• Pistou

Hemlänktan!!! Ensam!

Försök reda ut vad det är som gör att du har en sån hemlängtan! Varför tror du att du skulle bli lyckligare av att bo i Sverige efter hela 9 år i London?

Vad gör du på dagarna? Jobbar du? Om inte, skaffa dig ett jobb så att du har något att göra och kommer ut och träffar lite folk och fyller livet med något.

Fungerar ert förhållande annars? Jag är själv gift med en icke-svensk man och känner att vårt förhållande mår allra bäst om vi bor på neutral mark, dvs. varken i det landet min mans kommer ifrån eller i Sverige.

Om ni funderar på att skaffa barn, rör sig kanske tankar i ditt huvud som rör din egen barndom? Kanske idealiserar du bilden av livet i Sverige?  

Samtidigt ligger ju London inte så långt ifrån Sverige. Från London är både enkelt och snabbt att ta sig "hem" när man vill. Fundera lite på vad som gör att du längtar. Efter flera år utomlands är det inte alltid så lätt att flytta hem igen, och som icke-svensk är det inte alls lätt att få in en fot på den svenska arbetsmarknaden även om man har goda meriter...

Hoppas att ni lyckas lösa situationen!

(Själv bor jag i Schweiziska alperna men skulle älska att pröva på livet i London) 

People don't care how much you know until they know how much you care.
Svar på tråden Hemlänktan!!! Ensam!