Anonym (förstår) skrev 2013-09-06 14:27:38 följande:
Det skulle inte vara kul att vara din partner, där din partners behov aldrig är viktiga för dig. Hoppas du hittar en likasinnad kvinna som alltid prioriterar sina barn före dig och där du kommer sist på hennes lista av viktiga saker i livet. Vilket varmt och kärleksfullt förhållande....
Du läser in saker i mitt inlägg som jag inte skrivit. Självklart är min partners behov och känslor viktiga men jag skulle aldrig välja en partner som är så känslomässigt omogen att den behöver konkurrera med mina barn.
Anonym (olika) skrev 2013-09-06 14:44:32 följande:
Min sambo sa att han verkligen helst ville träffa en barnlös kvinna. Han uttryckte det ungefär som så: »jobbigt att dels tvingas bo med någon annans barn, men framför allt jättejobbigt att få alla kids att fungera bra ihop och gilla situationen«.
Så känslor och tankar är olika och det måste man respektera.
Min sambo lyckades också på ett eminent vis att INTE uttrycka att jag skulle vara någon »nr2«. Varför liksom? Bidrar det till något bra för någon? Självklart älskar han sina barn HÖGT, men han har inte haft nåt behov att uttrycka till mig att han älskar dem HÖGST. Han har klarat att dela sin uppmärksamhet och också kunnat hantera diskussioner kring dessa relationer och tankar. En empatisk och flexibel människa.
Nej varför UTTRYCKA att ens partner är nummer två? Det är dock så ändå.