• Anonym (Undrande)

Bo med bonusbarn?

Undrar om de är så här de ska vara?

För att börja jag har 3 barn i åldrarna 2-6 som bor hos mig större delen av tiden och hos sin Pappa 4 dagar varannan vecka, jag har en bra relation till pappan o de är aldrig några bekymmer att byta dagar eller hjälpas åt..

Pojkvännen har 2 barn i åldrarna 3-7 som han har varannan helg dessutom helt oense med mamman så han får inte ha dom en minut längre än vad som är överenskommit..

Nu till problemet: vi pratar om att flytta ihop men då anser pojkvännen att vi ska ha barnen varsin helg då han vill ha egentid med sina barn och att mina barn inte får "inkräkta" på den tiden då han träffar dom så sällan och att hans barn skulle må dåligt om mina var hemma samtidigt..

I mina öron låter de här hel knäppt och förstår inte varför alla inte skulle kunna vara tillsammans men de är jag så nu behöver jag hjälp att få era åsikter vad ni tycker? Ska vi ha barnen varsin helg eller ska dom kunna vara tillsammans?

• Svar på tråden Bo med bonusbarn?
  • Anonym (mio)

Det går inte att likställa att försöka få egentid och ha gemensamma barn med att försöka få egentid där ena parten har barn.

• Anonym (A)
    Anonym (mio) skrev 2013-09-01 19:58:37 följande:
    Det går inte att likställa att försöka få egentid och ha gemensamma barn med att försöka få egentid där ena parten har barn.
    Här har båda parterna barn.
  • Anonym (mio)
    Anonym (A) skrev 2013-09-01 20:04:28 följande:
    Här har båda parterna barn.

Ja, båda har barn. Inga gemensamma.
  • SupersurasunkSara

Varför skulle han inte kunna få egentid med sina barn ändå? Ni måste ju inte sitta kletade på varandra jämt. Jag hade inte varit bekväm med det, jag är i behov av mina få helger då jag är barnfri.

• Anonym (mio)

Någon ville likställa med att ha barn ihop och hitta egentid. Går inte likställa med att ha barn på vardera håll.

• Fanny b
    SupersurasunkSara skrev 2013-09-01 20:12:06 följande:
    Varför skulle han inte kunna få egentid med sina barn ändå? Ni måste ju inte sitta kletade på varandra jämt. Jag hade inte varit bekväm med det, jag är i behov av mina få helger då jag är barnfri.

Det kan bara ts pojkvän svara på. Jag tycker det är bra att han innan de ev blir sambos talar om detta, för då ts vad hon ska ta ställning till.  Det kan vara så att ts pojkvän vill kunna umgås med sina barn de få dagar han har dem i lugn och ro, utan att ts barn är hemma då.
  • Litet My

Anonym (mio): Nej det gjorde jag inte, läs om läs rätt!!! Jag likställde med att föräldrar som bor med sina barn lyckas hitta egentid. Eller behöver man mer egentid bara för att man inte har barn ihop men barn att ta hänsyn till?

• Eterisk
    Anonym (Undrande) skrev 2013-09-01 19:11:35 följande:
    Tack för era svar! Får nog tänka över de här en extra gång! Känns som att de inte blir någon tid över till oss överhuvudtaget om vi ska ha barnen varsin gång. Men en tanke jag hade var blir inte hans barn avundsjuka att mina barn får vara hemma o tvärtom? Tycker de ska vara lika för alla barn så var de när jag var liten o jag hade styvsyskon ( som jag än idag ser som mina riktiga syskon)
    Men avundsjuka måste man ju hantera om och när den uppstår oavsett orsak. Lika blir det ju inte för dem ändå eftersom dina barn kommer att tillbringa mer tid tillsammans med de andra barnens pappa än vad din killes egna barn kommer att kunna göra. 

• SupersurasunkSara
    Fanny b skrev 2013-09-01 20:15:37 följande:

Det kan bara ts pojkvän svara på. Jag tycker det är bra att han innan de ev blir sambos talar om detta, för då ts vad hon ska ta ställning till.  Det kan vara så att ts pojkvän vill kunna umgås med sina barn de få dagar han har dem i lugn och ro, utan att ts barn är hemma då.
    Ja, det är mycket bra att han är ärlig med det från början, dock inget jag skulle vara bekväm med, hellre då särbo och ses när man har tid.
  • mamaleona

Barn vänjer sig vid olika situationer. I den här frågan tror jag det är dom vuxna som krånglar till saken onödigt mycket. Vet iaf det av egen erfarenhet att jag hade ALDRIG orkat me nyfamiljslivet om vi inte haft varannan helg barnfritt helt o hållet, det var mitt andningshål i en tid full me barn o deras intressen, matlagning o planering. Varannan helg struntade jag tom i att laga mat. Med så där många barn behöver man även liten egen tid faktiskt.

Svar på tråden Bo med bonusbarn?