• Grappa

Pappan smutskastar mig inför barnen och vägrar lämna tillbaka dom! Hjälp!

Jag förstår din frustration, men era barn kommer i kläm om vardera förälder bombarderar dem med argument om den andre.
    Låt dem veta att du saknar dem och förutsätter att de kommer bo hos er bägge framöver. Boka in det där samarbetssamtalet och bestäm därefter om du behöver agera via TR eller annat.

• Grappa

Om jag vore du skulle jag skaffa ett samtalsstöd eller en coach el liknande, nån du har att ösa ur dig allt som bubblar till, och som kan hjälpa dig att finna bästa strategierna för att hantera din egen frustration, pappans lögner och barnens reaktioner. Man kan gå till en familjeterapeut ensam för att få hjälp med hur man ska hantera problem i familjen.
    Lycka till!

• Grappa
    Anonym (Knäckt.nu) skrev 2013-09-05 18:29:50 följande:
    Tack för ditt svar, jag fick nyss tips om att kvinnojouren skall vara bra att prata med och få stöd hos, du har helt rätt att jag behöver någon att bolla med om detta, blir ju tokig snart av att bara sitta och inte göra någonting, inte veta något och bara vänta...det finns även bra jurister man kan kontakta tror jag, jag ska kolla upp det snarast möjligt, pengar är inget problem, de är ju knappast gratis, men som sagt, det är nog bra, särskilt som man hör en grej från ett håll och en annan från ett annat, jag behöver tydliga svar och få VETA mina rättigheter osv. Tusen tack igen, bara ett "Lycka till" värmer otroligt mkt...tack! 
    Det är ju ett jättebra förslag, hoppas du får tag på dem snabbt och kan få råd.
    Vad gäller advokat har många byråer gratis rådgivning en kvart-halvtimma, då kan du snabbt presentera ditt case och få lite råd om vad de kan erbjuda och vilken strategi de skulle rekommendera. Alltid en början iaf.

Kram
Svar på tråden Pappan smutskastar mig inför barnen och vägrar lämna tillbaka dom! Hjälp!