Inlägg från: Längtan till dig |Visa alla inlägg
  • Längtan till dig

BF Maj 2014

Jag vet..och man letar själv på tecken och tar test 100 ggr ungefär. Men du får se det positivt om du inte mår dåligt :D

• Längtan till dig
    Naniismamma skrev 2013-09-14 13:45:41 följande:
    Glömde gratta allihopa i förra inlägget ^^. Grattis till alla plus :D har ni någon önskan om vilket kön?? (Även om man blir glad vilket som sålänge de e friskt) Hur har ni tänkt berätta för blivande mor o far föräldrar? O ni som berättat. Hur gjorde ni :)
    Tack detsamma! :) Haha! Jaa du. Vi var precis hos svärföräldrarna och hade funderat på om vi skulle säga nått då. Men vi skulle avvakta bestämde vi då det är ganska så tidigt. 
    Jag visste att min svärmor brukar kunna erbjuda vin eller liknande när vi kommer på helgen så här och sa det till mannen min. Vad skulle vi säga då isf? Helt riktigt erbjöd hon det, men jag tackade artigt nej, vilket känns märkligt, för jag brukar vilja ha när hon frågar ^^ Vi sa inget men under kvällen kom det massa samtalsämnen upp som skulle kunna leda till att vi sa nått. Haha! Nu ångrar jag mig nästan att jag inte sa nått!

Annars så skulle jag vara glad om jag får rätt om att vi får en flicka ;) Men blir givetvis glad om vilket det än blir :).
    Men chansen är stor att det blir en pojk då det på hans sida är många killar.

Vi får se :) Själv då? 
  • Längtan till dig
    mbjorken skrev 2013-09-14 13:58:49 följande:
    Ja jag får väl göra det I guess ;) känner ju faktiskt lite drar nere i magen ibland så :) alltid nåt ;) men skulle inte ha nå emot att brösten skulle vilja bli lite större hahaha
    Haha vem skulle inte ha nått emot de? ;) haha 
  • Längtan till dig
    tobiq skrev 2013-09-14 20:05:46 följande:
    Hej! Får jag hoppa in här? Jag har plussat IDAG!;) BF blir 24-25 maj enligt uträknaren. Jag har fått väldigt svaga plus men har ett par dar kvar till BIM och har inte använt morgonurin, då borde man väl ändå kunna lita på två positiva test?
    Klart plus! Grattis!! :D
  • Längtan till dig

Jag är totalt vettskrämd för allt som kan hända och hur ont det kommer att göra! :S Men jag vet ju om att all smärta i världen är värd, då slutresultatet är något vi väntat på länge!  

• Längtan till dig
    sowe81 skrev 2013-09-15 16:45:50 följande:
    Typ 24h från första värken, typ 22 på kvällen, sov hela natten med 2-3 värkar bara, det började egentligen inte på riktigt förens vid 17. Åkte in 21.15, var öppen 7cm o de tog vattnet o hon är född 22.26, bara 5 krystvärkar. Hoppas på en lika smidig förlossning denna gång.
    Det lät ju himla lyx faktiskt :P
  • Längtan till dig
    sowe81 skrev 2013-09-15 22:32:58 följande:
    Ja lite faktiskt. Hade tens-apparat hemma som var jättebra. Endast lustgas på fl.

När jag läser om alla dessa långdragna förlossningar sånt att spricka massor känner jag mig så lyckligt lottad. Men man vet ju inte om man kan få det så två ggr. Men hoppas iaf!
    Jo spricka är min värsta mardröm...men det ska nog gå bra!
  • Längtan till dig
    tobiq skrev 2013-09-16 09:03:53 följande:
    Men jag kan lugna ändå att kroppen läker otroligt bra OM man skulle spricka! Jag sprack som sagt från hål till hål så att säga, det var ren "tur" att ringmuskeln klarade sig för det var väldigt nära en sfinkter ruptur. Men jag läkte så jäkla bra! Ont de första två dagarna kanske som de flesta men det återhämtade sig otroligt bra ändå.

Jag är nervös för att få en långdragen förlossning som med första, det var inte roligt. Andra förlossningen var ju i världsklass så den blir svår att toppa.
    Sen är jag rädd för snitt också, det skulle kännas väldigt snopet att inte få föda vaginalt när man redan "offrat" underlivet två gånger:)
    Jo, men man har ju hört om de som inte läker lika bra :/ men det ordnar sig, kroppen är bra på det viset :)
  • Längtan till dig
    Lindhaz skrev 2013-09-18 18:32:42 följande:
    Var på hälsosamtal hos en underbar bm! Direkt kom vi in på att min 1:A var ganska stor 4310 gram, och i samband med detta beklagade jag mig lite om att de tagit bort v 32 här nere! Nej nej inte vid behov, och sa självklart ska du få ett dock lite senare så de har koll på den exakta vikten (shhhooooo)! Hon kommer heller inte låta mig gå över speciellt mkt!! FANTASTISKT :D sen kom vi fram till min oro för vf jag knappt känner något osv, och snabbt då sa hon att jag kan ju inte lunga dig men det jag kan göra är att boka in ett tidigt (V)UL i v 10! Helt underbar bm :D
    Vad härligt! :) Jag var på hälsosamtal i måndags och hon verkade vara bra Bm med :) Hon lyssnade verkligen och frågade om jag undrade saker osv. Det blir ju första barnet för oss så jag vet inte mer än det jag har läst mig till :) Så det känns skönt! Hoppas nu min man kan vara med på nästa besök då det ska tas en massa prover (har nålfobi). 
  • Längtan till dig
    Bf -lista ----------
    6/5 Naniismamma - 3:e barnet
    11/5 Q13 - 1:a barnet
    15/5 sowe81 - 2:a barnet
    17/5 luspudel - 3:e barnet
    17/5 Lindhaz - 2:a barnet
    25/5 tobiq - 3:e barnet
    27/5 Klick78 - 3:e barnet
    13/5 Längtan till dig - 1:a barnet 
Svar på tråden BF Maj 2014