Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Decembermammor, följas åt? :)

Bf 7/12!

Börjat få klåda.. hoppas det bara är trötthet!

Sover hursomhelst.

Hmm bor i gbg.

Andra kotten

Går på gravledigt 8/10 längtar nu!

Hoppas få haka på här

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    kattur skrev 2013-09-21 18:06:40 följande:
    Hej alla!

Jag har precis gått med i Familjeliv och den här tråden passar ju mig utmärkt eftersom BF är 13/12.  En liten Lucia alltså.  Eller Stjärngosse...

Jag är 36 år och det här blir mitt första barn.  Början av den här graviditeten var oerhört jobbig pga att jag gick igenom ett uppslitande missfall förra året och var helt övertygad om att även den här graviditeten skulle sluta olyckligt.  Jag blödde konstant i sex veckor från vecka 6.  Sen slutade det helt abrupt.  Jag började känna mig tryggare från v19 då jag gjorde ultraljudet och fick se det lilla livet ligga där och vifta.  Sedan dess har det känts bättre och bättre och nu börjar jag glädjas på riktigt.

Jag är bosatt i södra Stockholm och försöker bestämma mig för vilket sjukhus jag ska välja.  Valet står mellan Huddinge och SÖS.  Någon som har erfarenheter de vill dela med sig av?  Jag känner mig lite orolig pga allt negativt som rapporterats i media under det senaste året.  Jag är rädd för att spricka och undrar om sjukhusen erbjuder perinealskydd t ex.  Tacksam för alla tankar och erfarenheter. 

Hoppas ni alla mår bra!
    Jag sa till BM, hon var jättenoga med att hålla emot och påminde mig under krystvärkarna när jag ville trycka på för fort! Så skriv det i ditt förlossningsbrev och prata med dom!

Själv sitter jag med sdr som gör ont Opåverkad tapp och idag inga direkta sdr på ctg. Igår regelbundna sdr på ctg.. Ordinerad vila och ska vara hemma. får inte ens åka och kolla på enn babyskydd. TRÅKIGT! Särskilt som ajg vill göra saker med stora pojken. Hoppas det lägger sig snart vill inte missa min inplanerade resa till Ullared. Fånig jag VET och ytligt men det känns viktigt att få göra dom där boagrejjerna... HAr det mesta men ändå!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Gör det !

Sammandragningar. Sovit bra inatt länner mig lite starkare efter det. Men gar ont i magen idag. Inaktivitet riskerar min kassa rygg men rörelse riskerar att skapa sdr. Med fogloss är det begränsat innan. Har ändå mått väldigt bra fram till nu! Hej v 30!!

kattur skrev 2013-09-22 07:57:15 följande:
    @MissKaos - tack för svar! Jag tror jag ska ringa till sjukhusen och höra efter. Tråkigt att du har det jobbigt! Vad står sdr för?

• MissKaos
    Lina1990 skrev 2013-09-24 11:58:48 följande:
    Hur känner ni om att barnet föds i december? Mysig månad tycker jag men känns tråkigt att barnet kan få problem i skolan eftersom det faktiskt är ett år efter de andra barnen i utvecklingen. Och såklart, moppe, körkort/krogen och bolaget sist av alla men de kanske inte är så stor nackdel egentligen kan jag känna, då har det blivit lite avdramatiserat bland kompisarna när barnet fyller. Vi har bf vid jul med men det får man försöka göra det bästa man kan av, vara noga med att dela upp jul och födelsedag så de inte sammanslås tror jag på, hört många julbarn som tyckt det vart tråkigt.
    Jag är tacksamm att jag blev gravid öht. Och just det här abrnet kunde inte ha blivit till vid ett anant tillfälle ju.
    Dessutom är större delan av min släkt född i december. Pappa är chef mamma harhaft  ok jobb... Så dom verkar klara sig..
    Därtill: Astma är vanligare hos människor födda på våren...
  • MissKaos

Ingen som har sagt annat.

Frågan var personligen hur JAG ser på att gå barn i dec.

Noll värdering om andras åsikt.

Lina1990 skrev 2013-09-24 17:48:33 följande:
    Tror nog vi alla är glada att vi e gravida alls, det är ju ingen självklarhet. Man får ha tankar om månaden ändå :)

• MissKaos

Jag är cseptember barn. Var rätt sen i utvecklingen. . Märktes i skolsn etc. Vet ibte om det korrelerar med en månad för lite i mamnas mage? Jag försöker ge min bebis bästa förutsättningarna genom att äta mkt fisk och grönsaker röra på mig etc! Tänket att det ska vara pos för bebisen i magen occh dess utveckling. Så tror jag man ska unna sig lite så man är så nöjd man kan tex glad ngt skoj. Glad hormoner och endorfiner ! Kanske inte är stora saker men jag försöker tänka så iaf

• MissKaos

Utviksgrejjen är rätt värdelös tycker jag. Tar mest plats. Opraktisk och barnrt fåf ändå bsra plats där precis i början. En handduk är bättre! Lättare att tvätta och då kan ställaväskan en bit från kisset som har en tendrns att komma när man tar av blöjjan..

winty skrev 2013-09-25 11:27:36 följande:
    Men jag måste fråga, det är en sak jag inte blir klok på! En bra skötväska, någon med tips? Det följde med en väska till barnvagnen, men den kan man inte vika ut till ett skötunderlägg liksom, vilket jag helst vill ha. Hur har ni gjort? :) 

• MissKaos

Ångrar du dig kan du ju köpa ny sen.

Babyskydd pch amningdkudde inköpt idsg. På res på happyland här i gbg backsplan. Dom ska stänga..

winty skrev 2013-09-25 16:35:57 följande:
    Hmm, låter i och för sig troligt... kanske bara blir en handduk ändå.. :P 

• MissKaos

Jag köpte även engångsskydd om det kändes äckligt på skötbordet på offentliga toaletter. Så kunde jag ha bebis på det och liten handduk..

• MissKaos
    Styx skrev 2013-09-27 08:28:36 följande:
    Hjälp någon som har varit i samma sits?!

Var på glukosbelastning igår, allt gick bra med det men när hon mätte mitt SF mått så tyckte hon det var väldigt litet. Ska på TUL nu på onsdag och är så nervös att det är något fel på min lilla flicka.

Någon som har erfarenhet av liten livmoder, vad det berodde på, om där var något fel på barnet eller vad som helst.
    Har haft underbara graviditeter med mina pojkar inga beskymmer alls. Så jag vet inte riktigt vad jag ska tänka, tro eller tycka om detta. Är bara så nervös.

VAd bra att dom är noga! Bätte att få ett TUL än inte, eller hur? Har magen sjunkit på dig? Det kan ju vara en orsak som är helt oskyldig..
Svar på tråden Decembermammor, följas åt? :)