• augustisten

Svartsjuk på min sambos 8-åriga dotter....

Omogen citron skrev 2013-09-05 00:09:36 följande:
    Jag tycker inte att ni ska skaffa ett barn. Det låter som att ett barn bara är ett sätt att rädda ert förhållande, dina känslor till din styvfotter kommer inte ändras för att ni skaffar ett till barn. Du kommer istället önska att det bara var din man, du och barnet och att hans nuvarande dotter inte fanns där. Dessutom är ni påtok för gamla båda två för att få barn, din man var nästan för gammal första gången.

Jag tycker att du bör söka hjälp för din svartsjuka hos en psykolog för att bearbeta dina känslor. Det är viktigt både för dig och för din och din mans relation. Annars finns risken att svartsjukan tar över och att relationen inte håller. Det är också viktigt för din mans dotter, alla barn förtjänar en kärleksfull uppväxt, att ha någon så pass nära som känner svartsjuka emot än kan ge men för livet.

Say what?

Min morfars mor fick honom när hon var 46 och hennes man över 50. Hennes första barn föddes när hon var 33 och hon fick tolv ...

Halva min släkt borde alltså aldrig funnits? Morfar, hans fem barn, elva barnbarn och hitintills arton barnbarnsbarn - är det fel på oss?

Ts - prata med någon, men inte för mycket med din man om det inte finns ngt han kan göra. Och eftersom det ändå inte är något du förtränger tycker jag att du kan köra lite "fake it til you make it". Det kan vara förvånansvärt effektivt.
  • augustisten
    YummyMami skrev 2013-09-05 18:15:54 följande:
    Att tycka att en kvinna ska kunna få barn när hon har en stark längtan till det har väl inget med att ogilla styvmödrar? Mannen säger nä, jag säger det finns andra sätt. Förstår inte hur du koppla det så om att ogilla?

Mannen säger väl inte nej, var får du det ifrån?

Tror du det blir dina inlägg mer begripliga. Jag och fler med mig läste som att det var bättre att ts skaffar barn själv än med mannen som VILL ha barn med henne eftersom hon känner som hon gör inför hans dotter (vilket hon ju uppenbarligen vill försöker ändra på).
Svar på tråden Svartsjuk på min sambos 8-åriga dotter....