• Alvas mamma

BF feb/mars 2014 ~ bild- och snacktråd

Hej!
    Jag är gravid med andra barnet, bf i början av mars 2014.
    Vore roligt om fler ville samlas så kan vi pratas vid genom graviditeten och gärna dela bilder med varandra.
    Är det första gången eller har du flera barn, spelar ingen roll, alla välkomna!
    Jag ser fram emot att få dela en spännande höst med er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-05 19:44
    BF-lista:
    LittleMommy - BF 17 februari, 6e barnet, 29 år, Östergötland

CoronaPixel - BF 22 februari, 3e barnet

lillgrodan2010 - BF 22 februari, 2a barnet, 31 år, Hälsingland

Pofi - BF 25 februari, 1a barnet, 20 år, Blekinge

Smilla0608 - BF 28 februari, 3e barnet, Göteborg

Carro8401 - BF 2 mars, 2a barnet,

Malle7808 - BF 6 mars, 3e barnet, 35 år

Alvas mamma - BF 6 mars, 2 barnet, 21 år, Dalarna

lillblobb - BF 9 mars, 2 barnet, 35 år, Stockholm

Thaqii - BF 16 mars, 5e barnet, 30 år

keeponrolling - BF 20 mars, 1a barnet, Öland

MissAdolfsson - BF 26 mars, 1a barnet, 21 år, Bor i Östergötland

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-06 19:58
    MTina - BF 12 februari, 1a barnet, 25 år, Hälsingland
    Miss Linn - BF 23 februari, 4e barnet, 33 år Östergörland
    beckanil - BF 22 februari, 1a barnet, 30 år, Stockholm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-10 12:05
    Lindzor - BF 8 februari. 4:e barnet (2a), Östergötland.

Jsjöblom - BF 8 februari, 2a barnet, 30 år, Haninge.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 08:58
    smalltownmom - BF 9:e mars. 3:e barnet
    NovaRobin - BF 2 mars, 3:e barnet
    bigcitymom - BF 26 mars, 2:a barnet, 31 år, Stockholm
    Bettan86 - BF 7 mars, 1a barnet, 27 år, Dalarna.
    Blund3r - BF 10 mars, Tvillingar, 22 år, Göteborgsområdet
    Hallonfrossa - BF 26 februari, 3e barnet, 26 år.
    Mandyyy - BF mars, 2a barnet.
    EmJii - BF 8 mars, 3e barnet, Västernorrland.
    Förväntansfulla - BF 14 februari, Tvillingar, 24 år, Borås.
    Sabina82 - BF 14 februari, 2a barnet
    JessicaBunneh - BF 31 mars, 1a barnet, 27 år, Linköping.
    Tängla - BF15 februari, 5e barnet

• Svar på tråden BF feb/mars 2014 ~ bild- och snacktråd
  • LittleMommy
    Pofi skrev 2013-09-04 09:53:41 följande:
    Nu är vi ju i lite olika veckor här i tråden, men jag måste ändå fråga. Ni som kommit lite längre, har ni kännt några fosterrörelser än? c: Jag är i vecka 15+1 i dag och tycker ibland att jag känner något där inne. Det känns som en snabb, liten smekning inifrån. Jag kan känna kanten av livmodern så jag vet att det är i rätt område, kan det kanske vara bebisen som sträcker på sig? :o jag vågar knappt tro det, man har ju hört att många inte känner första barnet före vecka 20!

Ni som har varit gravida innan, kan det vara bebisen jag känner så tidigt??

Det kan mycket väl vara bebisen du känner.

Det är så olika :)

Jag kände tidigt i alla mina graviditeter utan första då jag inte riktigt visste hur det skulle kännas heller ;)

Nu har jag känt från ca v11. Är nu i v17 och känner av massor,"kullerbyttor" och sparkar.
  • CoronaPixel

Hoppar in här. Är gravid med tredje barnet, bf 22 februari.
    Har rutinultraljudet den 20 september så får väl exakt datum då.
    Kommer dock att få innan bf eftersom de ska göra kejsarsnitt.

• Pofi
    LittleMommy skrev 2013-09-04 14:09:27 följande:
    Det kan mycket väl vara bebisen du känner.

Det är så olika :)

Jag kände tidigt i alla mina graviditeter utan första då jag inte riktigt visste hur det skulle kännas heller ;)

Nu har jag känt från ca v11. Är nu i v17 och känner av massor,"kullerbyttor" och sparkar.

Åh vad härligt! längtar verkligen tills jag också känner fler rörelser c:
  • Pofi
    lillblobb skrev 2013-09-04 12:02:52 följande:
    Hej, jag är själv bara gravid i vecka 14, men det är mitt andra barn. Jag har känt av rörelser redan i 1 vecka.

Med första barnet så kände jag nog ungefär samma tid, men var säker på det först vid vecka 15, då "sprattlade" det för fullt och kittlades. Nu känner jag det mest när jag har benen upp lite, typ sitter ihopkrupen i soffan.

Man kan mycket väl känna rörelser tidigt, men det kan vara svårt att veta vad som är barnet, och vad som är tarmarna. Det beror även på om moderkakan ligger i fram eller bakkant. De med moderkakan fram har svårare att känna, kommer mycket senare.

Ja det är ungefär så det känns för mig nu, det kittlar riktigt ordentligt ibland. Det var nästan lite obehagligt i början men nu när jag är mer säker på vad det är så tycker jag det är mysigt :D

Jag har också hört det där med att det beror på var moderkakan sitter, tänkte be BM visa när jag är på ultraljud i v. 18.
  • Nilsmamma

Är i v 15 och undrar om ni har berättat på jobbet än? Det har inte jag och går runt i vida kläder. Har berättat för chefen men ingen annan. Vet inte riktigt hur jag ska säga det, och när.

Idag fick jag gå hem från jobbet och jag tror det är min magkatarr som spökar. Magen svullen som en ballong och orolig. Ont bakåt ryggen. Hoppas att dn vilodag imorgon hjälper

• Alvas mamma
    LittleMommy skrev 2013-09-04 13:33:47 följande:

Hur långt har du gått?

Känt av något från bebis?
    Jag är i v14, 15 på fredag ;)

Jag vet inte om jag känt nåt, ibland tycker jag att det liksom har kittlat till eller pirrat till nedanför magen. Men vet inte om det är önsketänkande.. Kände det mer säkert förra graven.

Då kändes det som en fisk som pickade.

Dock kände jag flertalet gånger den där hisnande känslan i magen, som jag fick förra gången, fast senare, när barnet gör kullerbyttor. Fick inte lika starkt som förut men den känslan. Vet inte om det är på tok för tidigt.
  • Alvas mamma

Så här ser bf-listan ut tjejer, i turordning.
    Tänkte lägga den i trådstarten men vill kolla med er om det är någon som vill ändra sin info innan. 

LittleMommy - BF 17 februari, 6e barnet, Östergötland

CoronaPixel - BF 22 februari, 3e barnet

lillgrodan2010 - BF 22 februari, 2a barnet, 31 år, Hälsingland

Pofi - BF 25 februari, 1a barnet, 20 år, Blekinge

Smilla0608 - BF 28 februari, 3e barnet, Göteborg

MissAdolfsson - BF 26 mars, 1a barnet, 21 år, Bor i Östergötland

Carro8401 - BF 2 mars, 2a barnet,

Malle7808 - BF 6 mars, 3e barnet, 35 år

Alvas mamma - BF 6 mars, 2 barnet, 21 år, Dalarna

Thaqii - BF 16 mars

keeponrolling - BF 20 mars, 1a barnet, Öland 

LittleMommy: vill du att det ska stå 6e eller 5e som är dina biologiska?
  • Alvas mamma

Är det nån som börjat handla till bebis än? Jag har bara köpt en sak. En liten babyfilt som jag köpte samma dag som jag fick positivt test. 
    Jag sparade det mesta från dottern när hon var liten då planen var att ha tätt mellan barnen. Men så blev inte fallet nu, men mycket ska nog finnas i förrådet, så det ska jag sortera igenom och se vad jag kan använda och vilka storlekar det är.
    Fick ett ryck i feb/mars dock och sålde babyskyddet med bas, samt de 2 bakåtvända stolarna som jag haft åt henne. Det ångrar jag ju lite nu, men hade inte hunnit sälja vagnen alla fall :D

Här är en bild på filten som jag tycker är så söt! Dock upptäckte jag att den har ett hål, där larmet suttit, men tror inte Lindex har denna kvar längre, kanske ska gå dit och fråga..

• Alvas mamma
    Nilsmamma skrev 2013-09-04 18:38:23 följande:
    Är i v 15 och undrar om ni har berättat på jobbet än? Det har inte jag och går runt i vida kläder. Har berättat för chefen men ingen annan. Vet inte riktigt hur jag ska säga det, och när.

Idag fick jag gå hem från jobbet och jag tror det är min magkatarr som spökar. Magen svullen som en ballong och orolig. Ont bakåt ryggen. Hoppas att dn vilodag imorgon hjälper

Jag berättade för min chef förra veckan, då jag även fick be om en omplacering. Har inga kollegor, men har inte berättat för brukaren. Berättade dock för vikarien eftersom jag är sjukskriven nu. Så ska ta ett besök någon dag, fredag eller nästa vecka så kan jag berätta för brukaren varför jag bara "försvunnit".
  • carro8401

Jag har berättat för några arbetskamrater och i morgon har jag tänkt träffa chefen och meddela läget. hoppas på bra reaktion, sökte det här jobbet och fick mitt i processen ett positivt test som kom oväntat då vi inte riktigt ens börjat försöka vid den tidpunkten.

Och jag ville inte riktigt meddela det till en eventuellt ny arbetsgivare innan jag fått jobbet. sen började inte det nya jobbet förrän 1 september så det hela känns lite konstigt. men jag tyckte inte att en graviditet skulle få påverka deras beslut om hur lämplig jag som person är för tjänsten om ni förstår hur jag menar?

Svar på tråden BF feb/mars 2014 ~ bild- och snacktråd