• Anonym (test?)

När kan man tidigast ta ett graviditetstest?

Min mens har gått över någon dag och jag trodde jag skulle få mens som vanligt då jag fick en pyttpytte eliten blödning för två dagar sedan(det var inte mensen). Men det har inte kommit något mer och jag är jätteöm i brösten.Jag misstänker att jag är gravid såklart, men är det för tidigt att ta ett graviditetstest nu eller är det bättre att vänta några dagar?

• Svar på tråden När kan man tidigast ta ett graviditetstest?
  • Anonym (jag)

Det är inte för tidigt att testa!

• Anonym (test?)

Okej. Tänkte att hormonerna kanske inte är tillräckligt höga än om det är något Då skall jag  nog ta ett test i helgen om inte mensen kommer Även om det såklart känns mer säkert att vänta några dgr till så vill man ju veta nu om man är gravid

• Anonym (jag)
    Anonym (test?) skrev 2013-08-30 17:56:24 följande:
    Okej. Tänkte att hormonerna kanske inte är tillräckligt höga än om det är något Då skall jag  nog ta ett test i helgen om inte mensen kommer Även om det såklart känns mer säkert att vänta några dgr till så vill man ju veta nu om man är gravid

Din mens är redan sen? Isf tycker jag inte att du behöver vänta :) jag har ALLTID testat innan beräknad mens o fått positivt
  • Anonym (test?)

Jag har varit gravid innan men då tog jag ett test vid beräknad tidpunkt för bim som visade negativt. så väntade jag några
    dagar och då var det positivt men min dotter är snart 8 nu så kanske dagens test kanske är mer tillförlitliga.Spelar det någon roll vilket test man tar? har för mig att det finns två sorter på apoteket?

• Anonym (test?)

Jag tog ett grav.test i måndags som visade positivt så glad.

• Anonym (Grattis!!)

Grattis vad kul!!

Svar på tråden När kan man tidigast ta ett graviditetstest?