• Mamori

Goda snabblagade tillbehör till oxfilé?

Kan jag få tips? =) Gärna enkla saker som är lätta att laga och snabbt. Typ någon god sås, någon grönsaksgrej och något annat. Inga ägg eller nötter då jag är allergisk. Helst inte vitlök heller då jag behöver vara social efteråt :-P Annars hade jag gärna gjort tsatsiki.

• Svar på tråden Goda snabblagade tillbehör till oxfilé?
  • brainpick

Köp en påse mandelpotatis. Borsta potatisarna och dela i halvor på längden. Lägg på en plåt i ugnen med olivolja, salt och peppar etc. Låt stå i ca 35-40 min på 225 grader.

Här är ett recept som aldrig kan bli fel till oxfilé... Lätt som en plätt

www.recept.nu/stefano_catenacci/smaratter_och_tillbehor/potatis_och_andra_rotfruker/ugnsbakad_potatis_med_rosmarin/

Sås kan man köpa bra färdig. Själv orkar jag inte lägga tiden på en bra sås. Lallestedts är att rekommendera, eller Jensens Böfhus..

• brainpick

Skippa vitlöken i receptet om du inte vill ha med den. Det blir kanongott ändå...

• Masken84

Gör dubbelbakad potatis. Du gör några stora potatisar ugnen som bakad potatis. Sen när dom är klara så skär du av som ett lock och gröper ur potatisen och lägger potatisen i en skål. Sen mosar du potatisen grovt och har cream fresch och salt och peppar. Sen fyller du potatisen igen och in i ugnen i ca 15 min!! Super duper gott och till det passar rödvinsås super :)

• Mamori

Tack tack ska absolut testa något av dessa =D Har något tips på något bra grönsakstillbehör som är smidigt?

• Margaux

Köp kantareller, fräs i smör med chalottlök och lite vitlök(om du vågar). Salt och peppar. Klart!
    Blancherad sparris..... 

• Nyfikna72

Man ska då definitivt inte förstöra oxfilé med tsatsiki..........det är gott men oxfilé är inget kött man kladdar ner med en massa smaker

• brainpick
    Nyfikna72 skrev 2013-09-05 19:59:47 följande:
    Man ska då definitivt inte förstöra oxfilé med tsatsiki..........det är gott men oxfilé är inget kött man kladdar ner med en massa smaker
    Jag håller delvis med. Man kan ju ha det som ett litet tillbehöver, men inte att smeta in hela köttbiten i. Tsatsiki passar mer till fläskkött skulle jag tro, men borde egentligen funka även med oxfilé.

Det roligaste är om man har lite olika såser på sidan om och tar till köttet, som man får på finare restauranger. 
Svar på tråden Goda snabblagade tillbehör till oxfilé?