Insemination i Danmark
Hej! Här är en till som gör inseminationer i Danmark. Har gjort 2 försök som inte tagit. Tredje gången gillt hoppas jag på!
Hej! Här är en till som gör inseminationer i Danmark. Har gjort 2 försök som inte tagit. Tredje gången gillt hoppas jag på!
Skulle börja testa med ÄL stickorna idag, o så glömmer jag!!! Går som en trött halvzombie och kissar av bara farten och sen svor jag en lång ramsa när jag kom på att idag var testdag. Ja ja, bara att hålla mig i 4 timmar och testa igen.
Regnbågsfärg, hur lång tid från omslaget till insemination hade ni?
Mina omslag, glada gubbar, har kommit på kvällarna och så har jag inseminerats dagen efter.
Nu har jag iaf testat med ÄL stickor, gjorde det på lunchen ha ha. Negativt, vilket var skönt, då har jag inte missat ägglossningen.
Nu fick jag glad gubbe! I morgon åker vi till Danmark! Håll tummarna för oss!
Tack alla för lyckönskningarna. Nu är inseminationen gjord och 2 långa veckors väntan kan börja.
SannaM, jag förstår stressen. Jag kände detsamma igår. När man får positivt test vill man bara köra, inte vänta. Tycker att det är knepigt att veta när man ska inseminera. Men hoppas på att kliniken har koll!
Underbart! Skönt att höra framgångshistorier!
Lycka till!!!
Intressant att höra hur ni tar er till kliniken. Jag har dels åkt tåg hela vägen från göteborg till köpenhamn, men nu senast har vi kört bil till malmö och sen tagit tåget över. Smidigt båda sätten. Båt har jag inte prövat, vad kostar det? Hur lång tid tar det?
När vi kör bil till malmö och tillbaka så kostar bensinen ca 500 kr, ca 100 kr går i parkering i malmlö och tågbiljetterna kostar 420 kr tur och retur för 2 personer. Allt som allt ca 1000 kr. Så det ligger ganska lika :)
Hoppfull: Det låter bra! Håller tummarna för att det blir tredje gången gillt för er!
Så tråkigt PoL! Jag förstår besvikelsen och att man blir ledsen. Någonstans i bakhuvudet finns ju den stora skräcken att det aldrig kommer att funka. (Iallafall känner jag så).
Man får bryta ihop och komma igen!
Stor kram
Ayjay, vi åkte dagen efter positivt ÄL test den här cykeln (insemination i tisdags). Jag var jättenervös för att det skulle vara för sent. Men bm lugnade mig och sa att det tar 24-36 timmar efter positivt ÄL test för ägget att släppa och sen lever ägget typ 12 timmar. Så man har 36-48 timmar på sig :)
Jag har BIM på nyårsafton :)
Ja vi ligger ju jättenära varandra i bim. Jag brukar också ha kortare cykel än så, så vet nog före bim jag med :)
Håller tummarna för oss!
God Jul!
Ha ha ha jag gör samma sak, googlar symptom och känner efter. Men känner i ärlighetens namn ingenting.
Eller jo, på ÄL+6 så hade jag "pirr" i livmodern hela eftermiddagen och kvällen med jämna mellanrum. Har aldrig kännt nåt liknande! Men tror ändå inte att det har funkat, mår inte illa, har inga ömma bröst, ingenting.
Jag försöker att inte tänka på det, men det går inte. Ha ha ha jobbig men spännande väntan. Kram
Vi har äntligen blivit kallade till sahlgrenska och varit på vårt första besök. Känns fantastiskt!
Nu väntar vi på att bli kallade till kuratorn.
Vi är så lyckliga!