• Styx

Decembermammor, följas åt? :)

Hoppar även in här =)

Bf 12/12 - bor i Ystad.
    Sjukskriven resten av graviditeten på grund av foglossning.
    3.dje barnet 2 pojkar sedan innan och nu blir det en flicka.
    Över lycklig :D

• Styx

Min minsta son är född i november, och han är längre fram än vissa andra på förskolan som är födda så mycket tidigare. :) Så det ska man inte vara orolig för.
    Sen körkort och så, ja det är kanske lite tråkigt för barnet men det är inte så mycket att göra åt. =/

Ska bli mysigt med en liten decembertjej =)

• Styx

Hjälp någon som har varit i samma sits?!

Var på glukosbelastning igår, allt gick bra med det men när hon mätte mitt SF mått så tyckte hon det var väldigt litet. Ska på TUL nu på onsdag och är så nervös att det är något fel på min lilla flicka.

Någon som har erfarenhet av liten livmoder, vad det berodde på, om där var något fel på barnet eller vad som helst.
    Har haft underbara graviditeter med mina pojkar inga beskymmer alls. Så jag vet inte riktigt vad jag ska tänka, tro eller tycka om detta. Är bara så nervös.

• Styx
    MissKaos skrev 2013-09-28 18:26:13 följande:

VAd bra att dom är noga! Bätte att få ett TUL än inte, eller hur? Har magen sjunkit på dig? Det kan ju vara en orsak som är helt oskyldig..
    Ja det är jätte bra att de är noga. Men man blir ändå orolig.
    Jag tycker att jag haft en väldigt låg mage hela tiden, låg och liten.
    Mitt sf mått i vecka 25 var 21 cm och nu i vecka 28+5 var det bara 23 cm.

Försöker intala mig att det inte är någon fara men tankarna snurrar =/
  • Styx

Gud vad skönt, var på TUL idag och min lilla flicka är lagom stor. Bara jag som är smal av mig =)
    Tack och lov.

Nu är det inte jätte lång tid kvar, hur mår alla? =)
    Här är det 71 långa dagar kvar, 71 dagar för mycket :P

• Styx
    ZeldinaMina skrev 2013-10-02 21:02:25 följande:
    Hej tjejer jag har bf den 25/12 men snittas den 20.e december :) . 3 graviditet och är så sluuuuuut i kroppen . Tror jag har foglossning eftersom d smärtar så otroligt i benen .. Strålar . :/ längtar jätte mycket efter bebisen då vi har haft ett jätte dåligt år och ett av mina barn(15månader) gick bort i sjukdom för 6 månader sedan . Vi är i sorg samtidigt som bebisen i magen hjälper oss (lite) att komma upp på benen igen. Saknaden är stor och jag har precis börjat att glädjas över magen utan att ha dåligt samvete. Låter säkert konstigt men det känns som att bebisen i magen är en välsignelse och att jag kan glädjas över varenda liten spark nu är jätte stort! Hakar gärna på den här tråden ❤️ Kram på er!
    Usch, stackare. Mina tankar går till er.
    Grattis till underverket i magen. Hoppas bebisen kan fylla lite av tomrummet!

• Styx

Nu är jag i vecka 35+0, bara 5 veckor kvar innan lillan kommer.

Nu kommer tankarna, "hur dum är jag som gör detta igen" och i nästa stund "shit vad spännande" Haha.

Hur går det för alla er andra? :)

• Styx
    michelliz skrev 2013-11-12 13:48:45 följande:
    Har också bf samma datum som trådstartaren 5/12 är jag beräknad :)
    Mamma åt en flicka född 2010 innan och den här bebisen är också ett litet flickebarn.
    Någon mer som vet vad dom ska få?  
    Vi väntar också en liten flicka. Har två pojkar sedan tidigare (födda 08 och 10) så det ska bli så kul
    med en liten flicka.

Har ni kommit på något namn? =)
  • Styx

Hej alla decembermammor. Hur har de gått för er? Vår lilla prinsessa kom precis på bf, 12 december. Hon vägde 2970 och var 49 lång :)

Svar på tråden Decembermammor, följas åt? :)