• Koppkaka

Ätit tre månader gammal skrattande kon-ost

Min son på två år har ätit, vad det visade sig vara, 3 månader gammal. Den smakade inget konstigt och luktade inget konstigt, men jag är lite orolig ändå att han ska bli dålig. Det var såna här portionspackade småostar, som letat i kylen hela tiden. Vad tror ni, är det någon fara?

Leo
  • Svar på tråden Ätit tre månader gammal skrattande kon-ost
  • enmodigman

Ost håller sig länge

• snedtak
    Koppkaka skrev 2013-09-01 18:08:16 följande:
    Även färskost? För det är väl det skrattande kon är?
    Skrattande kon är smältost, håller sig troligtvis långt efter bäst-före-datumet.
  • annca

Du gjorde helt sätt!
    Luktar det bra, smakar det bra - ingen fara! 

Drar min vanliga käpphäst:
    Bäst före är INTE lika med oätligt efter!
    :)   

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Koppkaka

Nej jag vet ju det egentligen. Men jag har nog alltid varit lite sån att jag läser "oätlig efter" istället :P

• enmodigman

Det är du inte ensam om koppkaka, jag är kroniskt misstänksam mot all mat, fick jag som jag ville skulle jag sniffa på allt innan köp och ligger det i kylen är jag stenhård med datummärkning och snifftest. Mejeriprodukter och frysta varor far in och ut ur kylar och frysar i butikerna så man kan aldrig veta

• annca
    Koppkaka skrev 2013-09-02 10:45:32 följande:
    Nej jag vet ju det egentligen. Men jag har nog alltid varit lite sån att jag läser "oätlig efter" istället :P

Sluta med det! Flört Genast! (sagt med glimten i ögat men ändå alvarligt menat)
    Jag menar, tror du på allvar att tex socker eller svartpeppar blir dåligt efter bäst före? Oskyldig

Men mer generellt, inte riktat till bara dig utan till oss allihiop: 
    vi slänger alldeles för mycket alldeles utmärkt mat, bara för att folk är för omotiverat nojjiga. 
    ~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
Svar på tråden Ätit tre månader gammal skrattande kon-ost