• kiwii

Decembermammor, följas åt? :)

Hej är oxå beräknad till den 5/12:) Hur mår ni? Har så ont i ryggen i dag :( så blev en vilo dag från jobbet Kram

• kiwii

Är det första barnet för er eller? Har gått upp 5 kg ska till bm på onsdag på kontroll se om Man har gått upp nått Äger ingen våg hemma Magen börjar ta fart här nu. :)

• kiwii

Här med första barnet har kämpat i flera år så våran lille är oxå så efter längtad. Kan inte fatta riktigt att ja är gravid o väntar barn :) vill bara ha dec nu!!!! Har ni börjat handla ännu ?!:)

• kiwii

Vi har oxå handlat en del är lite små saker kvar :) vill inte vara ute i sista SEK sen för man vet ju aldrig om man kommer orka sen i slutet. Har beställt en emmaljunga vagn oxå men den ska vi inte hämta ut förren i okt tänkte vi. :) Jobbat ni fortfarande? Går det bra?

• kiwii

Här börjar våran föräldrar kurs i nov tyckte jag bm sa har sagt till att vi vill hänga på. :) Ja julen kommer bli himla mysig i år längtar som bara den till dec. Har aldrig längtat så mkt som nu :)

• kiwii

I våran kommun är det gratis att gå föräldrar utbildningen, våran börjar i slutet av okt vi tänkte gå.

• kiwii

Min vän som fick barn för 3 v sen sa att visa saker är bra att veta och rekommenderade att gå. Och eftersom det är första barnet så kan det nog vara bra att gå, så man får veta om förlossningen mm :) Nu har man äntligen gått in i v 28:)

• kiwii

Ja riktigt härligt hoppas hoppas veckorna snabbar på nu :))

• kiwii

Min har vart bra haft lite huvudvärk o nack värk från v 13-21( migrän var o varannan dag ) men nu verkar det bättre. Tycker att jag har mått kanon aldrig mått så här bra innan har svår endometrios så graviditeten har hjälpt kroppen mkt ska verkligen inte klaga. :) Känner av lite i rygg o svank nu från o till men man blir ju tyngre sen beror det lite på jobbet med. Men hoppas jag orkar jobba tills det är dagx att gå på ledighet :)

• kiwii

Menar du mig :) Jag tänker gå i mitten av nov om jag inte behöver gå tidigare beror på hur mkt ryggen kroppen orkar med. Bm sa att man minst behöver ha två veckor ledigt innan bebisen kommer. Man kommer vara så trött sista veckorna, måste kolla om jag har sem att ta ut. Jag jobbar inom fsk så det är lite tungt från o till redan :( Ska till sjukgymnasten nästa vecka o se vad hon säger kan nog ge lite tips om hur man ska träna. Migränen har försvunnit nu har jag bara lite ont i huvudet o axlarna i bland men det funkar :) Har ni era magar växt mkt? Gått upp mkt?

• kiwii
    winty skrev 2013-09-10 15:31:37 följande:
    Japp, menade dig Kiwii ^_^  Aah, tror också man behöver ha några veckor hemma och vila, men jag fattar verkligen ingenting med försäkringskassan.. det börjar kännas som ett stressmoment :P  Jag känner mig verkligen superstor, haha, har gått upp två kupstorlekar och 7kg, men allt ligger på magen liksom. Så bakifrån ser jag lika liten ut som alltid xD Jag sover verkligen jättekasst just nu, och jag tror jag har börjat få sammandragningar.. x)  

Ja sover oxå dåligt måste ligga på sidan och sova. Vaknar ofta skit jobbigt :( Vilken vecka är du i nu? Jag är i v 28 och mitt har oxå lagt sig på magen men den är inte stor men man ser att det är en gravid mage Får oxå sammandragningar :( mest när jag rör på mig och upp o ner på jobbet lite jobbigt :( Har ni köpt mkt :)?
  • kiwii
    Sannio skrev 2013-09-10 18:43:02 följande:
    Hej alla decembermammor:) Jag är också en av er, BF 9 december gick in i vecka 28 idag. jag längtar ihjäl mig. Vi har köpt allt som kostar, haha. Barnvagn, spjälsäng, babyskydd och en ny bil (barnvagnen gick inte in i vår förra, så det fick bli en kombi). Är det någon mer än jag med foglossning och ryggsmärta? Vill inte klaga, men har fruktansvärda smärtor. Har inte varit hemma ifrån jobbet någonting, men känner att jag snart inte klarar av mer. Kan inte gå promenader, inte bära, inte sitta nån längre stund och inte heller ta mig upp ur sängen utan hjälp. Vet snart inte vad jag ska ta mig till. Har ansökt om havandeskapspenning, men känns lönlöst. Jobbar på en utomhusförskola 4-5 åringar. Hoppas bara att de här 12 veckorna ska gå foooort:))

Hej och välkommen :) Ush låter verkligen Inge roligt med din foglossning och ryggvärk. Hur klarar du dagarna ? Har du vart hos nån sjukgymnast ? Hoppas med att dom här 12 veckorna går fort:) men bara för det lär det kännas som år :) Vet ni vad ni väntar ?
  • kiwii
    kiwii skrev 2013-09-10 17:09:57 följande:
    Ja sover oxå dåligt måste ligga på sidan och sova. Vaknar ofta skit jobbigt :( Vilken vecka är du i nu? Jag är i v 28 och mitt har oxå lagt sig på magen men den är inte stor men man ser att det är en gravid mage Får oxå sammandragningar :( mest när jag rör på mig och upp o ner på jobbet lite jobbigt :( Har ni köpt mkt :)?

Hej igen läste på din blogg om att inte sova på höger sida Vad tror ni om det ? Ska man tro på det? Blir ju nojjig av allt man inte får eller ska göra.
  • kiwii

Dom behöver ju inte komma efter i utvecklingen bara för att det blir dec barn :) jobbar på fsk o vi ser inte skillnad så visst på visa men det är ju olika kan det ju vara ändå :) Men sen beror det oxå på om dom kommer visa intresse för moppe/ bil o diverse saker det får man ta när det är dagx :) Och som du säger ni som får runt jul får dela upp så det blir två olika :) Ska bli mysigt att få fira jul med en liten ny född :)

• kiwii
    winty skrev 2013-09-28 14:23:56 följande:
    Välkommen Charlow! :)  jag mår helt okej tycker jag! Förutom halsbrännan och att det är supersvårt att hitta en bekväm sitt/ liggställning :P  Själv då? :)  Ååh vad kul med ny lägenhet Fjonkis! :D Spännande!! Hur är det för er andra och flytningar...? jag har börjat få jättemycket flytningar, jag vet inte om jag ska kolla upp det? :S Tycker det är lite som slem ibland.. (förlåt för äckelheten :P) men jag vet inte om jag bara nojjar... :P  

Hej flytningar kan man få mera av när man Är gravid ingen fara :) som slem helt naturligt, så du kan vara lugn
  • kiwii

Här är det 64 dagar kvar längtar som bara den. Mår för övrigt bra lite ont i ryggen men ska inte klaga :) Styx: vad bra att det gick bra på TUL:ET :)

• kiwii
    Viktoria1990 skrev 2013-09-29 21:43:01 följande:
    Jag hänger gärna på den här tråden, väntar mitt första barn som är beräknad den 6/12 :) börjar bli så nervös, men Gud så kul det ska bli!

Kul vi har bf dagen innan 5/12:) Kan inte veckorna gå fortare så vi är i dec nu :)
  • kiwii
    Evig kärlek skrev 2013-11-08 12:14:27 följande:
    Ja, tiden rusar verkligen fram. Är i v 36+0 nu så det är bara 27 dagar kvar (om han nu skulle vara så väldigt punktlig så han kommer på BF). Har lite foglossning och sover halvbra på nätterna men annars är livet rätt bra. Håller på så smått att fixa med tvättning av allt samt inköp av lite småprylar som är kvar. Men på det stora hela så är vi ganska redo. Tycker bara att det ska bli jätteskönt när han väl är här :)

Oj har vi bara 27 dagar kvar till bf du o jag shit :) om den inte vill komma tidigare eller man går över tiden:( hoppas verkligen inte det. Vi har bf samma dag har jag för mig. Allt är fixat o klart väskan är packad bara lite mat/ godsaker som ska ner i den:) Hoppas ni alla i tråden mår bra :)
  • kiwii

Hej våran lilla tös kom på bf dagen den 5/12:) Och snart på sön är hon redan 1 månad har gått jätte fort :) Men så härligt det är att äntligen ha blivit mamma :))! Hur mår ni alla? Och grattis till bebisarna

Svar på tråden Decembermammor, följas åt? :)