• Rakad Apa

Min fru är lat

Men seriöst, vilken självupptagen f*tta! Sluta curla henne, hon är din fru inte ditt barn. Sluta vara så tofflig och børja ställa krav på henne, det är ju orimligt att du ska gøra allt. 

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Rakad Apa
    Anonym (surgubbe) skrev 2013-09-05 12:52:31 följande:
    Jag gjorde mer då med, men inte alls som nu. då var vi mer som ett team eller vad man säger. Nu ställer hon upp för och ger den energin till sina väninnor istället. Hon har tex. ingen lust att åka till stranden med mig och lillan, men kan åka iväg hela dagen med tjejgänget.
    Hon lever ju som att hon vore singel, otroligt tragiskt att hon hellre är med sina vänner än sin familj. Varför tolererar du detta beteende? Hur reagerar dottern på att mamman är frånvarande och bortprioriterar henne? Är hon van till det eller blir hon ledsen?
  • Rakad Apa
    Thotis90 skrev 2013-09-05 12:53:25 följande:
    Du har inte tänkt på att hon fortfarande kan vara deprimerad? Jag är deprimerad och har väldigt svårt att få saker gjorda... Jag sitter bara vid datorn/tv:n och sover. Det är svårt att få energi till saker när man vill krypa under jorden, särskilt när man känner att ens partner inte förstår. Det innebär dock inte automatiskt att man kan bete sig hur som helst, men det kan vara en förklaring till en del av det. Deprimerade personer är inte att leka med, tyvärr.
    Tydligen så har hon en massa energi till att shoppa, umgås med vänninerna och gå på krogen så hon verkar inte vara deppad. Tror hon gillad att bli curlad helt enkelt och slippa alla "måsten". 
  • Rakad Apa
    Anonym (surgubbe) skrev 2013-09-05 12:54:18 följande:

Hon har en iq på 146. Så dum i huvudet är hon knappast.
    Dum i huvudet är ju en fras som nödvändigtvis inte behöver betyda att personen ifråga har lågt IQ, snarare att denne beter sig felaktigt genom handlingar och ord. Skiter man i sin familj så är man i mitt tycke dum i huvudet, sorry. 

Är du konflikträdd TS? Verkar som att du inte vågar sättta ned foten? 
  • Rakad Apa
    Thotis90 skrev 2013-09-05 13:13:22 följande:
    Jag håller inte med. När man är deprimerad är det viktigt att man gör sådant som får en att må bra (om man bara sitter hemma blir det värre) och om det är shoppa, umgås med vänner osv. som gäller för att hon skall må bättre så får hon väl göra det. Dock med måtta såklart, så att det inte går ut över förhållandet vilket det verkar göra.
    Det är möjligt att du har rätt, men som jag tolkade TS så är deprissionen över. Men precis som du skriver så får det ju finnas gränser.
  • Rakad Apa
    Eterisk skrev 2013-09-13 20:56:22 följande:
    Hehe, den masspsykosen går inte av för hackor inte.

Skönaste kommentaren jag hört på länge!
Svar på tråden Min fru är lat