Pampim skrev 2013-10-29 10:49:49 följande:
Ååå så sorgligt. Lider med dig. Som du säger, man tror ju att man är "säker" efter v12. Om du vill svara; hur kom det sig att du gjorde ul nu? Var det pga blödning? Många kramar till dig
Tack alla. Ja det blev några dagar hemma från jobbet för att bearbeta tankar o allt. Blommor o godispåsar har strömmat in så jag är så glad att vi delat med oss om graviditeten redan till våra närmaste så att man kunde dela med sig av detta nu.
Detta kom som en total chock. Jag blödde i v6. Gjorde ett ultraljud då o då syntes ingen bebis. Fick komma tillbaka efter 2 veckor o då fanns en bebis med tickande hjärta men 2 säckar så troligtvis hade det varit 2 stycken men att en gått bort.
Efter det ultraljudet var det hellugnt nån vecka men sen har jag småblött vissa dagar under 2 veckor. Det har inte varit alls mycke men det är så frustrerande. MEN magkänslan sa att något var fel i söndags kväll o jag ringde måndag morgon o fick en tid nån timma efter samtalet. När jag kom in så sa läkaren att det är inte konstigt att man "förlorar" graviditetssymtomen ett tag runt v12-13. Men han sa att han ville kolla vart blödningarna kom ifrån.
Han undersökte först o sen gjordes ett VUL. Hjärtat stannade på mej när jag hörde läkarens suck. Då visste jag att det var kört. Han sa då att han provat flera olika vinklar men inte såg nån hjärtaktivitet.
Jag pratade med gyn idag eftersom jag pga chocken inte hörde ett ord av vad han sa efter att jag sett den livlösa ängeln. O jag är så otroligt glad att dom tog min oro på allvar. Jag fick svaret att jag är ett praktexemplar på varför dom gör det.
Kvinlig intuition är den starkaste känsla man kan ha.
Nu är det bara att komma igen o köra igång bebisverkstaden igen....då blir ju i alla fall mannen glad
Lycka till mer era goa vårbebisar