Inlägg från: FlitigaLis |Visa alla inlägg
  • FlitigaLis

BF April 2014 Karlstad

Hur lång tid innan du hade tid kom brevet, peegasus?

Reser bort en vecka imorgon och är lite nojig att jag ska missa tiden

• FlitigaLis
    Linsan02 skrev 2014-02-03 13:36:59 följande:
    Hej!

Lina heter jag och bor också i Karlstad, jag har en son på 2,5 år och väntar mitt andra i mitten på mars.

Hur går det för er och hur mår era magar? För mig börjar det kännas och magen är stor nu.

Välkommen! Kul med en till med storebror i samma ålder som vår.

Tycker också det låter roligt om någon vill ses, saknar att ha föräldrargrupp som man hade första gången.

Jag ringde till Viktoriagruppen i torsdags, men ingen tid än. Det var ju så långt kvar för mig tyckte de, men jag stod på väntelistan. Känner mig stressad. Charlie är ju ändå född i vecka 37 och det kan ju bli så igen
  • FlitigaLis
    LE88 skrev 2014-02-03 21:33:04 följande:
    Va roligt och få en till i tråden! De skulle va kul om de är många här som skulle tänka sig och ses innan bebisarna kommer. Att man kan prata om grav/bebisar/förlossningen. Hur många är intresserade utav det? :)

Jag känner inte så mycket folk här, och eftersom jag är sjukskriven så är jag snart folkrädd :-P så jag ses gärna
  • FlitigaLis
    LE88 skrev 2014-02-03 23:05:55 följande:
    Va kul! :) då måste vi komma på var vi kan träffas, och hoppas fler är intresserade på denna tråd. :)

Är det någon mer än mig som är sjukskriven och hemma på dagarna så ses jag gärna någon dag.

Men annars är det väl bara vi väljer något fik/cafe och dag
  • FlitigaLis
    LE88 skrev 2014-02-05 09:44:47 följande:
    Sjukskriven är ja inte men gått hem med havandeskap. Tror de flesta borde fått gått hem nu, när de börjar närma sig ????

Ja det har du ju rätt i. Beror ju på vad man har för jobb. När jag väntade Charlie så hade jag inte fast jobb så jag skulle jobba januari ut tänkte jag, han var beräknad 4/2, men kom 19/1. Så det kan bli!
  • FlitigaLis

Nästa vecka har jag fullt upp med besök hos bm, läkaren, glukosbelastning och kuratorn. Men veckan därpå har jag inget planerat, Charlie har dagis alla dagar utom onsdag. Så då skulle det kunna passa mig om det kan passa er andra?

• FlitigaLis
    peegasus skrev 2014-02-06 15:38:11 följande:
    För mig passar det bra :) Precis kommit hem från mitt andra, och sista wohoo, Viktoriasamtal! Hon remissade mig till förlossningsläkare och jag fick en tid dit om 3 veckor. Även fast det är läkaren som beviljar snittet eller inte så känns det som att den svåra delen är över. Läkaren har ingen anledning att neka mig eftersom man inte kan tvinga en kvinna att föda vaginalt. Åh, är så glad!

Gud va skönt. Vad är det man pratar om? Bara risker?

Jag har fortfarande inte fått min första tid
  • FlitigaLis

Har någon av er andra gjort glukosbelastning? Är på det nu, försöker koncentrera mig något annat än hur illa jag mår och så fantiserar jag om vad jag ska äta när jag kommer hem eller om man ska köpa en semla på väg hem eller kanske en pizza.

Har ni sett ut någon bra dag nästa vecka? Och något bra fik? (Nu blev jag sugen på sånna stora cafe-muffins också)

• FlitigaLis

Jag fick veta med en gång att det va bra.

Nej mitt socker har legat bra hela tiden, bara för att min mamma har diabetes typ 2 som kom under graviditet, så är jag tvungen att göra det. Kändes väldigt onödigt när det varit bra hela tiden.

Det blev en fryst pizza från ica för att fira till lunch.

Hoppas det går bra för dig imorgon

• FlitigaLis
    Nathalie10 skrev 2014-02-11 17:16:53 följande:
    Hur gick det? Jag ska nämligen göra en glukosbelastning i morgon då mitt socker låg på 9 hos min bm.Antar att du har legat högt också?Fick du reda på någon direkt, eller hör dom av sig?

Hur gick det för dig?

Igår kom äntligen min tid till Viktoriagruppen, 6 mars ska jag dit. Känns väldigt sent men det är nog en väldig väntelista
  • FlitigaLis

2 maj, från början hade jag 23 april.

Jag har faktiskt inte riktigt bestämt mig för vad jag vill, ju mer tiden går desto mer velar jag. Det ska bli skönt att prata med dem.

• FlitigaLis

Vad jag förstår så finns det lite alternativ.

Att föda i sig är jag inte rädd för men däremot att hålla på i flera dygn utan att något händer och framför allt göra akutsnitt på natten och hamna själv på uppvaket.

Har hört att man kan få ett vilande snittbeslut, att jag skulle ha rätt att avbryta en vanlig förlossning och få snitt om jag vill, utan att det ska ha gå så långt. Det låter ganska lockande.

Sen ska jag fråga om man verkligen måste ligga själv, får jag ett löfte om att slippa det skulle jag känna mig lugn. Vägning och mätning måste ju kunna vänta tills man får komma till elvan. Bebisen lär ju inte varken minskat eller ökat på två timmar. Föder man vaginalt verkar de inte vara några problem att vänta med sånt.

• FlitigaLis
    Maddsi skrev 2014-02-24 11:02:14 följande:
    Hej! 

Jag väntar mitt första barn i april. 

Hoppas det är ok att jag hoppar in. 

tror jag läst att det finns en fb-grupp eller har jag fel?

Börjar bli lite stressad och nervös när man läser allt som skrivs om förlossning. 

Har tidigare känt att det ordnar sig och inte funderat så mycket på det, men nu är jag rädd att jag inte har koll på något och att allt ska gå fel. 

Jag startade en Facebook grupp men den självdog ganska fort. Tyvärr
  • FlitigaLis

Jag ska till kuratorn på torsdag klockan 13. Så onsdag kanske passar bättre? Jag har dagis till 14 men innan dess så

• FlitigaLis
    Maddsi skrev 2014-03-03 10:34:30 följande:
    Någon som har lust att göra ett nytt försök på en fika under veckan? 

Jag träffas gärna. Kan tisdag, torsdag förmiddag och fredag :)
  • FlitigaLis

Hej tjejer!

Vi fick en liten dotter i tisdags, v 32+4. Hon väger 1805 gram och är 41 cm lång.

Hon hade väldigt bråttom till världen, värkarna gick igång natten till måndag, åkte in måndagmorgon, jag trodde bara det var förvärkar först.

Det gjorde allt de kunde för att stoppa ett dygn så jag skulle då hel dos med korison för att hennes lungor skulle snabbutvecklas. Men på tisdag vid fyra tilltog värkarna och 19.27 kom hon på det vanliga sättet.

Fem veckor ska vi räkna med att stanna på neo men hon är stark, klarar andningen själv och något dropp behöver hon inte längre. Men hon sondas och jag pumpar.

• FlitigaLis
    Maddsi skrev 2014-03-25 20:06:35 följande:
    Skönt att få komma hem även om det är läskigt i början. 

Har ni valt något namn än? 

Linnea heter hon. Däremot är vi osams om mellannamn, slutar nog med att vi väljer varsitt
Svar på tråden BF April 2014 Karlstad