• Rosannas

BF januari 2014 Skåne?

V Flyttar från Sthlm till Skåne innan årsskiftet, vore kul att komma okontaktbar med andra mammor som också kanske väntar sitt första barn i början av 2014?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-03 12:23
    Ursäkta stavfel (telefonens fel;)

• Svar på tråden BF januari 2014 Skåne?
  • Maddisen29

Kappahl har fina kläder i serien newbie såg bilderna och ser så sött ut :) Har mycket sedan liam i grått och vitt m.m. det mesta kan tjejer och killar ha :) Använde inte allt till han ens så snabbt växer dem och sedan hade vi bara body på ibland när det är väldigt varmt. Kommer nog bli något när vi ändå handlar julklappar :)) Har ni kommit på namn ? Tycker det är svårt då det finns hur många tjejnamn som helst men kommer inte på något kollnamn. My har vi redan bestämt oss för om det är en liten flicka :)

• c4trin

Vi diskuterade fram och tillbaka mycket. Pojknamn va vi överrens om väldigt snabbt, Noxx. Flicknamn tyckte vi väldigt olika och kom fram til att Linnea nog vore det namn båda tyckte va finast. Nu blev de en pojke så vi kunde släppa de diskussionerna snabbt som tur e ;)

Sen kom det där med att fundera ut mellannamn men de e lättare för de e inget man använder så mycket egentligen. Förnamnet e ju den stora frågan alltid :D 

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • Maddisen29
    c4trin skrev 2013-09-08 16:40:17 följande:
    Vi diskuterade fram och tillbaka mycket. Pojknamn va vi överrens om väldigt snabbt, Noxx. Flicknamn tyckte vi väldigt olika och kom fram til att Linnea nog vore det namn båda tyckte va finast. Nu blev de en pojke så vi kunde släppa de diskussionerna snabbt som tur e ;) Sen kom det där med att fundera ut mellannamn men de e lättare för de e inget man använder så mycket egentligen. Förnamnet e ju den stora frågan alltid :D 

Det var fint och speciellt :) Vår mellersta heter Linnea. Många tror att vi ska ha en kille . Min sambos mamma har även spått och sa att vi skulle ha en kille har stämt på alla hennes barn . Dock vet jag inte om man ska lita på det men känslan är en kille skulle bli lite förvånad om det är en tjej. Mellannamn brukar vara lättare . När vi tog till Liam fick han Anders och Edward min sambo heter Anders i mellannamn och min morfar hette Edward i mellannamn så var rätt enkelt val.
  • c4trin

I mannens släkt brukar förstfödda sonen heta efter sin farfar i mellannamn så de va ju givet. Själv fick jag komma på ett bra andra mellannamn o väljer nog Leo efter min största idol, de gör inget om de namnet för med sig lite av alla de bra saker han gjort till mini :)

• Maddisen29
    c4trin skrev 2013-09-08 20:31:49 följande:
    I mannens släkt brukar förstfödda sonen heta efter sin farfar i mellannamn så de va ju givet. Själv fick jag komma på ett bra andra mellannamn o väljer nog Leo efter min största idol, de gör inget om de namnet för med sig lite av alla de bra saker han gjort till mini :)
    Vi får se när vi kommer på ett pojknamn :) kanske inte förrän vi ligger på bb :)
  • c4trin

Nej, jag vet många som kommer på namn några dagar efter de fött till och med så de e ju lugnt, ett tag kvar ju :)

• Maddisen29
    c4trin skrev 2013-09-09 03:21:58 följande:
    Nej, jag vet många som kommer på namn några dagar efter de fött till och med så de e ju lugnt, ett tag kvar ju :)

Det är ju det :)
  • Sweetie darling

Är tråden fortfarande aktuell? Jag bor en mil utanför Lund och väntar vårt andra barn. Vi flyttade hit när jag väntade sonen, så vi känner inte så många runt omkring, och förra gången var det mest omföderskor, så vår föräldrargrupp blev en liten nätt grupp på tre par.

• Sweetie darling
    c4trin skrev 2013-10-16 17:09:52 följande:
    Jag e iaf aktiv här när de händer nåt, e en väldigt död tråd verkar de som tyvärr :(

När har du bf? Jag är beräknad till den 13/1 - sonens födelsedag. Sonen var beräknad den 20/1 men han kom en vecka tidigt, så man kan ju hoppas att denna också gör det så de slipper dela födelsedag.
Svar på tråden BF januari 2014 Skåne?