Kap Verde i November? Erfarenheter?
Hej!
Vi har kikat lite på Kap Verde i november, chattat med fritidsresor (hon hade varit där sju gånger själv) o allt verkar ju toppen!? ser ut som det är makalösa stränder, varmt o gott men man betalar för turkiet istället för thailand men kan ändå åka i november... ;)
men sen hittar man ju sidor på nätet....
har förstått det blåser, men en del hävdar det är storm hela tiden medans man på rena faktasidor kan läsa det ÄR sandstorm i december januari men i övrigt "bara blåsigt"
vi är ute efter en sol o bad o lat resa, har tidigare åkt till tex turkiet flera gånger med all inclusive, har inget större behov av o klättra i berg eller så.. visst nån liten shoppingtur tar man gärna men i övrigt har vi inte ont av att hålla oss på hotellet en vecka för sol o bad...
vi reser med två barn som är 6 o 8 år, så dom klarar absolut den liiite längre flygresan, mina föräldrar samt min bror med sambo ska med, så det är många som ska trivas med olika förväntningar, men gemensamt är sol och värmelängtan!!
har blivit rekommenderad riu funana av fritidsresor (vi reser från gbg så det är bara fritidsresor som är aktuellt)
dock hade vi tänkt oss någon vecka tidigare men då finns inte det hotellet ledigt.. närmare december känns lite nervöst om nu den här sandstormen kommer då!?
kikat även på belorizonte samt helt nya oasis salinas sea
någon med erfarenheter i detta ämne får jättegärna skriva några rader för jag pendlar mellan helt säker till jätteosäker!!
övriga funderingar är vaccinationer..?
eller vad som helst man ska känna till?
jättetacksam för svar!!