Inlägg från: twoinone |Visa alla inlägg
  • twoinone

Decembermammor, följas åt? :)

Hej! Jag är nu i v.27 och skulle gärna vilja träffa andra decembermammor! Tänkte mer att det är roligt att följas och se hur ni själva har det i ungefär samma vecka.. Hihi :D
    Beräknad BF 5/12

• Svar på tråden Decembermammor, följas åt? :)
  • twoinone
    twoinone skrev 2013-09-01 06:15:55 följande:
    Hej! Jag är nu i v.27 och skulle gärna vilja träffa andra decembermammor! Tänkte mer att det är roligt att följas och se hur ni själva har det i ungefär samma vecka.. Hihi :D

BF 5/12

• twoinone

Det är mitt första barn. Jag är bara 17år så, haha.
    Jag fick min första kramp i benet igår, hade så ont att jag skrek. Har aldrig haft det förut, så jag brast ur i skratt efteråt!
    Vår lilla tös vill dessutom komma ut tidigare, så åt tyvärr penicillin. Men annars mår jag bra :)

Jag har köpt allting som går att köps till ett litet barn verkar det som! Haha, så.. Jag är full prepared! Hur är det för er? Har ni handlat något? Kram

• twoinone
    Fjonkis skrev 2013-09-03 11:27:16 följande:

Vi har handlat spjälsäng, madrass, alldeles för mycket kläder, babyskydd och bas. Närmaste dagarna ska vi beställa en vagn också. Är så himla kul att handla till bebisen:)
    Jag måste hålla med! Älskar att handla åt bebisen.. Det där med kläder är du inte ensam om.. Jag valde att köpa paketpris (begagnat), så jag betalade 800kr. Trodde inte jag skulle få mer än 20 plagg för dom.. Men nänä, fick 315 plagg, haha inklusive overall osv.. Så det var ju asbra egentligen. Men också för mycket kläder för bara 0-3 månader. Haha =) 

Vagn? Vad för vagn ska ni beställa? Vi har köpt en Emmaljunga City Cross! =)
  • twoinone
    kiwii skrev 2013-09-04 06:20:56 följande:
    Vi har oxå handlat en del är lite små saker kvar :) vill inte vara ute i sista SEK sen för man vet ju aldrig om man kommer orka sen i slutet. Har beställt en emmaljunga vagn oxå men den ska vi inte hämta ut förren i okt tänkte vi. :) Jobbat ni fortfarande? Går det bra?

Bara min sambo jobbar. Jag är som sagt bara 17, så har inget jobb tyvärr. Skolan går jag inte heller på, tog sabbatsår och tanken är att gå på till nästa vårtermin!
  • twoinone
    winty skrev 2013-09-04 09:43:09 följande:
    Hej! Får jag vara med? :D jag är 21 och väntar min första den 11:e december. Längtar tok mycket!!! :D 
    Vi har köpt det mesta känns det som; kläder, babysitter, skötbord, vagn och bilstol samt en del småsaker till. Vi har även fått en del textilier och spjälsäng ärver vi av en kompis. Så himla mysigt!

Jag måste bara tipsa om där vi köpte vagn; vi beställde från en Tysk hemsida och fick en sprillans ny vagn och bilstol + frakt för 2100kr. Den är galet fin vagnen, och den känns sjukt bra! www.lux4kids.de/  Gå in och kika där :) Tog en vecka så var den leverad hemma också!
    Hej! Klart du får vara med, haha.. :D 
    Jaså vad kul! Har också köpt allt det där ;)
    Jaså, från Tyskland? Jag valde att köpa vagn från Sverige, litar inte på frakten och leverans tyvärr.. Vet inte riktigt varför :/  
  • twoinone
    Fjonkis skrev 2013-09-04 12:04:36 följande:

Jättebra ju så länge de är fräscha och fina. Vi har inte köpt något begagnat. Men det kanske blir en overall begagnat. Vi har redan en ny men det är nog bra att ta två:) Vi ska köpa en emmaljunga edge duo 2014. En svart med stora svängbara hjul i fram. Väntat länge på att de ska gå och beställa. Och nu kan man det, så nu ska vi förhoppningsvis iväg i helgen och göra det, helt svart vill vi ha. :)
    Har hört att Duo ska vara bra! Men svängbara hjul är helt enkelt inte min typ av vagn.. Det gäller ju att falla in sig själv på smaken! Hihi. 
    Jojo, det var väldigt fräsch.. Alla bebisens kläder är självklart inte begagnade, men endel är det =)
    Helt svart? Det brukar vara populärt.. Själv har man en i bebisrosa/militärgrönt typ. Då jag nu väntar en liten tös, så passar det helt perfekt. Om det nu senare visar sig att det blir en pojke, lite rosa är inte så farligt.. Haha. =) 
  • twoinone
    Fjonkis skrev 2013-09-04 15:31:43 följande:

Vi ville inte ha svängbara hjul först. Men nu med de nya modellerna som kom så fanns det just stora svängbara hjul sommar kunde låsa, då var vi fast:) fast det beror ju på helt tycke och smak och vart man mest kör vagnen. Japp allt är svart chassit och allt. Jag tycker absolut att en liten kille kan ha rosa också:) vi har inte en aning vilket kön det är fast jag är så nyfiken att jag spricker. Jag tror kille alla andra tror tjej så vi får se:)
    Jaha, kunde man låsa fast dom? Ja, men då var du ju en helt annan femma! Haha. 
    Åh, haha.. Du kan ju gå efter dom olika pojk/flickmyten,  typ att om magen är rund så väntar du en flicka och blablabla Tungan ute 
  • twoinone
    winty skrev 2013-09-04 15:33:50 följande:
    Jag hade heller inte litat på frakten, om inte det var just för Tyskland, dem kan man alltid lita på :D 

Hur mår ni alla? :) Snart vinter :D  
    Jag litar knappt på våra egna fraktföretag här i Sverige, haha! Så jag beställer helst inte hem saker.. Tungan ute
    Jag mår galant! Bebisen buffar på med hårda puckar. Råkade känna en fot och och armbåde häromdagen. Haha, det är faktiskt lite obehagligt måste jag erkänna! 
    Åh ja! Vintern är snart här.. Jag tror aldrig att jag har längtat till vintern så mycket som jag gör just nu!  
  • twoinone
    winty skrev 2013-09-05 08:47:03 följande:
    Åh vad härligt! ^_^ Jag kan verkligen inte avgöra om det är en fot eller armbåge eller så, det enda jag liksom verkligen kan säga är när bebis vänder sig, men annars har jag ingen aning om vad det är som buffar x) 

Inte jag heller, jag hatar vintern egentligen, men oj som jag vill att det ska bli kallt och snöigt :D  
    Nej men alltså, det är lite svårt att förklara.. Jag låg på sidan och hade handen på magen. Helt plötsligt så känner jag en fot som dras längs hela handen.. Haha, alltså. Det kändes jätteskumt och obehagligt men ändå helt underbart på samma gång! 

Haha, samma här och inte mer med det. Nu har jag en anledning till varför julpynta och dekorera lite extra med julgran osv. Annars så brukar vi inte ha julgranar, för vi inte orkar ta ned det sen. Haha. Men nej, nu iår blir det JULGRAN! Skrattande 
  • twoinone
    winty skrev 2013-09-05 11:56:32 följande:
    Coolt! :) 

Jaa, julen i år blir supermysig! Min familj och min sambos familj är dansk, och alla brukar fira i Danmark, men i år kommer vårat hus bli fullproppat med familj i stället, längtar verkligen :)

Är det någon som gått någon kurs ännu? Jag har bokat in mig på en föräldrakurs som börjar i oktober, men vad är det man gör där? :P  
    Det låter ju supertrevligt! =) 

Nej, jag har faktiskt inte gjort det ännu.. Jag vet inte inte ens ifall jag vill det heller, dom flesta säger att det bara är onödigt och kostar massvis med pengar. Så jag och sambon har inte enas om vi ska gå eller inte. Eller ja, rättare sagt, vi har inte ens börjat diskuterat :P 
  • twoinone
    Viktoria1990 skrev 2013-09-29 21:43:01 följande:
    Jag hänger gärna på den här tråden, väntar mitt första barn som är beräknad den 6/12 :) börjar bli så nervös, men Gud så kul det ska bli!
    Vad trevligt! Vi har inte långt kvar nu! =) 
  • twoinone

Hej hej! Tänkte skriva lite om hur det har gått nu hittills (BF 5/12). I vecka 29 var jag på gyn och det visade sig att jag hade börjat öppna mig, så fick penicillin mot det. Nu i vecka 32 så har jag nu börjat öppna mig ännu mer då modertappen har mjuknat upp en del, så läkaren tror att tösen kommer 2-3 veckor innan BF. Ifall förlossningen går igång nu framöver kommer dom inte stoppa det. Hur ha det gått för er? - Stefane

Svar på tråden Decembermammor, följas åt? :)