Anonym (fy) skrev 2013-09-04 22:57:26 följande:
Risken är ju att polisen skulle tycka det vore jobbigt att alltid bli totalt nerringd jämt eftersom det händer så ofta.
När en gubbe sträcker fram handen till mig och hälsar på tex en krog lägger jag armarna i kors bestämt och vänder surt ryggen till och tittar sedan på dem med avsmak.
Inte ens det hjälper.
Nej de FORTSÄTTER!
Jag menar hur tydlig skall man bli att man inte alls uppskattar deras sällskap?
Ibland säger jag till och med till på skarpen och blir riktigt arg.
Det kan hjälpa till slut men då har jag redan förlorat humöret och kvällen blir förstörd.
Ibland hoppar någon snäll killkompis in och räddar situationen och går fram till gubben.
Det är det bästa.
Visst leder det till argumentationer dem emellan men efter en sådan grej brukar de bara titta sorgset på mig hela kvällen. Rätt åt dem!
Om gubben bara vände på huvudet så finns det massor av andra kvinnor i hans egen ålder samt på hans utseendeskala som skulle passa honom bättre.
Man undrar ju om de är blinda.
Jo, men nu menade jag i fall där gubben följer efter och fortsätter trakassera TS med sexuella inviter...då tycker jag man ska åtminstone hota med att ringa polisen så att han låter en vara. Det kan hjälpa tror jag.
Jag lider med dig och kan bara beklaga att det finns såna äckel till män som håller på så.
Det är tråkigt att man måste fråga sina killkompisar om hjälp.