Inlägg från: sissi81 |Visa alla inlägg
  • sissi81

BF Maj 2014

Jaha då har det varit tyst från mej ett par veckor knappt. Jag blödde ju på ganska bra o var inne på VUL. Jag beräknade att jag var i v6+7 men hon drog tillbaka mig till max 4+5 om det nu fanns någon bebis för det syntesverkligen inget. O med tanke på blödningen som höll på i totalt 2 veckor så såg det inte ljust ut.
    Fick en tid nu i Fredags för ytterligare en kontroll o visst fanns en liten krabat på 157 mm där. Hjärtat tickade o det såg helt normalt ut. Anledningen till blödningen gissade hon på att det var att det hade varit 2 småttingar varav en gått bort. Så efter att ha gått som ett kolli i 2 veckor så svävar man återigen på rosa små moln.
    Jag var alltså så långt gången som jag trodde från början så lillplutt kommer som planerat troligtvis i Maj om allt fortgår som det ska

• sissi81
    Längtan till dig skrev 2013-10-06 11:54:51 följande:
    Så härligt att höra att allt såg bra ut! Jag längtar till UL jag med och det är ju inte förrän i v.18 man gör sånt. Jag är nu i v.9 så det är låååångt dit. Men det är värt väntan <3

Ja jag längtar till det riktiga ultraljudet också. Då får man ju en perfekt helhetsbild av livet inom sig
  • sissi81

Ja ni ska nog vara glada att det höll sej lågt i alla fall. Jag har lidit av högt blodtryck mina 2 andra graviditeter (början till havandeskapsförgiftning) så det har väl blivit en del ambulanstransporter, löften till doktorer att man ska ta det lugnt om man bara slipper bli inlagd mm. Ska bli intressant o se om det blir så igen nu 10 år efter.

Ska bli så kul o följa alla maj-föderskor  

• sissi81
    Blomma87 skrev 2013-10-10 12:58:30 följande:
    Har du fått någon blodtrycksmedicin under grav?  Min första grav fick jag havandeskapsförgiftning. Så när blodtrycket steg i grav nr två skrev läkaren ut Trandate. På apoteket vägrade personalen lämna ut medicinen, eftersom man inte bör ta den när man är gravid. Fick sedan ut den ändå, efter att dom varit i kontakt med läkaren. Barnet dog. Hans hjärta slutade slå i v 38. Man hittade ingen orsak. Jag vet inte om det har ett samband, men jag är inte så sugen på att äta blodtrycksmedicin igen.  Ville egentligen bara höra om någon annan har erfarenhet av blodtryckssänkande under graviditeten, inte skrämma er från att testa. Men det är min erfarenhet... 

Nej jag fick inga mediciner innan utan ordinerades vila vila o vila. Jag hade ju som sagt bara början till.... Högt blodtryck o äggvita. Va hemskt med medicinen. Det är ju en tanke man aldrig kan släppa sen antar jag?
  • sissi81
    Maliiin skrev 2013-10-09 20:21:12 följande:
    Hej!  Jag hoppas jag får vara med här! vet inte mitt datum men i månadsksiftet maj juni, är i v 6 +3. Gjorde VUL igår, gjorde det även för 2 veckor sedan! Jag hade en elakartad cysta på en äggstock för 6 år sedan som de fick ta bort. Så jag har bara en äggstock. Eftersom det visade sig att den var elakartad så fick jag cellgift behandling och går på halvårskontroller på gyn! Jag plussade lördagen innan jag skulle på min vanliga cancerkontroll (tisdag 24/9) Jag berättade för läkaren att jag plussat, och det fanns två alternativa datum... När hon gjorde vul såg hon inget foster, en förtjockad livmoder och vätska bakom livmordern blev resultatet. Vilket kunde vara utomkvedshavandeskap, så fick komma tillbaka två veckor senare vilket var igår! Då syntes hjärtat och den ligger på rätt ställe:))) Vecka 6+2 sa hon då!!! Känns jätte bra, men självklart oroar man sig för missfall hit och dit! det blir vårt första barn! Bor i norrbotten!  

visst är känslan härlig när man kommer in andra gången o får se det lilla underverket?? )
  • sissi81
    Q13 skrev 2013-10-14 18:46:01 följande:
    Inskrivning idag! +3 kg redan... Väldigt lågt blodtryck men mina värden var väldigt bra :) RUL i vecka .20, blir 9 låååånga veckor...

Mmm jag har med ökat ca 3 kg o är snart i vecka 11. Men med det suget jag har är det inte konstigt :-/ Med mina andra barn gick jag inte upp mer än 8-9 kilo. O det var ju 10 år sen så det lär nog bli mer nu hmmmm.
  • sissi81

Ni kan stryka mej ur listan denna gången.

Var inne på gyn idag men det lilla hjärtat hade slutat slå
    Har gråtit o gråtit hela dagen. Den värsta känslan är nog att veta att man har ett dött foster inom sej nu istället för ett växande barn.

Att så små blödningar kan sluta så tragiskt. Inga smärtor...INGENTING. Man var ju snart i v13 så man trodde den största risken var borta.

Lycka till alla ni andra. O mitt råd...känner ni er oroliga så tveka inte o ring gyn o kräv VUL. Jag är så oerhört glad att gyn i Skövde tog in mej alla 3 gånger. Den lilla tid det tar lugnar ett oroligt mammahjärta oerhört mycke.      

• sissi81
    ohbaby skrev 2013-10-29 09:56:55 följande:
    Sissi81 vad tråkigt. Förstår att du gråter massor, skulle jag också göra. Ska till bm idag och hoppas på vul för jag har haft små blödningar sen i fredags och har en jobbig magkänsla...

håller tummarna för dej
  • sissi81
    Pampim skrev 2013-10-29 10:49:49 följande:
    Ååå så sorgligt. Lider med dig. Som du säger, man tror ju att man är "säker" efter v12. Om du vill svara; hur kom det sig att du gjorde ul nu? Var det pga blödning? Många kramar till dig
    Tack alla. Ja det blev några dagar hemma från jobbet för att bearbeta tankar o allt. Blommor o godispåsar har strömmat in så jag är så glad att vi delat med oss om graviditeten redan till våra närmaste så att man kunde dela med sig av detta nu.

Detta kom som en total chock. Jag blödde i v6. Gjorde ett ultraljud då o då syntes ingen bebis. Fick komma tillbaka efter 2 veckor o då fanns en bebis med tickande hjärta men 2 säckar så troligtvis hade det varit 2 stycken men att en gått bort.

Efter det ultraljudet var det hellugnt nån vecka men sen har jag småblött vissa dagar under 2 veckor. Det har inte varit alls mycke men det är så frustrerande. MEN magkänslan sa att något var fel i söndags kväll o jag ringde måndag morgon o fick en tid nån timma efter samtalet. När jag kom in så sa läkaren att det är inte konstigt att man "förlorar" graviditetssymtomen ett tag runt v12-13. Men han sa att han ville kolla vart blödningarna kom ifrån.

Han undersökte först o sen gjordes ett VUL. Hjärtat stannade på mej när jag hörde läkarens suck. Då visste jag att det var kört. Han sa då att han provat flera olika vinklar men inte såg nån hjärtaktivitet. 

Jag pratade med gyn idag eftersom jag pga chocken inte hörde ett ord av vad han sa efter att jag sett den livlösa ängeln. O jag är så otroligt glad att dom tog min oro på allvar. Jag fick svaret att jag är ett praktexemplar på varför dom gör det.
    Kvinlig intuition är den starkaste känsla man kan ha.

Nu är det bara att komma igen o köra igång bebisverkstaden igen....då blir ju i alla fall mannen glad Flört

Lycka till mer era goa vårbebisar             
  • sissi81
    ohbaby skrev 2013-10-29 21:12:31 följande:
    Var hos bm idag och sa att jag har varit så nedstämd och inte vågar tro på graviditeten, att jag har haft blött lite sen i fredags. Sa även att jag är så osäker på när jag blev gravid osv. Men inte fick jag något vul inte. Suck! Snåla barnmorska! Hon trodde det inte var någon fara för att jag mår så illa... Jag hoppas hon har rätt men blöder jag mer i veckan ska jag ringa gynakuten.

Förra grav fick jag vul fast jag bara blött lite grann de första veckorna. Men men. Får vänta 6 veckor till annars.

Så, nu har jag skrivit av mig;)

Lycka till nu:-/ vilken vecka var du i?

Kramar
  • sissi81

Jag önskar er all lycka med era vårbebisar Jag var ju tvungen att kika in i gruppen igen trots att mitt lilla hjärta dog :-/
    Nu är allt över här för min del. Höll på att förblöda på kuppen. Fick tabletter som skulle driva ut bebis men blödde mycke mycke mycke mer än jag skulle så jag fick åka in akut. Undersöktes o skrevs upp på akutlistan för operation. Fick i onsdags morse reda på att jag låg höst upp på listan. Ändå dröjde det drygt ett dygn innan jag äntligen fick min operation o skrapning igår.
    Men så fort vi slutar blöda så var det bara att sätta igång bebisverkstaden igen. Just nu är man dock ganska avskräckt i huvvvet efter denna persen.

Förlorade bebis i v13. Otroligt påfrestande när det var så sent i graviditeten ändå. Denna gången ska vi jobba på en superbebis <3

Lycka till alla goa...o ha en underbar somar med era små.
    Kramar från mej      

• sissi81
    sowe81 skrev 2013-11-09 18:08:22 följande:
    Jag var också in o kikade idag. Vi fick ma i v11. Får också jobba på en superbebis. Väntar på äl just nu. Skrapades för 3v sen.
    Vi får följas i en hösttråd istället.

Lycka till med allt. Jag mätte ägglossning redan för några dagar sen så nu börjar man hålla tummarna igen. Köper både ägglossningstester o grav tester på billigatester.se
    O vi blev gravida 2:a månaden sist när vi började mäta.

Min 11 åriga dotter är född i sept. Hon är nog mest orolig att den ska komma på hennes fördelsedag he he.
    Klick78 skrev 2013-11-08 21:06:59 följande:
    Sissi81: Slår följe med dig i längtan efter en superbebis...förlorade i veckan vårt frö i v 11...otroligt tungt...:'(
    Lycka till du med. Skönt att ha nån att bolla med i sorgen. Man känner sej så ensam annars. Men jag kan säga att jag har pratat pratat o pratat mej igenom sorgen med vänner o det är inte många som INTE har förlorat barn på samma sätt.

Vi får förhoppningsvis följas i hösttråd då.
    Kramar   

• sissi81

Hejje. Jag var bara tvungen att kika in o se hur det går för er allihopa. Jag hade ju BF 15 maj men förlorade vårt pyre 7 vecka 14. Nu blev man som sagt nyfiken på hur det går för alla. Hoppas ni får en underbar vår/sommar med era små. Själv plussade vi igen härom veckan så klarar den sig denna gången så blir det januari för oss.

Svar på tråden BF Maj 2014