Lever dubbelliv
Anonym (Bluffen) skrev 2013-09-01 12:19:07 följande:
Jag har flyttat till en ny stad, en väldigt liten stad. Ingen känner mig här, ingen vet hur jag är eller vem jag är. Jag försöker vara som de andra på jobbet och i staden men det kommer inte hålla länge. Men jag vill vara som de andra. De sportar, tror på gud, är ordentliga, svär inte, lite präktiga sådär. Jag röker hasch varje dag och röker jag inte så blir det alkohol. Jag vill ta trippar och röka ner mig varje helg. Kan inte prata med någon om detta och känner inte att jag kan vara ärlig med vem jag är. En medelålders kvinna med missbruksproblematik, sex droger mat och shopping. Jag har haft sex med över 40 män, hur kan jag vara ärlig med detta det går ju bara inte. Varje dag känns det som om jag spelar teater på jobbet, de tror jag är någon helt annan. Jag är rädd att sanningen ska komma fram och att jag ska bli könd i stan som "den där, hon som knullar och knarkar". Jag försöker sluta röka hasch men vill egentligen inte, jag skulle vilja kunna få vara ärlig om det bara. Orkar inte leva dubbelliv längre men vet inte hur jag ska klara av att förändra mitt liv. Kan någon ge mig råd?Jag kan relatera väldigt mycket till att vara i sammanhang där man upplever att man inte platsar. För mig har det dock varit under korta perioder, och jag har lyckats tackla det genom att helt enkelt känna mig lite bättre än människorna runt mig. Det fungerar såklart inte i längden.
Känner du dig ensam? Tror du att du kan få kontakt med andra människor som du har något gemensamt med? Det behöver ju inte vara sex droger och shopping (det är ju snarare en dålig idé om du vill sluta upp med sånt) men åtminstone människor du kan prata om det med.
Har du andra intressen som driver dig, som du kan ägna dig åt - kanske tillsammans med likasinnade? Eller andra saker du kan tänka dig att prova på, för att slippa känna dig så isolerad.