• TheElfa

Hur tidigt kan man få graviditetsymptom..?

Undrar hur tidigt man kan märka att "det tagit sig" egentligen? Känns lixom helt sanslöst, men hade ÄL i tisdags 27/8 och har svullna och ömmande bröst, tycker maten smakar konstigt, trött, huvudvärk och har känt några gånger att det knipit till i "lilla magen"...Tycker ju inte att det borde vara riktiga symptom...Kanske jag är "skengravid" eller nåt? Ja jag vet inte...Vill ju så gärna, men vågar inte tro...Fyller lixom 42 i sept...Någon som kan guida mig här?...Vore väldigt tacksam för lite hjälp...Solig

• Svar på tråden Hur tidigt kan man få graviditetsymptom..?
  • TheElfa
    Hannah76 skrev 2013-08-30 14:24:41 följande:
    Låter väldigt tidigt.. Ägget har väl inte hunnit fästa än?
    Nae...Jag tror inte det...Har hört att vissa kan känna av när ägget vandrar och när det blir befruktat, men har aldrig tidigare gjort det...Har 2 barn sen tidigare...Haha...jag är säkert skengravid, bara för att JAG VILL att det ska vara nåt...^^ Flört
  • Jacqueline

Skulle gärna vilja veta hur man kan känna ägget bli befruktat?Det har väl ingen kontakt med livmodern eller äggledarna förrän den stund som det bäddar in sig i livmoderslemhinnan?Och sen undrar jag var "lilla magen" sitter?

• TheElfa
    Jacqueline skrev 2013-08-30 14:48:07 följande:
    Skulle gärna vilja veta hur man kan känna ägget bli befruktat?Det har väl ingen kontakt med livmodern eller äggledarna förrän den stund som det bäddar in sig i livmoderslemhinnan?Och sen undrar jag var "lilla magen" sitter?
    Hehe..."lilla magen" är ett smeknamn för livmodern, och området omkring där...Och jag vet inte HUR man kan känna när det tar sig, men jag har hört berättelser om det...Och läst om det...Inget jag har någon egen erfarenhet av...:P
  • SB2011

Jag är oplanerat gravid nu och hade alltså ingen aning om att jag äns kunde vara gravid! Och nu efter rul och jag fick mitt bf så räknade jag ut när befruktning skulle ha skett och kolla jag bakåt i min dagbok! Vi hade sex 1 dag innan och 3 dagar efter sexet började jag må lite små illa och va väldigt trött! Vilket höll i sig! En vecka efter sexet så börja tuttarna ömma! Ytterligare en vecka senare hade mina tuttar växt 2 storlekar och maken börja koppla att jag nog allt va gravid!

Sen om de va en tillfällighet med illamåendet och de vet jag ju inte men som sagt jag försökte inte bli gravid så jag gick ju inte å leta symptom!

• tihihi

Det är säkert olika för alla, men jag kan säga att för mig så var det såhär:

när vi började försöka trodde jag att jag kände saker vaaarje månad och googlade och googlade och var säker på att jag var gravid. Men den månad jag verkligen blev gravid, märktes INGET utom ömma bröstvårtor :P sedan kom alla symptom i vecka åtta.

Testa att föra dagbok varje månad över symptom, jämför och när det inte är som de andra månaderna, då kan man tro lite extra ;)

• Brummiie

Hade också Äl samma datum hehe och jag önskar såå denna gången på ett + När, om jag blivit gravid kan man se det om man testar sig? Nån som vet :)

• TheElfa
    Brummiie skrev 2013-08-30 20:14:24 följande:
    Hade också Äl samma datum hehe och jag önskar såå denna gången på ett + När, om jag blivit gravid kan man se det om man testar sig? Nån som vet :)
    Tja...de säger ju att man kan testa sig samma dag (eller dagen efter) som mensen skulle ha kommit...Och så har det i allafall funkat för mig...
Svar på tråden Hur tidigt kan man få graviditetsymptom..?