• Valgma

BF Maj 2014

Hej alla! Jag har plusat idag och det känns så himla spännande och mysigt. Trodde aldrig att det skulle ta sig, men på tionde försöket så blev det äntligen :). Det är vårdat tredje barn. Hoppas på att allt ska gå vägen. Kan det bli ett starkt plus snabbt om man väntar tvillingar? I mitt fall är det dock bara oregelbunden mens. Jag som ska på cellprovtagning imorgon. Undra om jag kan göra den, någon som vet? Grattis till er alla! :)

• Valgma

ja jag tänker ringa upp imorgon och kolla. tror det är samma BM som gör cellprovet som jag kommer gå hos under graviditeten. Har något svagt minne av att jag var i samma sits med min dotter för fyra år sedan.

Jag hade ÄL den 21/8 tror jag. Då började jag testa, men det var lika starkt utslag flera dagar efter så ÄL kan ju ha varit tidigare. Har oregelbunden mens, men skulle tro att BF blir mitten av maj. Enligt familjeliv den 13/5. Fick ett väldigt starkt och snabbt plus idag.

• Valgma

vad härligt att läsa om alla som plusat. Undrar vad det är för en liten en i magen den här gången. De barn vi har, en flicka och en pojke, är väldigt lik varandra och mig. Spännande och se om det blir en minikopia till eller om vi kan få barn som är lik sin pappa hehe

Någon som känt av några symptom än? Själv har jag jättelite ont i brösten. Hade för mig att jag kände mer med de andra barnen, men kanske var längre gången då.

• Valgma

jag har börjat må lite illa på morgonen, men inte så att det är besvärande. Känner lite i brösten, men inte mycket alls. Är otroligt trött på kvällarna och somnar vid 21-tiden varje kväll. Om det har med graviditeten eller jobbet att göra, det vet jag inte. Hade jag inte vetat att jag var gravid så hade jag nog inte misstänkt något heller. Än så länge är det ju väldigt tidigt så man lär ju få känna av både det ena och det andra.

• Valgma

ja så kan det ju såklart vara. Är väldigt kvällstrött av mig i vanliga fall också, men brukar orka vara uppe till 22-tiden i alla fall. Nu somnar jag med barnen vid 19-tiden och sen går jag och lägger mig för kvällen vid 21... inte så kul sällskap mao Illamåendet är jobbigt. Hur ska man klara av att dölja det när man jobbar. Om det nu blir värre.

• Valgma

Ni som bestämt er för att göra kub.  Blir ni erbjudna att göra eller får ni stå för kostnaden själv? Jag fyller 33 i oktober och här blir man erbjuden att göra det från 35 år. Vi funderar på att göra det, men har inte riktigt bestämt oss. Känner mig som en dålig människa som funderar på att göra det. Jobbig tanke. ska ringa och prata med min BM till veckan så att vi kan få en tid och rådgöra med henne.

• Valgma

det är väl det dåliga samvetet om människors lika värde. Det är ju bara mina tankar. Men, vi får se hur det blir.

• Valgma

Hej! Nu var det längesedan jag skrev här. Fick en blödning förra söndagen och ´blev såklart livrädd för att det var missfall på G. Dagen efter blödde jag inte mer, men kände att oron fanns kvar. Bokade tid för ett tidigt UL för att få veta om graviditeten var på väg att avslutas eller om blödningen berodde på något annat. I torsdags var vi på tidigt ul. Tack och lov såg allt fint ut och vi kunde se bebisen ligga och sprattla i magen. Var dessutom tre veckor längre gången än jag först trott. Alltså har jag haft mens trots att jag varit gravid. BF för mig är i april nu. Helst plötsligt har jag nästan avverkat de mest kritiska veckorna och det känns himla skönt vill jag säga, Snart kanske man får känna lite rörelse i magen. Med dottern kände jag redan i v.13

Svar på tråden BF Maj 2014