Inlägg från: Anonym (???) |Visa alla inlägg
  • Anonym (???)

Ingen övertidsersättning?

Man kan ju tycka det, men det är kanske så att eftersom ditt schema är på 194 timmar, så har du inte jobbat mer än du ska. Övertid är ju när man jobbar mer än sin avtalade tid.

• Anonym (???)
    Anonym (Vik) skrev 2013-09-06 07:12:13 följande:

Ja då hittade ju de ett sätt att göra det enkelt för sig, för vi var två vik som under sommaren slet på tre tjänster. Man tror ju naivt när man gör nästan 30 timmar mer på en månad n heltidsmåttet att man ska belönas för det. :(

Som sagt, du godkände schemat. Nu har du lärt dig den hårda vägen. Bör ju ändå bli en bra lön eftersom du jobbat många timmar. Det är väl ändå bättre att du fick 30 timmar extra på en månad än att någon annan fick jobba dessa timmar, eller?
  • Anonym (???)
    Anonym (Vik) skrev 2013-09-06 07:18:48 följande:

Känns mest bittert nu då en kompis jobbade för en annan kommun och där kör de stenhårt att gör de en enda timme över 165 så får de övertidsersättning, oavsett om det är på schema eller ej. Då jobbet även innebar sovande natt med timmar jag inte får tillgodoräkna så har jag till ringat långt mer än 194 timmar på jobbet i juli och hann knappt märka av att det var sommar för jag bara jobbade. Hade tänkt sätta undan övertidsersättningen att ha till julklappsinköp då CSN betalar sämre i december. :(

Kanske det är olika i olika kommuner. Klart det känns taskigt när du räknat med pengarna, det förstår jag. Men prata med din chef när hen kommer tillbaka, det kan ju blivit fel. Om du ändå ska spara pengarna, så gör det ju inget om det justeras på nästa lön, om det skulle vara fel. Hoppas det ordnar sig.
Svar på tråden Ingen övertidsersättning?