• Akua

Skrivare till dator - funkar inte!!

Kan någon hjälpa mig?!

Jag har köpt en ny dator och skulle koppla ihop den med min gamla utskrivare. 
    Men det går inte att välja denna skrivare som "standardutskrivare". Skrivaren hamnar bara under "Ospecificerat" och helt obrukbar då.
    Någon som vet hur man ändrar så den hamnar under "Skrivare" så jag kan skriva ut från datorn????

• Svar på tråden Skrivare till dator - funkar inte!!
  • Aniiee

Drivrutiner? Kolla på tillverkarens hemsida (tillverkaren till skrivaren, alltså....)Eller om du har någon skiva till skrivaren.

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Akua
    Aniiee skrev 2013-09-02 17:45:30 följande:
    Drivrutiner? Kolla på tillverkarens hemsida (tillverkaren till skrivaren, alltså....)Eller om du har någon skiva till skrivaren.

Men till mina föräldrars skrivare kunde jag enkelt koppla ihop deras skrivare till min dator. Är min skrivare för gammal för att funka till denna nya dator eller??
  • Akua
    Aniiee skrev 2013-09-02 17:45:30 följande:

Ok. Jag laddade hem de senaste drivrutinerna. Tack för tipset nu har jag kunnat välja skrivaren som "standardskrivare".

MEN! Nu när jag trycker på "skriv ut" så kommer det upp "Skriv till fil" och det ser ut som när man ska spara ett dokument i en mapp. Och jag får fortfarande inte ut något papper!?! 
    Vad jag göra nu då?!?! ååhhh haha  
  • Nyfikna72

Kanske kan vara så......vi har en canon bläckstråle som vägrar funka på vår ena dator

• Susi A

Kanske det bara är något fel i instälningarna av skrivaren? Kolla dem. Har du valt din skrivare i fältet där namnet på den ska finnas? Jag vet att det är en dum fråga, men man glömmer kolla up såna saker ibland ;)

• Jonsson92
    Akua skrev 2013-09-02 17:59:29 följande:

Ok. Jag laddade hem de senaste drivrutinerna. Tack för tipset nu har jag kunnat välja skrivaren som "standardskrivare".

MEN! Nu när jag trycker på "skriv ut" så kommer det upp "Skriv till fil" och det ser ut som när man ska spara ett dokument i en mapp. Och jag får fortfarande inte ut något papper!?! 
    Vad jag göra nu då?!?! ååhhh haha  
    Det låter inte som att du valt rätt skrivare i programmet som du skriver ut ifrån.

• Akua
    Susi A skrev 2013-09-02 18:14:55 följande:
    Kanske det bara är något fel i instälningarna av skrivaren? Kolla dem. Har du valt din skrivare i fältet där namnet på den ska finnas? Jag vet att det är en dum fråga, men man glömmer kolla up såna saker ibland ;)

Yes det har jag gjort :) Först fanns den inte där men nu har jag valt den. Men då kommer det upp som om jag ska spara som" och det står "Skriv till fil".

Fattar NADA och jag blir smått galen att jag inte kan skriva ut!!! haha  
  • Akua
    Jonsson92 skrev 2013-09-02 18:20:09 följande:
    Det låter inte som att du valt rätt skrivare i programmet som du skriver ut ifrån.

Jag försöker skriva ut från Word och namnet på den skrivare som jag har valt är samma som jag har och när sladden inte är i datorn så står det "offline" och när jag kopplar i sladden så står den "Klar" så jag tror jag väljer rätt skrivare.
  • Fia 28

Vad har du för OS och vad är det för modell på skrivaren?

• Fia 28
    Szymon Gatlik skrev 2016-10-12 14:25:27 följande:

Har samma problem men vet heller inte hur man löser det Rynkar på näsan

Kanske din printer är så gammal så det inte finns drivrutier till din nya dator?
Svar på tråden Skrivare till dator - funkar inte!!