• Fine ass mommy to be

Fråga om högskoleprov-resultat.

Hej.

Jag har precis gjort ett testprov inför högskoleprovet, har enligt resultatet fått 94/160 rätta svar.
    Enligt normeringstabellen jag läser innebär det att jag ska få 2,0.
    Är det verkligen så enkelt eller har jag missat något? Jag har inte pluggat eller någonting. 

Testprovet var från ht-11, är det lika som nu eller har de lagt till något? 

Tacksam för svar!
    / Tjejen med alldeles för lågt snitt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-02 12:47
    Länk till där jag läser om resultaten: www.studera.nu/hogskoleprovet/hogskoleprovet/facitprovfragorochnormeringstabeller/fpn/normeringstabellerhosten2011.5.7dac986013389229f6e80002269.html

• Svar på tråden Fråga om högskoleprov-resultat.
  • stickkontakt

Nu har jag inte gjort högskoleprovet och vet inte hur det är upplagt, så jag gissar här. Utifrån den sidan du länkar till så ska det vara två delar: en kvantitativ del och en verbal del. Man räknar en normerad poäng för varje del, och sen tar man medelvärdet för att få slutgiltiga poängen. Så du ska läsa av hur många poäng du fick på respektive del för att göra om det till normerade poäng.

• Kjell2
    Fine ass mommy to be skrev 2013-09-02 12:46:35 följande:
    Hej.

Jag har precis gjort ett testprov inför högskoleprovet, har enligt resultatet fått 94/160 rätta svar.
    Enligt normeringstabellen jag läser innebär det att jag ska få 2,0.
    Är det verkligen så enkelt eller har jag missat något? Jag har inte pluggat eller någonting. 

Testprovet var från ht-11, är det lika som nu eller har de lagt till något? 

Tacksam för svar!
    / Tjejen med alldeles för lågt snitt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-02 12:47
    Länk till där jag läser om resultaten: www.studera.nu/hogskoleprovet/hogskoleprovet/...

Det är två tabeller, en för varje del.
  • Fine ass mommy to be
    Rainbowdash skrev 2013-09-02 12:51:00 följande:
    Ehh va? Har du fått 94 så borde ditt resultat ligga nånstans runt 1. Läs igen
    Har läst igen och igen, ska jag dela upp resultatet på något vis? Det står om två delar på sidan men jag har gjort testet i ett svep.
  • Kjell2
    Fine ass mommy to be skrev 2013-09-02 12:53:48 följande:
    Har läst igen och igen, ska jag dela upp resultatet på något vis? Det står om två delar på sidan men jag har gjort testet i ett svep.

Ja, varje delprov tillhör en del. Sumera delproven under respektive del
  • Fine ass mommy to be
    Kjell2 skrev 2013-09-02 12:56:14 följande:

Ja, varje delprov tillhör en del. Sumera delproven under respektive del
    Det är 8 delar....

Men räknade ihop poängen på de fyra första delarna och poängen på de fyra andra. Antar att det är så jag ska göra. Dålig info på studera.nu måste jag säga. Men då är jag med på hur man räknar! 

1,2 blev det då istället. Får allt plugga lite till för att komma in på det jag vill :)  
Svar på tråden Fråga om högskoleprov-resultat.