• Anonym (A)

Pappan smutskastar mig inför barnen och vägrar lämna tillbaka dom! Hjälp!

Har ni gv kan du hämta dem ja men det kommer slå hårt om han drar dig till tr och barnen får vägra komma med dig vid den åldern

• Anonym (A)
    Anonym (Knäckt.nu) skrev 2013-09-05 12:45:09 följande:
    Tack för ditt svar! Jag vill ju ingen något illa, bara få en möjlighet att prata med dom utan att han är med så jag kan förklara att allt skitsnack inte är sant, jag har sparat alla sms och mail. Det är redan på väg till tingsrätten, vi är uppsatta för samarbetssamtal hos Familjerätten, men det är några veckors väntetid.  Förstår inte riktigt; jag FÅR hämta dom men dom får vägra följa med? Är det rätt uppfattat? Finns det någon bra sida där det finns skrivet vilka rättigheter jag, han och barnen har i sådana här situationer? Tack än en gång för ditt svar!  

Du har inga rättigheter era barn har men de är inte tvingade vid den åldern att följa med dig och gör de det så finns inget som säger att de kommer tro på dia ändå
  • Anonym (A)

Jag svara enkelt och klart på dina frågor och du går på som en ångvält tillbaka så kanske ligger nåt i det som sägs trots allt snart skriver du för du ställer till oväsen här med. Ingen eld utan rök som det brukar heta

• Anonym (A)

Vem har stämt vem på vårdnaden? Du behöver inte ge upp den det kan gå till tr så kan de avgöra vad som är bäst för era ungar

• Anonym (A)

Dina uttryck gör att jag blir fundersam ett inlägg säger du att du ger inte upp vårdnaden bara så där nej men ingen har krävt det nej men ge inte upp den då, då får han väl stämma dig. Vaddå tr/domstol? Tingsrätten beslutar överklagar den andra gör man det till hovrätten så varför drar du in domstolen? Ni betalar era egna kostnader och är i tr

• Anonym (A)
    Anonym (Knäckt.nu) skrev 2013-09-05 18:25:29 följande:
    Förstår inte vad du menar riktigt...nej, jag ger inte upp vårdnaden utan att kämpa för mina barn, och nej, ingen har krävt det, men det är ju det deras pappa håller på med, då han vägrar lämna över dom till mig/inte låter mig komma och hämta dom eller låta mig ha dom. Vad ska jag göra? Jag kan ju inte åka dit och hämta dom med tvång rent fysiskt? Det är knappast till min fördel i en ev. domstol...Jag har inget val än att blanda in Familjerätten och vad jag förstår så erbjuder de bara samtal, och sedan går det via dom vidare till tr/domstol OM vi inte skulle komma överens hos Familjerätten vill säga, vilket jag såklart hoppas på, men tvivlar på...har jag missuppfattat något?

Ingenting går via fr till tr! Ni kan gå på samtal på fr och då är det frivilligt man måste inte göra det. Fr skickar ingenting till tr vad har du fått det ifrån? Enda gången de ger ett utlåtande till tr är när tr gett fr i uppdrag att utreda er i en vårdnadstvist men då har ni haft muntliga förhandlingar i tr redan
  • Anonym (A)

Nästa steg är tr inte domstol!

Svar på tråden Pappan smutskastar mig inför barnen och vägrar lämna tillbaka dom! Hjälp!