Inlägg från: Anonym (Samma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Samma)

Min sambo är impotent

Anonym (Nyfikenblå) skrev 2022-07-08 09:07:05 följande:

Hur har det gått? Jag träffade själv en man i vintras. Visade sig att han var HELT impotent. Sjukt jobbigt då jag gillar att bli penetrerad. Det slutade med att jag inte blev kär liksom. Började störa mig på allt han gjorde o sa. Han är verkligen underbar på oralsex men jag vet inte. Det räcker som inte. Jag vill bli knullad. Sen kan man ju fråga sig hur viktigt är det egentligen o s v. Men jag tror att hade jag varit kär i honom kanske man haft överseende. Kanske är han helt enkelt inte rätt för mig för vi är olika på ett djupare personligt plan. Undrar hur vanligt det är att män är helt impotenta. Har aldrig träffat nån tidigare i mitt liv, jag är 52 o har haft ganska många sexpartners. 

Jag har exakt samma erfarenhet. Bristen på stånd gjorde att jag backade efter några månader. Insikten att jag aldrig skulle få knulla gjorde att förälskelsen jag kände dog. I övrigt var det en bra man och jag förstod det var en biverkan av läkemedel. Men han sa inte ett ord någonsin om någonting. 
  • Anonym (Samma)
    Anonym (Halvimpotent) skrev 2022-07-08 09:47:09 följande:
    Hade du varit lika avståndstagande om problemet inte hade varit helt definitivt? Det finns ju grader i helvetet menar jag. Man kanske kan få upp den ibland, ibland inte. Ibland kan erektionen vara svagare och så vidare..

Hade det fungerat för dig?
    Nej inte i ett helt nytt förhållande. Om det skett i ett etablerat förhållande där vi var kära i varandra hade jag reagerat annorlunda. Om det t.ex var min man under de 25 åren. Men i det här fallet uteblev den första galna, härliga tiden när man inte kan låta bli varandra och ett förhållande startar. Mina känslor fördjupades inte. Det har kanske inte funkat ändå men jag tappade intresset. Jag väntade på att han skulle ta upp det men inget hände och jag vågade inte. 
  • Anonym (Samma)
    Anonym (Halvimpotent) skrev 2022-07-08 10:12:12 följande:
    Jag kan väl förstå dig till viss del. Men känner ändå för killen, det är tungt psykiskt att misslyckas med detta. // Obestämd
    Å jag lider med honom, han fick ju inte knulla han heller. Det måste ha varit oerhört jobbigt för honom när jag började smeka honom och insåg hur det låg till.  Mycket jobbigare för honom än för mig. 
    Vi var båda runt 55 och jag var absolut öppen för att hitta en lösning men vågade inte ta upp det i samtal. 
    Penetrering av mannen är viktig för mig. En dildo eller oralt kan inte ersätta det. 
  • Anonym (Samma)
    Anonym (((w))) skrev 2022-07-08 10:50:44 följande:

Ännu en kvinna här med samma situation. Ny kärlek. Mannen frisk vältränad och mycket bra utseende. Signalerar manlighet och sexualitet.
    Men det funkar inte med vaginala samlag. Oralsex kan ge honom orgasm men det tar lång tid.
    Han är ok på att ge njutning med fingrar och mun men som ni säger... Man vill ha mer.

Han har flera sumpade förhållanden innan mig (han har en son så nån gång har det funkat) . Fattade inte hur en sån som han hade blivit dumpad då men nu är jag inne på samma spår.

Ska vi kvinnor behöva kräva av dem att söka hjälp, tex det blå pillret? När det gäller min egen kropp tar jag 100% ansvar för den. Ska vi behöva släpa männen till doktorn?

Var är männen i den här tråden. Nu har ni hört från många kvinnor hur vi känner. Och vi vill ha er kvar men ni måste ta tag i er potens. 

I mitt fall fanns ett vuxet barn och ett långt 20+ äktenskap. God ekonomi, mellanchef, smart och jätterolig. Så trist för han är toppen annars. 
  • Anonym (Samma)
    Anonym (Samma) skrev 2022-07-08 11:05:25 följande:
    I mitt fall fanns ett vuxet barn och ett långt 20+ äktenskap. God ekonomi, mellanchef, smart och jätterolig. Så trist för han är toppen annars. 
    Han kunde få orgasm om jag sög (mjuk ändå) men att knöla in den i mig var omöjligt. Vi provade en gång men jag tycker det var pinsamt för oss båda. Så jag fegade ur och avslutade relationen. 
  • Anonym (Samma)
    DalaMicke skrev 2022-07-08 13:38:49 följande:
    Nu var ju inte meningen att någon skulle ta gravallvarligt på detta utan att vill man så kanske det finns lösningar
    Svårt att finna lösning om det förblir en rosa elefant. 
    Eller när mannen vägrar söka hjälp pga att det är pinsamt. 
    Jag är seriös och menar väl, ville gärna göra vad jag kunde man jag kan inte lösa det själv. Jag gav oralsex flera ggr, visade aldrig min frustration eller nämnde hans slaka kuk. Jag väntade bara på en öppning så vi kunde prata om det. 
  • Anonym (Samma)
    DalaMicke skrev 2022-07-08 13:52:56 följande:
    En lösning kan vara att skaffa en KK. Du ska inte behöva leva i celibat
    För nån procent men nej....för de flesta funkar det inte. Jag har en kk nu men i ett förhållande vill jag inte det. 
  • Anonym (Samma)
    Anonym (Kille72) skrev 2022-07-23 22:47:32 följande:

Jag som kille känner mig helt värdelös om man läser dessa kommentarer. 
    Vad är det för egotrippade tjejer här inne. 
    Att killen inte kan få upp den innebär ju inte att 
    Sexet behöver vara dåligt. Sex är så mycket mer än 
    Penetration. Lek med varandra njut av varandras kroppar. Efter ett tag kanske ståndet kommer och kanske ibland och ibland inte, vad gör det ? 
    Tänk om vi killar skulle skriva till er som ni gör mot oss. Vilket liv det skulle bli. 
    Nej visa att du bryr dig om honom. Visa att han känner sig trygg med dig. Ha sex på andra sätt än Penetration  och bry dig inte om han är hård eller inte, det kan knappast vara det viktiga om du verkligen har känslor för den här killen. 

Tillfällig impotens pga medicin/sjukdom i ett etablerat förhållande är en sak och det menar jag inte nu. Där skulle jag inte lämna bara för att. 

Att inleda ett förhållande där jag vet att han inte kommer kunna sätta på mig finns inte på den berömda kartan, kommer inte ske. Det går inte. Det är för underbart att jag inte kan vara utan. Höll på att hamna i det men backade. 

Tänk dig själv, du inser att din nya kvinna aldrig kommer kunna ta emot dig, hon kan inte genomföra ett vaginalt samlag. (Inte en helt korrekt jämförelse eftersom vi inte behöver ett stånd för att genomföra men det finns ju andra problem för kvinnor som gör att det inte är möjligt) 
    Hur skulle dina tankar gå då? 

Nu får jag hoppas inte karma slår till och jag inte kan ha samlag längre! Det vore just fint det....
  • Anonym (Samma)
    Anonym (Kille72) skrev 2022-07-23 23:55:48 följande:

Anonym Samma
    Om jag träffade en tjej som jag verkligen kände mycket
    för så hade jag inte brytt mig om om det gick att ha vaginalt samlag eller inte. Det hade inte varit det viktigaste för mig. Det hade varit att få vara nära, beröring, känna hennes kropp, känna att hon vill ha mig så som jag är utan prestationer. Om hon inte kunnat genomföra samlag hade jag förstått och varit stöttande och inte pressat. Då hade vi löst det på annat skönt sätt. 
    Varför detta krav på in och ut. Finns ju så mycket annat skönt man kan göra med varandra. 

Tack för ditt svar och det är helt ok och din sanning. 
    Jag tycker tvärtom och skulle inte vilja vara utan samlag eftersom jag inte tycker det finns något som kan ersätta det. Det finns mycket skönt man kan göra för varandra i övrigt men något som ersätter just att knulla kan jag inte tänka mig. Det är min sanning. 
  • Anonym (Samma)
    Anonym (Man) skrev 2022-07-25 13:02:35 följande:

En fråga till kvinnorna som dissar män som inte får upp den. Skulle oralsex och en "strap on" hjälpa eller är det bara tack och hej om mannen inte får upp den, men har sökt hjälp förstås?

För mig skulle strap on inte fungera som ersättning. Det är mannen jag vill ha. Oralsex och dildo använder jag med en man  men det är ett komplement, inte ersättning. 
    Jag låter hård men jag är singel och svarar utefter det. Jag skulle inte inleda ett förhållande där jag vet att penetration inte kommer ske. 
Svar på tråden Min sambo är impotent