Hjälp! Vad pratar ni om i era relationer?
Jag och min sambo har varit tillsammans i 6,5år, har ett barn ihop och ett påväg. Vi köpte hus för 4 år sedan. Min sambo jobbar och jag studerar på högskola. Min sambo har en hobby som tar upp mycket av hans lediga tid, inget jag är speciellt intresserad av men jag stöttar honom i det ändå. Själv har jag ingen hobby då studierna tar mycket tid, men åker iväg på något träningspass någongång i veckan. Jag älskar min sambo och att vara med honom men känner inte att jag får samma respons av honom. Det känns som att han alltid är i "sin egen lilla värld". Jag pratar med honom om något och han svarar bara med korta uttryck som -jaha eller -ok eller -ja så kan det vara. Går inte att inleda en diskussion med honom! Förutom om det handlar om hans hobby som jag som sagt inte är speciellt intresserad av eller hans jobb. I dag åkte vi en sträcka på 1,5h (jag körde) och han kolla bara på sin telefon hela tiden, knäpptyst! Jag försökte prata om vårt barn, om vi skulle köpa nya däck osv. men som vanligt ett kort ointresserat svar. Vi har haft det lätt att prata med varandra förut men inte längre. Han är inte ett dugg intresserad av vad jag läser om i skolan så det har jag slutat prata med honom om för länge sedan. Jag pratade med honom om detta för ca två veckor sedan och då sa han att han skulle tänka på det, men det är som bortblåst nu. Vad kan jag göra åt detta eller är detta ett tecken på att vi inte passar längre? Vad pratar ni om i erat förhållande? Längtar ni efter varandra när ni inte ses eller/och är intresserad av vad den andra gör, tycker och känner om vardagen?