• Anonym (Less)

Ihållande illamående, vad kan det bero på?

Jag har nu under en månad ungefär haft ett ihållande illamående. Jag blir så begränsad av det och numera vågar jag knappt äta något alls. Vad kan det bero på? Och vad kan man göra åt det? Nej, jag är inte gravid.

• Svar på tråden Ihållande illamående, vad kan det bero på?
  • sisley

Jag är tyvärr också drabbad av illamående från och till. För tillfället har jag ett skov med illamående som kommer och går. Jag är frisk i övrigt men verkar ha väldigt lätt för att må illa. När det har varit som värst så har jag tuggat ett tuggummi som heter "Calma" (mot åksjuka) och det har hjälpt mig att åtminstone få i mig mat.

Har du kollat upp det på vårdcentralen?

• Anonym (Less)

Ja, eftersom jag haft en förkylning under förra veckan, så sa dom att illamående mest troligt berodde på den. Trots att illamåendet och allt med magen varit i drygt en månad och förkylningen bara senaste veckan.

Jag prövade postafen i förrgår och igår och det hjälpte faktiskt mot illamående, men jag blev jättetrött av det. Idag har jag inte tagit någon tablett och mår än så länge inte just illa alls :)

• Anonym (urk)

Jag mår super-illa av alla slags nötter och kokos. Vet fler som gör det. Hasselnötter o kokos är värst.

Svar på tråden Ihållande illamående, vad kan det bero på?