15, vi var båda på semester då och det funkade med den tiden!  :)

• MajsanGG

Hej!

Spännande att läsa er! Jag ska på UL nästa veckan, och sen för vi se om jag kan börja med Gonal igen.
    Håller med er, rena berg- och dalbana här! Till o med efter o före behandlingen...

• MajsanGG
    Tillyz skrev 2013-10-17 19:58:00 följande:
    MajsanGG, lycka till på UL nästa vecka!

Jag känner mig jätteglad och förhoppningsfull idag. De satte tillbaka ett embryo, hoppas det var guldägget! Fyra skulle odlas vidare och kanske går de till frysen. Det får vi svar på nästa vecka. Men först och främst hoppas vi nu på att det lilla livet som sattes in idag vill fästa! Glad
    annwak skrev 2013-10-18 21:10:22 följande:
    MajsanGG hoppas verkligen att du får börja snart, så din resa kan fortsätta framåt. 
    Vilken dag ska ni dit? jag ska dit på onsdag.

Lycka till Tillyz!! Hoppas verkligen att det går bra!! Tack för din good vibrations meddelande!

annwak, jag ska dit imorgon på morgonen. Är rätt skraj. Funkar det inte nu så blir det nässpraj och jag är verkligen verkligen rädd...  :( Kan det inte bara funka? Har man inte gått igenom tillräckligt nu?  :(

Väntar med spännig på din prov! Hoppas allt går perfekt!!

Massa kramar till alla er!

• MajsanGG
    annwak skrev 2013-10-21 21:49:56 följande:
    MajsanGG imorgon är det dag, hoppas att det kommer se bra ut. Som sagt nu räcker det tycker jag, nu är det er tur.

Ska bli skönt att få titta, så man kan fokusera på om det är 2 eller 1 eller ingen kvar, nu vill jag vara gravid, bara gravid och inte en massa oro. 
    Det sag bra ut annwak! Iallafall bättre än föra gången!  :)

Så nu får jag börja med Gonal nästa mens (trolligtvisst nu på söndag/måndag). Ska få dubbelt så mycket hormoner som föra ggn, så att det funkar nu!  :)

Hoppas du får ett svar snabbt o håller tummarna för att du har en liten bebis som växer o växer!! :) 
  • MajsanGG
    annwak skrev 2013-10-23 09:35:28 följande:
    Hej

Jenny: när jag var där så gjorde dom ett ultraljud för att se om bebis mår bra. I mitt fall väntade jag 2 och den ena hängde inte med så därför måste jag dit idag igen. Men om allt ser bra ut vid första kollen skrivs man ut:) man lämnas över till mödravården. Skönt

Tullyz: vad spännande, jobbigt men kul:))) hoppas den lilla vill stanna och växa.

Åh vad kul majsanGG, jag svarade igår från mobilen men verkar inte ha registrerats:( Hoppas det blir bra för er denna gång, är ju som sagt er tur nu.

Tack för idag:)) ska dit i eftermiddag. Hoppas att allt ser bra ut 
    Tack annwak! Hoppas hoppas hoppas!!  :)

Väntar på update efter dagen besök till kliniken!  :) 
  • MajsanGG
    annwak skrev 2013-10-23 18:54:43 följande:
    Tyvärr levde ingen längre. Lycka till alla ni andra verkligen:))) hoppas det kommer gå vägen:)))
    Vad tråkigt! Men snart blir det bra, hållr tummarna för er! :)
  • MajsanGG

Imorgon börjar jag med sprutorna!
    Hoppas verkligen att det funkar den här gången!

• MajsanGG
    Tillyz skrev 2013-10-30 05:44:15 följande:
    Fick du börja direkt? Trodde man var tvungen att hoppa över en cykel? Stoort lycka till! Jag testade idag på RD 13 och det var negativt... Då är det ganska kört väl? Rynkar på näsan
    Hej Tillyz, och TACK!!! :)

Nej, jag fick vänta rätt länge! Första gången var i augusti, och nu är det nästan november när jag får börja om med andra försöket. Hoppas att det funkar nu för jag orkar inte gå igenom det här igen (fick inte ens återföring föra gången). Ja ja... funkar det inte så kommer jag orka ändå  :)

Jag har inte så stor koll på hur saker o ting går efter ägguttaget, jag fick aldrig gå vidare... men kanske lite tidigt för att testa? Hoppas verkligen att det går bra för dig!!! Håller tummarna!!!

• MajsanGG
    Tillyz skrev 2013-10-30 18:13:34 följande:
    Tack Majsan! Ja än lever hoppet.... Ok...lång väntan då. Håller tummarna för att det går vägen denna gång! Betalar ni själva eller har ni fått det genom landstinget? Vi tog ett sånt där tre-pack så vi har två gånger kvar om det inte skulle funka denna gång men det är verkligen påfrestande. Just nu känns det inte ens som jag skulle vilja gå igenom allt igen... :-/
    Tack!

Vi har fått det via landstinget, och jag förstår dig 100%!! Jag känner likadant, känns inte så "trevlig" att behöva gå igenom ägguttaget igen (inga ägg befruktades så vi fick ingen återföring o ingenting till frysen heller), jag fruktar uttaget. Men... jag skulle göra om det 100 gånger bara jag kan få vår barn!  :)

Vi komer klara det här! Heja heja Tillyz!!  :) 
Svar på tråden någon som behandlas på st:görans?