• iviry

Molande mage, gravid redan? BIM 22/9

Hej allihopa, Nu är spiralen ute sen ett par veckor tillbaka och jag försöker nu bli gravid tsms m min man (vi är 21 o 27 år). Hade ägglossning nyligen och det är helt skumt men jag känner mig typ redan gravid, ägglossningen var något annorlunda, som om de hände grejer och det rörde sig o så. Hade ägglossningssmärta vid första känningen och efter det är det som stickningar i höger äggstock och sedan dess en molande känsla (inte direkt värk) men som en svag mensvärk men mer tryck känsla och känner mig svullen o lite uppblåst (spänner liksom). Super svårt att förklara men nu känns den som om ja skulle få mens vilken dag som helst och har inte känt så här förut. Vill inte inbilla mig saker men vad tror ni? För tidigt för test men tänkte kanske köpa ägglossningstest iaf (även fast att jag känner). BIM skulle vara den 22/9 i så fall. Tacksam för svar!!!

• Svar på tråden Molande mage, gravid redan? BIM 22/9
  • iviry

Vet inte riktigt hur lång, tycker det är så svårt. Hade ägglossning för 2 dagar sen :o hade sex innan, under och efter

• Jacqueline
    iviry skrev 2013-09-03 14:38:08 följande:

Vet inte riktigt hur lång, tycker det är så svårt. Hade ägglossning för 2 dagar sen :o hade sex innan, under och efter

Vanligast är ju att man har en lutealfas på ca 14 dagar dvs antalet dagar från ÄL till mens så det är ju helskumt om du har BIM den 22/9??
  • iviry

Ska kolla om ja kan räkna ut den mera exakt... Använder mig av P tracker appen (period tracker) och klickade i min mens hur den va senast och då fyller den i när jag skulle kunna ha den nästa gång. Förstås är det inte exakt... Den säger t.ex att min ägglossning då skulle vara den 8/9 medan jag tycker att den nästan alltid kommer 1 vecka efter min mens.... Vet dock inte hur man räknar riktigt

• Jacqueline
    iviry skrev 2013-09-03 14:50:34 följande:

Ska kolla om ja kan räkna ut den mera exakt... Använder mig av P tracker appen (period tracker) och klickade i min mens hur den va senast och då fyller den i när jag skulle kunna ha den nästa gång. Förstås är det inte exakt... Den säger t.ex att min ägglossning då skulle vara den 8/9 medan jag tycker att den nästan alltid kommer 1 vecka efter min mens.... Vet dock inte hur man räknar riktigt

Första blödningsdagen räknar du som dag 1,ägglossning sker ungefär på dag 14 (om man har en cykel på 28 dagar) och mensen kommer då alltså ca 14 dagar efter ägglossningen så om du vet när du haft ägglossning så räkna ca 14 dagar framåt så får du BIM
  • iviry

Okej så med tanke på när ja hade mens senast så har jag en 27 dagars menscykel. Men det förklarar inte varför ja känner mig så konstig... Vänta i två veckor orkar man ju inte!!! ^^ vill veta nuuuu!

• Jacqueline
    iviry skrev 2013-09-03 15:03:46 följande:

Okej så med tanke på när ja hade mens senast så har jag en 27 dagars menscykel. Men det förklarar inte varför ja känner mig så konstig... Vänta i två veckor orkar man ju inte!!! ^^ vill veta nuuuu!

Finns ju dom som plussat redan ÄL+10 så vänta en vecka till iaf och börja testa sen
  • iviry

Åh du ger mig hopp! :) tack. Nån mer som Har varit med om liknande?

• TinaLinnea

Inte varit med om liknande så, men efter jag tog ut min spiral så blev jag gravid 3 veckor efter, och vet många som blivit gravida väldigt fort efter de tagit ut spiral. :)

Svar på tråden Molande mage, gravid redan? BIM 22/9