Inlägg från: Anonym (hjälpa till) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hjälpa till)

Sambon verkar inte bry sig om vårat hem!

Hjälpa till, där har du hela lösningen på problemet.
    Inte ens du ser det som hans ansvar att ta itu med den skit han ställer till med utan du tycker att han ska hjälpa DEJ att städa efter HONOM.
    Vuxna människor städar efter sig själva, barn hjälper till. 

• Anonym (hjälpa till)
    Anonym (Samma sits) skrev 2013-09-05 05:52:39 följande:
    Min man är 25 år och på dom fyra åren vi varit tillsammans har han satt igång tvättmaskinen en gång, satt in sin egna disk i diskmaskinen några få gånger men aldrig satt igång den, diskat för hand en gång, aldrig hängt tvätt, lagat mat fyra gånger (yep, minns varenda gång) och handlat på eget initiativ? Tja, typ 10 kanske? Han har ett påfrestande jobb enl honom så han är jättetrött och orkar inte göra nåt när han är hemma. Han kan visserligen vara duktig och dammsuga om vi ska få gäster eller plocka undan skit från vardagsrummet ibland och då ligger allt huller om buller i köket istället så även om han "plockat undan" så är det lika mycket att ta hand om i köket - bara att han bytt plats på det... Hmpff... Så jag förstår precis vad du går igenom... Skall dock inte säga att vi alltid har det städat, ibland går det dagar och blir jättestökigt och då säger han också "vi måste städa", "blir det ingen mat idag?", "du har inte tvättat på ett tag va?" Osv... På detta kan jag lägga till att jag gick upp tre timmar före mitt arbete för att göra frukost till honom på sängen i princip varje jobbdag i tre år för att han har svårt för att vakna på morgonen och nämnde jag detta så sa han bara "det gör mina arbetskamraters fruar till sina män också" så min make är nog en liten mansgris ^^'

Meeen i övrigt är han världens finaste och omtänksammaste person! Haha! Tycker dock det låter som en bra idé att bara städa undan ens egna grejer och tvätta bara mitt som en slags protest! Nu när vi får barn räcker det med ett barn i hushållet!
    Man väljer sitt liv, och du har gjort valet att curla din pojke. Vägrar använda "man" eftersom han inte är nån man utan en barnunge och du stöttar det beteendet fullt ut.
    Varför väljer ni så här? Vill ni bli bittra kärringar? 
Svar på tråden Sambon verkar inte bry sig om vårat hem!