• Anonym (konstig)

gul och halvlös avföring

Hej! 

Jag fick ont i magen innan, som magknip under naveln ungefär. Det svider nere och uppe i magen. Som när det svider av magsyra ungefär. När jag gick på toaletten så var min avföring ganska lös, inte diarré men ändå lös. Och klibbig. Det var gult, inte ljusgult men mörkgult ungefär.

Någon som vet vad detta kan bero på? Blir orolig för alla möjliga sjukdomar.. Sist jag tog leverprover för ca ett halvår sen var proverna bra..

Är hypokondriker och det gör det tio gånger värre.... 

Tacksam för svar! 

• Svar på tråden gul och halvlös avföring
  • Jesper f

Färgen och konsistensen på din avföring beror på att du ätit något som påverkat gallan till att överproducera. Förmodligen någonting av fetare slaget, som du inte äter i vanliga slaget. Vilket förmodligen också förklarar din magsyra. Ta en opremazol, ät snällt, och din mage kommer bli helt återställd igen.

• Anonym (konstig)
    Jesper f skrev 2013-09-03 18:32:01 följande:
    Färgen och konsistensen på din avföring beror på att du ätit något som påverkat gallan till att överproducera. Förmodligen någonting av fetare slaget, som du inte äter i vanliga slaget. Vilket förmodligen också förklarar din magsyra. Ta en opremazol, ät snällt, och din mage kommer bli helt återställd igen.
    Glömde skriva att jag är gravid. Dock bara i vecka 5+5. 

Har ätit lakris och cashewnötter både igår och idag, något jag inte brukar äta så ofta. Kanske kan vara det?  
  • Anonym (konstig)
    matildadl skrev 2013-09-03 18:28:15 följande:
    Kan ju vara något du ätit?
    Ja förmodligen. Har ätit både cashew nötter o lakrits. 
Svar på tråden gul och halvlös avföring