• Logne

Timlön för förskolevikarie?

Hej! 

Jag har precis blivit erbjuden jobb på en privat förskola, men har ännu inte kommit till stadiet där lönen diskuteras. Jag är 19 år, precis läst klart gymnasiet så är helt outbildad inom området och kommer att jobba som timanställd vikarie. Det jag undrar är helt enkelt vilken lön jag borde försöka hålla mig över för att inte få alldeles för låg lön. Tack! :)

• Svar på tråden Timlön för förskolevikarie?
  • Indianica

Hur har det gått för dig?

Jag sitter i en liknande sits, fast är iofs utbildad gymnasielärare, men förväntar mig runt 100 kr i timmen, vilket jag fått då jag vikarierat på gymnasiet tidigare (120 kr/timme).

• Quazy

Undrar detsamma jag fast gällande kommunal verksamhet. Spelar åldern in trots att jag saknar både utbildning och erfarenhet? Jag är närmare 30.

• Guldbarb

Tidigare när jag jobbade kommunalt som timvikarie låg det på ca 90-95kr på förskola och strax över 100kr i grundskola

• Isabelle 788

Jag har jobbat som timmis på en kommunal förskola i 3 år (är utb barnskötare) 25 år. jag har 113 kr i timmen

• Quazy

Fick igår veta min timlön: 121:- Det var betydligt mer än jag hade förväntat mig.

Svar på tråden Timlön för förskolevikarie?