Inlägg från: Längtan till dig |Visa alla inlägg
  • Längtan till dig

BF Maj 2014

Fast klarar man 9 månader utan, så klarar man sig nog utan resten av livet och dessutom lever längre :)

• Längtan till dig
    Lindhaz skrev 2013-09-12 20:17:19 följande:
    Hur mår ni tjejer? Jag mår fortfarande jätte bra och känner knappt av graviditeten. Lite lite tröttare ich lite ömma booobbs! Men jag har redan börjat svullna om magen på kvällarna xO hur är ni? Vet inte om det har och gör med att det är andre barnet!!
    Hur långt gången är du? Jag är i v.5+1 och har klarat mig från att må illa (så mycket iaf) peppar peppar, annars har jag spända och ömma bröst, molande och uppblåst mage. Sen har jag förbaskat ont i höft när jag ansträngt mig och det ilar ner i skinkorna och benen ibland :S hoppas inte det är foglossningar redan :S
  • Längtan till dig
    Lindhaz skrev 2013-09-12 21:14:47 följande:

Jag är enligt mig själv i 4+5 enligt Mensen 5+3! Så det är ju fortfarande tidigt! Men förra kände jag super tydligt att jag var gravid! :) Usch ja! Hoppas verkligen att det inte är det. Det kallas nog foglossning men inte i den termen vi tänker att foglossning är. :) men nu växer det ju super mycket & lederna ska mjukas upp, vi får hålla tummarna!
    Okej, ja varje graviditet är ju unik och det är inte alls säkert att den ena liknar den andra. Jag försöker tänka positivt nu, för nu har vi fått som vi ville och alla krampor är värt det i slutändan! :D
  • Längtan till dig
    Valgma skrev 2013-09-13 20:59:23 följande:
    jag har börjat må lite illa på morgonen, men inte så att det är besvärande. Känner lite i brösten, men inte mycket alls. Är otroligt trött på kvällarna och somnar vid 21-tiden varje kväll. Om det har med graviditeten eller jobbet att göra, det vet jag inte. Hade jag inte vetat att jag var gravid så hade jag nog inte misstänkt något heller. Än så länge är det ju väldigt tidigt så man lär ju få känna av både det ena och det andra.
    Jo, men tröttheten kan påverkas om du jobbat mycket och man behöver mer vila. Jag är med helt slut nu och har idag dessutom känt av illamående både på morgonen innan frukost och innan middagen, som värst.
    Jag känner mer och starkare symptom ju längre tid det går.. :) 
  • Längtan till dig
    emilie84 skrev 2013-09-13 21:23:01 följande:
    Hej plussade i tisdag så den 24/5 är det beräknat :) har tre barn sen tidigare med en pappa, och nu väntar jag sambons första :) Så det ska bli spännande. Är illamående och trött så jag skulle kunna stå och sova! Men det är ju som det ska vara har alltid mått så i början :)
    Grattis! :D Ja man får väl vänja sig :) och din kropp har ju genomgått det tidigare så den känner till vad som händer...medans min är helt i uppror xD
  • Längtan till dig

Jag är 25 och mannen min är 27, det är våran första och jag mår hyffsat bra än så länge. Är i v. 5+3 och har BF 13 maj :). Jag har dock börjat må illa på mornarna om jag inte ätit innan jag lagt mig kvällen innan, men det går ofta över när jag får i mig nått att äta. Jag är med skraj att det ska hända något, men det tror jag är normalt. Jag vet ju inte hur det ska kännas och varje gång det kan ömma mer i magen så tror jag att nått är fel...Ska på inskrivning på måndag så får se vad hon säger :)

Tar man alltså blodprov och urinprov då?

• Längtan till dig
    emmita skrev 2013-09-14 10:28:43 följande:
    Hej! Jag hoppar gärna in här. Precis fått reda på att vi väntar vårt andra barn i maj 2014. Är i vecka 5+0 och mår väldigt bra än slängde. Hur mår ni andra här inne?
    Välkommen! Kul med flera som är i samma vecka som en själv :D 
  • Längtan till dig
    Q13 skrev 2013-09-14 11:12:53 följande:
    5+5 idag, mår också väldigt bra! Molvärk hade jag senast i tisdags, annars är det bara brösten som är "tunga" och spända och blir lite uppblåst i magen på kvällarna + att jag blivit lite förstoppad eller vad man ska kalla det... MVC på måndag!
    Jo, just det, trög mage har jag med...spännande! :)
  • Längtan till dig
    mbjorken skrev 2013-09-14 10:59:16 följande:
    Hoppar in här, plussade igår o väntar andra barnet! 4+0 nu.

Bf 23 maj =)
    Välkommen och grattis till dig med! :) Många som plussar nu!
Svar på tråden BF Maj 2014