• ohbaby

BF Maj 2014

Oj, ja det var tidigt!
    Jag kände i v 16 förra grav så jag tror inte jag känner så mycket tidigare denna.
    Men jag låter tiden gå lite så får vi se sen:)

Kan vara kul att se när vi alla är beräknade att föda. Ska vi göra en bf - lista?

• ohbaby

Ja men titta! Jag som varit lat och inte tittat bakåt ;)

Lägg gärna in mig

21/5 ohbaby - 2:a barnet

• ohbaby
    2/5 BeatrixKiddo - 2:a barnet  
      4/5 Snusann - 2:a barnet  
      6/5 Naniismamma - 3:e barnet  
      6/5 0fia - 3:e barnet  
    10/5 Msma77-4:e barnet 
    10/5 tillmånenochtillbak, 1:a barnet 

11/5 Q13 - 1:a barnet 
    11/5 Ela82- 3 barnet 

13/5 Längtan till dig - 1:a barnet  
    13/5 Lenafena - 2:a barnet  
    14/5 lupin84 - 3:e barnet 
    15/5 sowe81 - 2:a barnet  
    15/5 sissi81- 3:e barnet  
    16/5 Cliine DJ - 2:a barnet 
    17/5 luspudel - 3:e barnet  
    17/5 Lindhaz - 2:a barnet  
    17/5 mala01 - 3:e barnet  
    19/5 Sininen83 - 3:e barnet
    20/5 Svinfantast - 4:e och 5:e barnet   
    20/5 lillaFlisan - 2:a barnet 
    21/5 ohbaby - 2:a barnet
    23/5 emilie84 - 4:e barnet 
    23/5 mbjorken - 2:a barnet 
    24/5 ericas mamma -  3:e barnet 
    25/5 tobiq - 3:e barnet  
    27/5 Klick78 - 3:e barnet
    28/5 lollooo - 2:a barnet
  • ohbaby

Jag hade gått ner två kilo i fredags... Väger redan lite för lite så jag är riktigt trött på detta illamående. Kan inte äta så mycket och är sjukt osugen på det mesta. Hoppas det vänder snart!

• ohbaby

Är det fler än jag som mår riktigt illa? Tack och lov har jag inte spytt än men har mått så illa så jag varit liggandes sen 14:00 idag för att inte spy.. Det har blivit så mycket värre de sista dagarna. Går in i v 11 i morgon, är det inte nu det ska bli bättre?

Har redovisning på universitetet i morgon, hoppas verkligen jag fixar den...

• ohbaby

Ja illamåendet har tilltagit nu (v 11) men jag hoppas det går över snart. Har dessutom svårt att läsa, bokstäverna flyter omkring. Jag som har tenta om två veckor... Hoppas det går över snart! Måste läsa mängder.

Ni som väntar eller tror ni väntar tvillingar har ni fått mage än?
    Eller ni alla andra för den delen också.. Jag har lite svullen mage till och från men ingen direkt bebismage än. Lyckas inbilla mig ibland men sen helt plötsligt är den borta igen;)

• ohbaby

Sissi81 vad tråkigt. Förstår att du gråter massor, skulle jag också göra.

Ska till bm idag och hoppas på vul för jag har haft små blödningar sen i fredags och har en jobbig magkänsla...

• ohbaby

Var hos bm idag och sa att jag har varit så nedstämd och inte vågar tro på graviditeten, att jag har haft blött lite sen i fredags. Sa även att jag är så osäker på när jag blev gravid osv. Men inte fick jag något vul inte. Suck! Snåla barnmorska! Hon trodde det inte var någon fara för att jag mår så illa... Jag hoppas hon har rätt men blöder jag mer i veckan ska jag ringa gynakuten.

Förra grav fick jag vul fast jag bara blött lite grann de första veckorna. Men men. Får vänta 6 veckor till annars.

Så, nu har jag skrivit av mig;)

• ohbaby
    Pampim skrev 2013-10-29 22:06:47 följande:
    Vad tråkigt och onödigt. Det känns som kulturen svängt rejält med tidiga vul/ul, när jag var gravid 06 tyckte jag ingen fick några ul, men nu är det helt annat tycker jag. Kanske din bm är lite efter tidsandan. Ett exempel är att när jag var på sjukhuset pga uttorkning så var jag ledsen under ronden och då dröjde en läkare kvar när de andra gick och sa "jag vet hur man muntrar upp ledsna mammor, kom så går vi o kikar på bebisen." Inte alls medicinskt motiverat alltså, och då var det en överläkare som föreslog det.

Tycker nog du ska både byta bm och skaffa dig ett ul på annat sätt. Se inlägg här ovanför om mamma-intuitionen....
    Känner en BM privat som är chef på förlossningen eller vad det är här i stan. Ska kolla med henne vad hon säger. Hon har bra koll och kan ordna ul åt mig om det behövs. Blödningarna har i alla fall slutat så jag hoppas att det bara var falskt alarm.
  • ohbaby

Känner också att det kan ömma lite i magen då och då. Vet inte varför men det kanske är vanligt. Minns inte direkt att det gjorde det med nr 1.

Tycker det allra värsta illamåendet och tröttheten har slutat. Halleluja!

Mindre roligt är att jag fått tid för RUL, i vecka 19... Suck. Bm som sa att hon skulle försöka lägga det tidigare eftersom jag tror att jag ev är längre gången.

• ohbaby

Våran 1:a kommer vara 2 år och 2 mån vid nedkomsten. Han fattar ingenting om att han ska få syskon. Kommer han fatta när det närmar sig?

När vi frågar "vart är bebisen" lyfter han på sin tröja, pekar på sin mage och säger "mamma". Haha:) gulligt men det är hans pappa som lärt honom att göra så;)

Vi berättade också runt v 7 för våra föräldrar. De fick veta samtidigt när de var på lunch hos oss. Det händer inte så ofta så det var kul:)

Våra vänner vet nu men det blir nog inte officiellt förrän efter UL om inte magen avslöjar;)

• ohbaby

Så tråkigt att flera har förlorat sina små. Synd att verkligheten ska behöva vara sån.

Jag ska äntligen få ett tidigare ul. Pratade med min väns mamma som är bm och hon ska höra av sig nån dag i veckan när det finns en lucka så kan jag komma till henne och få veta vilken vecka jag faktiskt är i. Så skönt att få lite koll.

Vill inte göra det officiellt förrän jag vet vilken vecka jag är i eftersom alla vill veta just det.

Lite pinsamt att behöva säga "jag vet inte". Haha. Ska bli skönt att veta om den lever också.

Nån som har gjort det officiellt ån?

• ohbaby

jag vet inte varför men jag är verkligen inte sugen på att göra det officiellt. Med nr 1 tyckte jag det var sjukt kul att berätta och kunde knappt hålla mig men i morgon går jag in i vecka 14 (13+0) och vill helst hålla det hemligt ett tag till. Är inte alls sugen på att berätta samtidigt som mina nära vänner som vetat sen vecka 9 inte vill annat än att det ska bli officiellt. 
    Kommer nog aldrig vara sugen på att berätta känns det som just nu.

Har inte hört något om UL:et jag skulle få så vi får väl se, hon kanske glömmer det. Men då får det vara så. Ändå snart bara en månad till rul och snart dags att tänka på julen, vilket jag gillar:)
    Det börjar nog synas på mig om ett par veckor så då blir det väl svårt att hålla det hemligt. Jag ser en mage nu men det gör nog ingen annan än;) Hoppas jag i alla fall:)

• ohbaby

Emelie: kände bm på din mage vid inskrivningen?

Hoppas det gick bra!

• ohbaby

Har inte varit inne på ett tag. Men i måndags fick jag ett UL och bebisens hjärta slog men däremot var jag inte längre gången som jag trodde utan kortare! Fick ett nytt datum, 2 juni! Men jag vet inte om jag tror på det. ;) Ska på rul 20 dec så väntar tills dess. Stannar kvar i denna gruppen så länge, ifall det ändras igen. Hon fick nämligen lite olika mått så hon sa att det var svårt att avgöra. Men skönt att veta att den lever:)

• ohbaby

Var på RUL idag och även om det inte är helt klart så sattes BF till 2 juni. Ska tillbaks i vecka 32 och kolla det. Men så länge kan ni stryka mig från BF-listan, är med på juni-listan istället.

Lycka till alla:)

• ohbaby

Fick bf 26:e maj först men blev flyttat till 2:juni, men hänger gärna här ändå för juni-tråden jag var med i var det ingen om skrev något i... :)
    Hoppas ni inte behöver vänta så länge till.
    Jag pluggar t.o.m. 5 juni så jag är tacksam om jag går över tiden med några dagar. Räknar med det eftersom jag gick över 14 dagar med nr 1 och fick bli igångsatt. Men man vet ju aldrig. Har haft lite förvärkar och lillhen är fixerad. Skulle bli glad även om den kom snart för plugget fixar jag nog ändå:)

• ohbaby
    lupin84 skrev 2014-05-14 13:29:34 följande:
    10 maj kl 02.11 föddes vår tredje gosse. 3380 g o 50 cm lång...helt perfekt. Återkommer med bild o mer info ...
    Grattis! Vad roligt:) Längtar mer nu:)
Svar på tråden BF Maj 2014