• Shades

Svartsjuk på min sambos 8-åriga dotter....

Tråden är ett bra exempel på varför jag aldrig skulle starta ett seriöst förhållande med en barnlös kvinna.

Saken är den att kvinnor med barn, vanligtvis, förstår varför de aldrig kommer att betyda lika mycket för mig som mina barn, att de är utbytbara men att mina barn finns i mitt hjärta för evigt och att de omedelbart blir utsparkade om de försöker, eller ens visar tendenser till att vilja, konkurrera med mina barn om min uppmärksamhet eller kärlek.

Jag kan definitivt älska en kvinna samtidigt som mina barn men det blir aldrig på samma sätt. Barnen går alltid före.

• Shades
    Anonym (förstår) skrev 2013-09-06 14:27:38 följande:

Det skulle inte vara kul att vara din partner, där din partners behov aldrig är viktiga för dig. Hoppas du hittar en likasinnad kvinna som alltid prioriterar sina barn före dig och där du kommer sist på hennes lista av viktiga saker i livet. Vilket varmt och kärleksfullt förhållande....
    Du läser in saker i mitt inlägg som jag inte skrivit. Självklart är min partners behov och känslor viktiga men jag skulle aldrig välja en partner som är så känslomässigt omogen att den behöver konkurrera med mina barn.
    Anonym (olika) skrev 2013-09-06 14:44:32 följande:
    Min sambo sa att han verkligen helst ville träffa en barnlös kvinna. Han uttryckte det ungefär som så: »jobbigt att dels tvingas bo med någon annans barn, men framför allt jättejobbigt att få alla kids att fungera bra ihop och gilla situationen«.

Så känslor och tankar är olika och det måste man respektera.

Min sambo lyckades också på ett eminent vis att INTE uttrycka att jag skulle vara någon »nr2«. Varför liksom? Bidrar det till något bra för någon? Självklart älskar han sina barn HÖGT, men han har inte haft nåt behov att uttrycka till mig att han älskar dem HÖGST. Han har klarat att dela sin uppmärksamhet och också kunnat hantera diskussioner kring dessa relationer och tankar. En empatisk och flexibel människa.
    Nej varför UTTRYCKA att ens partner är nummer två? Det är dock så ändå.

• Shades
    Anonym (hmm) skrev 2013-09-06 15:30:14 följande:
    Visst är det så att ens partner är utbytbar. Vilket bekräftas av att de flesta vuxna har ju haft mer än en partner de älskat. Men den kärleken är ju inte villkorslös som kärleken till barnen, vars plats aldrig kan fyllas av någon annan.
    Precis så. Men det innebär såklart inte att man inte älskar sin partner.
  • Shades
    Hedda04 skrev 2014-03-21 08:43:09 följande:
    Du låter som ett riktigt kap till man (ironi). Vilket underbara förutsättningar du kan erbjuda en kvinnaFoten i munnen

Nej, troligtvis inte för dig men för de som förstår hur jag resonerar vad gäller mina barn (vilket såklart också gäller omvänt). Men jag siktar inte på att vara hela Sveriges drömprins. Det räcker att jag är det för en. :)

Btw, kul att du lyfter ett svar från september 13...
Svar på tråden Svartsjuk på min sambos 8-åriga dotter....