• Anonym (kiwi)

Ni kvinnor i 30-årsåldern, var handlar ni kläder?

Nyfiken Glad

• Svar på tråden Ni kvinnor i 30-årsåldern, var handlar ni kläder?
  • Anonym (32)

Handlar mest på "märkesbutiker", alltså klädmärkets egna typ Whyred, Acne, Rodebjer ect. Spirit funkar också. 
    Trosor köper jag på HM, resten där är skräp. Skulle aldrig sätta min fot på Lindex, Kappahl, cubus eller dylika billighetskedjor. Blä! 

• Anonym (bvc-tant)

MQ, Vero Moda och affärer som säljer Vero Moda, ibland något plagg på Lindex och Kappahl.
    Har slutat handla på HM och Gina pga kvaliten. 

• Duckan

Här har vi billighetsbutikernas mästare! H&M, Zara och Lindex handlar jag oftast på.

• djevojka

MQ, Nelly.se, bubbleroom.se, handlar jag baskläder från. Men annars så handlar jag mycket kläder på resor. Halva min garderob är från Italien.
    USA är också ett land som är kul att shoppa i.
    Men jag handlar mycket sällan på H

• Anonym (bekväm och snygg)

Outnorth, Addnature och liknande sajter. 

• Anonym (30+)

Noa Noa, Newhouse, Jumperfabriken, Ralph Lauren, Benetton, Busnel med flera kvalitetsmärken.

• Helly

Jag handlar på H&M, Lindex, Lager 157, Gina Tricot och ibland Kappahl för basvaror som byxor, jeans, tröjor och toppar. Underkläder köper jag på Trimuph.

Min bröllopsklänning var en studentklänning från Gina Tricot, för övrigt.

• Anova

Det är väldigt mycket vintage för min del, så handlar de mesta av kläder på second hand. 60- och 70-tal blir det oftast. Basplagg (linnen, underkläder mm) handlar jag på t.ex. Lindex eller HM.

• Helly

Indiska och Flash glömde jag! Jättebra affärer ... ibland. Ibland har de massor, ibland ingenting.

• sextiotalist

50+ och handlar precis som många av mina kolleger på olika affärer, inga av mina väninnor har några problem med HM, Lindex eller KappAhl, man kan hitta bra kläder i de flesta affärerna.

Lindex jeans passar mig perfekt och de äldsta jag har är ungefär 10 år gamla (flitigt använda och hade sett helt OK ut om jag inte hade rivit upp byxan på en spik, så numera är de hemmabyxor) 

• Bedelia

Blandar väldigt - allt ifrån HM och Zara, till kvalitetsmärken som Ralph Lauren, Busnel.

• Anonym (fashionista)

Jag är 36 år och handlar gärna på Monki. Tycker inte åldern ska avgöra var du shoppar! Handlar gärna märkeskläder om det är på rea eller på outlets annars är det sällan värt slantarna såvida det inte är rejäla plagg som ytterkläder. Skulle aldrig handla kappa hos någon av billighetskedjorna.

• AirborneUnicorn

bubbleroom (märke oviktigt), gina tricot, guess, desigual.. säkert fler men dessa är favoriterna.

Handlar aldrig på Lindex eller Kappahl, mest för att jag aldrig hittar något jag gillar och numera går jag aldrig in där. HM undviker jag helst av flera anledningar.

Svar på tråden Ni kvinnor i 30-årsåldern, var handlar ni kläder?