Inlägg från: lupin84 |Visa alla inlägg
  • lupin84

BF Maj 2014

Fick avslag även pä överklagan gällande grav.peng. så de blir att jobba ända fram.... när ska man gå hem... sem. Eller f dagar... hmhm v 31 i morn :)

• lupin84
    samanthaque skrev 2014-03-06 21:39:44 följande:
    Hejhej:) Är i vecka 31 o bebisens ankomst den 9 maj:) Inte min första utan det tredje barnet är en liten tös:) Läste era alla inlägg... Ni har tur då jag gick redan upp 14 kilo o min barnmorska säger att jag är för över fetma , ja tänkte jag vafan. trist men så är det.. Så hon tipsade mig till vattengympa , ,men jag har inte hunnit pröva:/ Inte heller gravidyoga. Det första graviditet gick jag upp 46 kilo omedvetet det andra, 22 kilo och nu det sista 14.. troligtvis till 20 kilo till BF!:D Haft foglossning på jobbet (vikarie) så nu har jag lämnat arbete bakom mig och lever på akassa , då jag ska kunna må bra och inte får ont i kroppen som foglossningen var j-vligt jobbigt:/ Enligt FK sa de att man kan få gravidpenning tidigt 60 dagar oavsett fastanställd eller timanställning. Jag tänker pröva göra en ansökan snart:)

Gjorde du nån ansökan?
  • lupin84
    samanthaque skrev 2014-03-21 20:18:59 följande:
    Hej , nää inte förrän igår fick jag veta från fk att min arbetsgivare måste skriva ansökan så att fk kan ta beslut om jag har rätt att få gravidpenning. suck. lika bra ha a-kassa under dess då min arbetsgivare ska fixa ansökan nu på måndag o skickar den till fk.  det va tänkt att ta gravidpenning redan den 14 april. men hinner inte få ersättning blir lite stökigt tror jag.

Hur går de för dig?? 
    Theo 2009 Tim 2011 bebis maj 2014
  • lupin84

Hoppas allt är bra med er ...  väntar så på vår tredje skatt... bf 7 maj... så får gärna bli nu =) 

Theo 2009 Tim 2011 bebis maj 2014
  • lupin84

Ja allt är ju redo så bara bebis kvar. Var på mvc idag för extra koll med blodtrycket, allt var ok. :) Bebis har kommit sig längre ner... ;) men annars är allt som vanligt.

• lupin84

Försöker få bebisen att förstå att de är dags, har bf på onsdag 7 maj. Men bebis är redo, ligger långt ner o fixerad. Men har gått över med mina två tidigare barn (5 dagar båda två), tänkte vi kunde prova o få tidigare den här gången. :) Jag går på extra kontroller på grund av högt blodtryck... men jag känner mig ok.. väldigt tung, trött... Vi längtar så för att få möta vårt tredje mirakel!

• lupin84

Min första fl gick ganska fort... starka värkar vid 23, åkte in 00 han är född 04.48 farmor passar vårt sjuka barn idag, blev bara en kräkning inatt kl tolv. Så jag tvättar o vädrar... ska sanera rum när mannen kommer hem...

• lupin84

Veckans mvc besök avklarat v 39+5. Bebisen är väl fixerad... blodtrycket är gränsfall 145/ 95. Hjärtljud 124, järnvärde 152... så nu kan väl bebisen komma! Vi är redo

• lupin84

10 maj kl 02.11 föddes vår tredje gosse. 3380 g o 50 cm lång...helt perfekt. Återkommer med bild o mer info ...

• lupin84
    samanthaque skrev 2014-05-17 14:36:05 följande:
    åå va roligt! så kom min tös den 13 maj på en ganska snabb förlossning som man inte förväntade sig.... 4 dagar övertid... hur det gick till... jo den 12 maj å fm fick jag sammandragningar då o då... typ 20 minuter emellan.... lät det vara till på kvällen kändes det att , det stämmer inte alls..... så jag fick tips av värkklocka app så jag laddade ner det i min mobil... jag testade och det var typ 1-4 minuter emellan.. blev osäker o ringde förlossningen.... de tyckte att jag ska komma in. Sa att jag skulle komma inom en timme för det är så lugnt.  bor bara typ 12 minuter från förlossningen.  precis efter samtalet gick jag å toaletten fick jag blodigt flytande... ahha tänkte jag o sen åkte vi dit kl 2330 o det blev värre med värkar... Bara lustgas o jag var så säker å att ha EDA men barnmorskan tyckte att det behövs ej men om jag ville så kan jag få det. Allt var inte planerats o tösen kom ut kl 0536. Jag kunde inte tro att det gick så snabbt. krystvärkar tog bara 25 minuter. Jämför med mina tidigare två krystvärkar mer än en timme! Helt nöjd med Mölndal förlossning!:) lycka till med ni andra allihopa! bebisen i famn är härligt o underbar!

Grattis till er ♥♥
Svar på tråden BF Maj 2014