• tobiq

BF Maj 2014

Hej! Får jag hoppa in här? Jag har plussat IDAG!;) BF blir 24-25 maj enligt uträknaren. Jag har fått väldigt svaga plus men har ett par dar kvar till BIM och har inte använt morgonurin, då borde man väl ändå kunna lita på två positiva test?

• tobiq

Just det ja, jag har två döttrar sedan tidigare, födda sep 08 och aug 10!

• tobiq
    Lindhaz skrev 2013-09-14 20:38:59 följande:

Behöver lite lugnande ord! Växtvärken i magen är väldigt svag (knappt där)'och brösten gör bara super lite ont! Är så orolig att något är fel :( är i 5+0 idag! Är lite tröttare än vanligt. Sen inget mer! Min förra graviditet (född-12) kände jag super tydligt typ Hela tiden :(

Jag hade inte växtvärk alls med andra barnet, magen och musklerna var ju redan rätt uttöjda;) Jag tror inte att man ska jämföra sina graviditeter för mkt, det kan nog vara väldigt olika!
  • tobiq

Min första tjej föddes på BF+14 och det tog totalt 42 timmar från första värk, då är man inte så kaxig;) Den förlossningen var en riktig skräckupplevelse och jag sprack hela vägen...

Lillan föddes BF+6, helt utan bedövning och på en krystvärk. Från allra första känning tog det kanske 5 timmar, men det var bara de två sista värkarna som gjorde ONT, öppnade mig då från 6 cm till 10. Hade vi väntat med att åka in vilket vi mkt väl kunde ha gjort så hade vi aldrig hunnit in, har ca 4 mil till förlossningen.

Trean ska ju vara lurig sägs det?

• tobiq
    Längtan till dig skrev 2013-09-15 22:42:05 följande:
    Jo spricka är min värsta mardröm...men det ska nog gå bra!
    Men jag kan lugna ändå att kroppen läker otroligt bra OM man skulle spricka! Jag sprack som sagt från hål till hål så att säga, det var ren "tur" att ringmuskeln klarade sig för det var väldigt nära en sfinkter ruptur. Men jag läkte så jäkla bra! Ont de första två dagarna kanske som de flesta men det återhämtade sig otroligt bra ändå.

Jag är nervös för att få en långdragen förlossning som med första, det var inte roligt. Andra förlossningen var ju i världsklass så den blir svår att toppa.

Sen är jag rädd för snitt också, det skulle kännas väldigt snopet att inte få föda vaginalt när man redan "offrat" underlivet två gånger:)
  • tobiq
    S90 skrev 2013-09-16 19:53:59 följande:

Halloj! Ansluter mig också till denna tråd!

I lördags plussade jag äntligen efter nästan 2 års försök! Är i vecka 6 och ska på inskrivning den 18 oktober. Om allt går som det ska är detta vårat andra barn som beräknas komma den 18 maj 2014. Har en dotter på 4 år :)
    Denna graviditet verkar bli väldigt olik min första, med denna fick jag symtomer väldigt tidigt (1 vecka innan mensen skulle kommit). Jag har t.ex. fått extremt dålig hy, har hemskt ont i brösten (liksom på utsidan, upp till armhålorna) och halsbränna. Min första graviditet märkte jag knappt av att jag var gravid förutom magen!

Kram på er! /S 

Wow! Grattis! Måste vara fantastiskt när ni kämpat så länge!

Reagerade på det du skrev med hyn, jag fick helt fullt med finnar efter ÄL nu sist och en JÄTTEFINNE på kinden som vägrar försvinna, då kände jag att det måste vara något lurt;)

Någon mer som redan blivit väldigt svullen?
  • tobiq

Jag är helt sjukt svullen och jag är i v 5! Igår åt jag bara sallad fram tills middagsdags och såg ändå ut som en jäkla spärrballong. Jag har gått ner 25 kilo under våren och magen är vanligtvis platt så folk kommer börja ana...

• tobiq
    BeatrixKiddo skrev 2013-09-17 08:34:53 följande:

Jag gick över 17 dagar med min son och blev till slut igångsatt. Efter 33 timmar ploppade han ut med hälp av sugklocka. Allt gick verkligen jättetrögt. Fick värkstimulerande dropp och hade jävulusiska värkar  från kl. 19- 02 utan att något hände. Läkaren valde tll slut att avbryta. Då fick jag epidural  så jag kunde vila kroppen. Dagen efter fortsatte vi och jag började öppna mig. Jag var bedövad och kunde sitta på en pilatesboll och läsa tidningar medan kroppen jobbade för fullt med hjälp av droppet. Då jag inte kände någon smärta var jag lugn, närvarande och förväntansfull. Fick dock tyvärr aldrig några krystvärkar och de värkar jag fick med hjälp av droppet började avta. Sugklocka var det bästa alternativet och jag hade turen att få en läkare som var otroligt duktig på detta och det tog max 15 minuter från det att hon kom in. Fick några bristningar och några stygn. Trots sådan utdragen förlossningen var det ändå en mycket positiv upplevelse för mig, då jag var så medveten och närvarande mentalt om allt som hände. 

Whiiii...idag ska jag på inskrivningssamtal på MVC. Det ska bli kul :) Ha en bra dag alla :)  

Vilken vecka är du i? Jag pratade med BM nu och fick en tid 30 sep, då har jag precis gått in i vecka 7! Det känns ju jättetidigt? Jag tror att vi varit där i v 9-10 med stora tjejerna?

Jag skulle få göra ett ul/vul iaf, klarar aldrig att vänta till v 20!
  • tobiq

Bf -lista  ---------- 
    6/5 Naniismamma - 3e barnet
    25/5 tobiq - 3e barnet

Moa-08 Svea-10
  • tobiq
    LillaHon skrev 2013-09-18 15:02:16 följande:

Hej allihopa!

Tänkte hoppa in här om det e ok:) Plussade den 6:e sep efter 2 års kämpande och 2 tidiga missfall i bagaget. Om allt går vägen denna gången blir detta barn nr 2:) 

Grattis och välkommen!!:)
  • tobiq

Jag ska få göra ett ul eller vul på inskrivningen i vecka 7. Tycker att det låter så tidigt fortfarande men det verkar som att det är på väg att bli det normala att skriva in sig så tidigt här i Gbg. Ska bli VÄLDIGT skönt att få göra ett ul och se så att allt är okej där inne, väntan till vecka 20 och rul är ju helt galet lång!

Jag är också väldigt rädd för missfall. Tänker att nu har jag fått två friska flickor, kan man verkligen ha sån tur en tredje gång? Googlar missfall hela dagen och kollat trosor efter blod.

Sjukt påfrestande och totalt onödigt eftersom det ändå inte går att förhindra...

• tobiq
    Snusann skrev 2013-09-21 22:10:13 följande:

Finns ju ett litet hopp men jag vågar inte tro på det... Jag fick ett rätt tidigt plus också så det är inte så troligt att ägglossningen skulle vara senare än jag tror. Men man vet aldrig, bara att bita ihop och hålla ut till nästa måndag. Tack för alla som stöttar.

Åh fy! Håller verkligen tummarna att nästa VUL ser bättre ut! Besvikelsen måste vara helt fruktansvärd. Lycka till!!
  • tobiq

Välkomna alla nya!

Är i vecka 5+5 idag, BF 25 maj. Jag har haft någon enstaka dag med illamående bara, sen har jag förutom trötthet bara känt av de extremt ömma brösten.

Jag mådde illa v. 7-9 med de andra två barnen men ändå går man och nojar över att må så bra. Tycker att veckorna innan RUL är så extremt psykiskt påfrestande, innan man kan känna av barnet varje dag och har en stor mage att klappa på.

Svar på tråden BF Maj 2014