• Anonym (HÅRDA FÖRÄLDER?)

Är vi för hårda?

Hej!
    Nu undra jag och min man om vi är för hårda mott vårn dotter? (7Månader)
    Vi äter tex ganska ofta "utlänsk" mat typ thai, indisk och mexikanskt , vi undrar hur hårda kan vi vara med henne att hon ska äta upp?
    Vi gjorde en jätte god chili con carne för nån vecka sen och vi tycker att man ska äta det som är på bordet så dottern fick oxå äta det.
    Nu skrek hon bara och hedde bara bort huvet när vi matade henne, visst det var lite starkt med det var bara 2st habarero i grytan.
    Vi fick i henne hela hennes mat men det tog tid och det gick mycket energi bara för att få i henne lite mat.
    Hur ska vi göra?      

• Svar på tråden Är vi för hårda?
  • Patricia Sandell93

Ja nu när man tänker på det, det kan ju inte vara sant! Blev bara så chockad/ arg innan. Så första tanken blev som den blev.

• puss
    Patricia Sandell93 skrev 2013-09-04 10:19:05 följande:

Ja nu när man tänker på det, det kan ju inte vara sant! Blev bara så chockad/ arg innan. Så första tanken blev som den blev.

Det var rätt reagerat av dig.
  • Anonym (Hmmm jaaaaa)

Stackars unge. För det första starkt kryddad mat (!?!) och för det andra någon som trycker i en mat man inte kan med. Om folk slutade trycka i sina ungar mat när barnen de inte vill ha den skulle vi inte ha så många överviktiga barn. Barn svälter inte frivilligt.

• Mineralvatten

brukar inte så små barn äta egen barnmat? antingen hemmagjord eller köpt?

• Anonym (Anna)

Äh!! Skulle inte vara nån glad gubbe.. Jäkla telefon

• Anonym (kingdom come)

Soppa på barr och kottar? Det brukar de små svansburna gilla.

• Siv syn

Om du är på riktigt - vilket jag betvivlar - så betänk att barnets njurar inte fixar så stora mängder salt under första levnadsåret....Det kan rentav vara dödligt.  I övrigt är ju hela grejen helt sjuk...get real.

• adiscobloodbath

Men, det är väl inte farligt för barn med stark mat? Självklart ska man ju inte tvinga i dom det om dom inte verkar tycka om det men min unge (10mån) älskar stark mat. Så hon får samma mat som oss, men utan salt då. Blev lite nervös nu om jag gjort något farligt :-/

Svar på tråden Är vi för hårda?