En bebis i magen skrev 2013-09-04 12:18:17 följande:
Supertack för länken! Fanns mycket tänkvärt där.
Och ja, har man inte haft problemet med för mycket mjölk är det lätt att säga att var glad att du har mjölk till din bebis. Jo, det är klart man är, men det är hemskt att ha för mycket. Det är jobbigt att glatt lägga honom vid bröstet så fort han vaknar, men han blir ju aldrig hungrig mellan varven... och då tömmer han aldrig bröstet.
Drog mig till minnes att sonen hade ju en "släng" kolik. Har för mig att han bajsade grönt... Han fick nog aldrig i sig den feta mjölken.
Det känns redan lite bättre. Ska köra blockamning ett par dagar och se vad som händer. Såren bör också lägga sig lite på ett par dagar, har börjat med PureLan och hoppas att det hjälper lite.
Ja, folk försöker ofta peppa genom att påminna dig om att du i alla fall har tillräckligt med mjölk, trots att för mycket mjölk oftare är ett problem än för lite. Och så känner man sig elak mot dem som har för lite eftersom man klagar. Men mjölkstockning och bebisar som inte klarar av att ta bröstet pga att de är för spända eller pga för stark utdrivningsreflex - allt det är inget att leka med. Så heja dig!
Min dotter hade också grönt bajs några gånger när hon var ny, och jag gissade också att det handlade om för mycket förmjölk. Det löste sig också med blockamning (eller med tiden och utvecklingen av bebisen - vem vet).
Bra att det redan blivit lite bättre! Insmord bröstmjölk och luft hjälpte mina bröstvårtor förresten.
Hur som helst, sorry för mitt babblande och lycka till!