• lucifer

Finns det någon mirakelkur mot torrt/risigt blonderat hår?

Hej! Undrar om någon har något husmorstips eller någon som vet något bra schampo/hårinpackning till blonderat hår? Mitt hår vart jätte jätte jätte torrt efter senaste färgningen och jag vet inte vad jag ska ta mig till!

• Svar på tråden Finns det någon mirakelkur mot torrt/risigt blonderat hår?
  • Aniiee

Dags att sluta färga håret. 

Möjligtvis att en avokadoinpakning kan hjälpa? 

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Motherof2

Husmorstips vet jag inte men inpackningen macademia

• Nenne666

Nja, jag brukar lägga balsam i torrt hår och gå med det eller sova med det över natten... Jag har fått för mig att håret mår bättre.

• ChAlAn

Cocosa, kokosolja, är verkligen ren och skär magi för håret. Jag smetar in håret med det minst 20 min (låt det sitta så länge som möjligt) innan jag hoppar in i duschen och tvättar håret som vanligt med schampo och balsam. Jag har testat alla möjliga produkter och kurer men detta slår allt! Det har en fast form i burken men smälter i händerna så det är lätt att hantera :).

• läkarstudent

Det finns inget som kan förbättra kvalitén permanent, men bra hårinpackningar och leave-in-produkter från frisören får det att kännas bättre för stunden i alla fall (själv använder jag K-pak). Sen om du blonderar håret själv regelbundet är det viktigt att du bara använder medlet på rötterna och inte på det hår som redan är blonderat, och så måste du vara jättenoga med att toppa det ofta.

Don't argue with idiots - they will drag you down to their level and then beat you with experience
  • lucifer

Vart köper man det någonstans då?

ChAlAn skrev 2013-09-03 18:28:17 följande:
    Cocosa, kokosolja, är verkligen ren och skär magi för håret. Jag smetar in håret med det minst 20 min (låt det sitta så länge som möjligt) innan jag hoppar in i duschen och tvättar håret som vanligt med schampo och balsam. Jag har testat alla möjliga produkter och kurer men detta slår allt! Det har en fast form i burken men smälter i händerna så det är lätt att hantera :).

• lucifer

Ska klippa bort dom slitna topparna framöver men det är ju så torrt håret?? Vågar ju knappt borsta det ibland.

• dimi

Precis som någon tidigare sagt, så går det egentligen inte att reparera skadat hår, men man kan se till att det iaf ser fint ut och så småningom klippa bort det. Det är viktigt att göra inpackningar ofta, ibland 1 eller tom 2 gånger i veckan. Jag växlar mellan Shu Uemuras inpackning silk bloom och redkens inpackning för skadat hår. Använder också oljan från Shu Uemura. Tyvärr är de här produkterna väldigt dyra Försök att inte platta eller locka håret, och om du någon gång gör det så använd värmeskydd. Låt inpackningen sitta runt 20 min i försiktigt handdukstorkat hår eller sov med inpackning.

Testa också att äta vitaminer för håret som funkar på lång sikt. Jag äter Priorin och Silicea original.

• ChAlAn

Cocosa kan du köpa i välsorterade mataffärer, så håll ögonen öppna :).

• lucifer

Okey vart brukar det stå någonstans då ungefär? (Bland mejeri eller bak osv....? )

ChAlAn skrev 2013-09-05 14:40:57 följande:
    Cocosa kan du köpa i välsorterade mataffärer, så håll ögonen öppna :).

• lucifer

Provade att ha i inpackning i torrt hår igår och det vart faktiskt bättre. Gick bra o kamma nu

• Athena80

Blanda kokos olja( finns på alla matbutiker) lite olivolja, ägg och honung, låt det sitta så länge så möjligt! Bästa inpackningen everSkrattande

Svar på tråden Finns det någon mirakelkur mot torrt/risigt blonderat hår?