• Anonym (HÅRDA FÖRÄLDER?)

Är vi för hårda?

Hej!
    Nu undra jag och min man om vi är för hårda mott vårn dotter? (7Månader)
    Vi äter tex ganska ofta "utlänsk" mat typ thai, indisk och mexikanskt , vi undrar hur hårda kan vi vara med henne att hon ska äta upp?
    Vi gjorde en jätte god chili con carne för nån vecka sen och vi tycker att man ska äta det som är på bordet så dottern fick oxå äta det.
    Nu skrek hon bara och hedde bara bort huvet när vi matade henne, visst det var lite starkt med det var bara 2st habarero i grytan.
    Vi fick i henne hela hennes mat men det tog tid och det gick mycket energi bara för att få i henne lite mat.
    Hur ska vi göra?      

• Svar på tråden Är vi för hårda?
  • Anonym (Ö)

Inte ens ett bra försök till att provocera!

• Frontline

För lite att göra idag antar jag, det var inte ens ett roligt försök till att skoja till det...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Mineralvatten
    Patricia Sandell93 skrev 2013-09-04 10:10:28 följande:
    7 månader?? Än ni inte kloka??
    detta måste vara en trolltråd.
    men vänta det är ju bara onsdag.
    fredagstråd på en onsdag...vart är världen på väg?

och ts jag som är vuxen kan inte ens äta stark mat, hur kan du då förvänta dig att ett barn som inte ens är ett år ska göra det?? sjuk i huvudet är du helt klart. 
  • Fredrika2007

Snälla du skämtar!! Hon är ju bara en bebis!!
    Och dessutom 2 habanero, som är en av världens starkaste chilifrukter.. Nästan misshandel ju!

Hoppas som sagt du skämtar och bara är ute efter att provocera, annars borde ni ta en seriös funderare på er syn av barnuppfostran.

7 månader...

• Lotta 3

Skulle aldrig falla mig in o ge mina barn så stark mat.
    Stackars ditt barn :( om du inte klarar av att laga barnvänlig mat så ge barnet burkmat istället!

• Queenie70

Jag utgår ifrån att ni skämtar. Annars tycker jag ni ska adoptera bort barnet snarast samt sterilisera er.

• Mineralvatten

och av "bara" två habaneros i hela grytan hade min man krackelerat hela kommande vecka det jag lova dig.
    alla kan inte äta stark mat och bara för att ni kan det så betyder inte det att er dotter kan det.
    och taaaddaaa detta fattade jag trots att jag inte har barn!!

hon vände ju bort huvudet och grät, är inte det en ganska tydlig signal? vad jag vet så får barn inte ens äta salt inann de är 1 år och absolut inte stark mat, kanske några små pepparkorn och 1 tsk örtkyddor i en hel gryta.  

• Anonym (LindaW)

Trolleri eller idioti, bara att välja.

Svar på tråden Är vi för hårda?