BF April 2014 Karlstad
Hur lång tid innan du hade tid kom brevet, peegasus?
Reser bort en vecka imorgon och är lite nojig att jag ska missa tiden
Hur lång tid innan du hade tid kom brevet, peegasus?
Reser bort en vecka imorgon och är lite nojig att jag ska missa tiden
Nästa vecka har jag fullt upp med besök hos bm, läkaren, glukosbelastning och kuratorn. Men veckan därpå har jag inget planerat, Charlie har dagis alla dagar utom onsdag. Så då skulle det kunna passa mig om det kan passa er andra?
Vart i Karlstad bor ni andra? Vi bor på skoghall.
Jag är född 86
Har någon av er andra gjort glukosbelastning? Är på det nu, försöker koncentrera mig något annat än hur illa jag mår och så fantiserar jag om vad jag ska äta när jag kommer hem eller om man ska köpa en semla på väg hem eller kanske en pizza.
Har ni sett ut någon bra dag nästa vecka? Och något bra fik? (Nu blev jag sugen på sånna stora cafe-muffins också)
Jag fick veta med en gång att det va bra.
Nej mitt socker har legat bra hela tiden, bara för att min mamma har diabetes typ 2 som kom under graviditet, så är jag tvungen att göra det. Kändes väldigt onödigt när det varit bra hela tiden.
Det blev en fryst pizza från ica för att fira till lunch.
Hoppas det går bra för dig imorgon
2 maj, från början hade jag 23 april.
Jag har faktiskt inte riktigt bestämt mig för vad jag vill, ju mer tiden går desto mer velar jag. Det ska bli skönt att prata med dem.
Vad jag förstår så finns det lite alternativ.
Att föda i sig är jag inte rädd för men däremot att hålla på i flera dygn utan att något händer och framför allt göra akutsnitt på natten och hamna själv på uppvaket.
Har hört att man kan få ett vilande snittbeslut, att jag skulle ha rätt att avbryta en vanlig förlossning och få snitt om jag vill, utan att det ska ha gå så långt. Det låter ganska lockande.
Sen ska jag fråga om man verkligen måste ligga själv, får jag ett löfte om att slippa det skulle jag känna mig lugn. Vägning och mätning måste ju kunna vänta tills man får komma till elvan. Bebisen lär ju inte varken minskat eller ökat på två timmar. Föder man vaginalt verkar de inte vara några problem att vänta med sånt.
Nej hörrni, skulle vi inte få till att ses?
Onsdag eller torsdag tex?
Jag ska till kuratorn på torsdag klockan 13. Så onsdag kanske passar bättre? Jag har dagis till 14 men innan dess så
Hej tjejer!
Vi fick en liten dotter i tisdags, v 32+4. Hon väger 1805 gram och är 41 cm lång.
Hon hade väldigt bråttom till världen, värkarna gick igång natten till måndag, åkte in måndagmorgon, jag trodde bara det var förvärkar först.
Det gjorde allt de kunde för att stoppa ett dygn så jag skulle då hel dos med korison för att hennes lungor skulle snabbutvecklas. Men på tisdag vid fyra tilltog värkarna och 19.27 kom hon på det vanliga sättet.
Fem veckor ska vi räkna med att stanna på neo men hon är stark, klarar andningen själv och något dropp behöver hon inte längre. Men hon sondas och jag pumpar.
Vi ska få åka hem på måndag, känns både skönt och läskigt på samma gång