• cesse26

Någon annan som ska ha barn i början av 2014 ?

Skulle vara kul och prata med andra mammor och blivande mammor som ska ha barn början av nästa år.
    Vi ska ha 11 Januari .
    Vi bor i mellersta Skåne .
    Har barn sedan tidigare men alltid spännande ändå .

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-15 19:47
    BF-lista i början av 2014:

BF 11/1 januari
    Cesse 26,29 år ,Skåne(4:e barnet)

BF 22/1
    Pepsi,26 år, Östergötland (1:a barnet)

BF 23/1
    Linis8,33 år, Karlskrona (2:de barnet)

BF 14/2
    Emelie,26 år,Stockholm (3:de barnet)

BF 15/2
    Johanna, 20 år,Stockholm(1:a barnet)

BF 26/2
    Hallonfrossa, Sörmaland (3:de barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-25 19:52
    Skapade en tråd för bf-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m71208903.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-25 20:00
    Länk till våran bildtråd...
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m71209002.html

• Svar på tråden Någon annan som ska ha barn i början av 2014 ?
  • Mystica 1
    cesse26 skrev 2013-08-31 17:35:15 följande:
    Jadå det tycker jag :) När har ni bf ? 

10/3 tvillingar och första barnet så där lagom skrämmande läskigt och spännande, jag längtar :)
    Min nystartade gravidblogg mystica.blogg.se
  • cesse26
    Linis8 skrev 2013-08-31 17:57:01 följande:
    Vi ska ha den 23:e jan!

vad kul :)
    Har ni varit på ultraljud ännu ?Vet ni vad det blir? 
  • cesse26
    Mystica 1 skrev 2013-08-31 17:44:50 följande:

10/3 tvillingar och första barnet så där lagom skrämmande läskigt och spännande, jag längtar :)
    Ja det förstår jag men måste även kännas som en speciell gåva med 2 :)
    Vi kommer ha tätt mellan vår son och denna som kommer nu 1 år och 5 månader så vi satsa på en syskonvagn /tvillingvagn .
    Tvillingar brukar komma lite tidigare:)
    Ska ni ta reda på könen ? 
  • Linis8

Vi har varit på UL, men inte tagit reda på vad det blir. Jag vill inte veta, mer spänning så!
    Vår son kommer bli knappt 4 när han blir storebror.
    Vi bor i Blekinge förresten.
    Ikväll e jag trött o sliten, magen känns hård å spänd, men har inte känt sparkar idag, så jag är lite orolig. Kände visserligen igår, men men hoppas det kommer igång snart nu ikväll. Känner ni mkt sparkar?

• cesse26
    Linis8 skrev 2013-08-31 19:24:57 följande:
    Vi har varit på UL, men inte tagit reda på vad det blir. Jag vill inte veta, mer spänning så!
    Vår son kommer bli knappt 4 när han blir storebror.
    Vi bor i Blekinge förresten.
    Ikväll e jag trött o sliten, magen känns hård å spänd, men har inte känt sparkar idag, så jag är lite orolig. Kände visserligen igår, men men hoppas det kommer igång snart nu ikväll. Känner ni mkt sparkar?

Visst blir det mer spänning men vi ville veta men doktorn kunde inte se .
    Lättare med namn och kläder tycker jag .
    Jag känner mest sparkarna när jag lägger mig ner då  vår lilla kille är aktiv och det är full rulle hela tiden .
    Minns jag rätt så kommer mer regelbundna sparkar runt vecka 22-23 något .
    Tror inte du behöver vara orolig alla sparkar känns inte ännu i heller :)
    Tröttheten känner jag mest på kvällarna men om det är för jag är gravid eller att vår kille är väldigt aktiv vet jag inte . 
  • Mystica 1
    cesse26 skrev 2013-08-31 18:29:56 följande:
    Ja det förstår jag men måste även kännas som en speciell gåva med 2 :) Vi kommer ha tätt mellan vår son och denna som kommer nu 1 år och 5 månader så vi satsa på en syskonvagn /tvillingvagn . Tvillingar brukar komma lite tidigare:) Ska ni ta reda på könen ? 

Jo klart det är en gåva absolut men jag har mått så dåligt och är redan sjuksskriven till förlossningen och det suger lite men jag är glad och längtar tills jag har dem hos mig :) nej vi ska i te ta redan på kön vi vill ha den överraskningen när den kommer, men jag har min dröm och den har hintat om man ska tro på den
    Min nystartade gravidblogg mystica.blogg.se
  • Linis8

Sonen som är drygt 3 nu fick inget namn förrän han var 2månader, vi kunde inte komma överens! Haha! Stackars barn! Så namn får väl bli en en senare frågA. Jag tror dock att det skulle kunna bli en tjej, eftersom det är så mkt som är annorlunda denna gången. Fast de e bara en känsla jag har!
    Kläder är jag alldeles för skrockfull för att köpa, men jag har ju mkt kvar från sonen, så jag känner ingen panik med det. Möjligtvis att jag köper en fleeceoverall sen eller så som vi kan ha att åka hem i. Har ni handlat mkt?
    Kände nog en spark ikväll, så då blev jag lite lugnare.

Svar på tråden Någon annan som ska ha barn i början av 2014 ?