Inlägg från: LillGris |Visa alla inlägg
  • LillGris

Sverige är en rutten fisk!

Jag skakar inte direkt av skräck. Vill nån läsa mina vinnarmail från tradera, by all means, do.

• LillGris
    puss skrev 2013-09-06 11:42:18 följande:
    VA??!?!???! Men tänk om dom SER VAD DU KÖPT??

OMG det här var allvarligt.

Dom bara "hon köpte en FUCKING LÖPARE!!! Kill her!!!"
    giftfri skrev 2013-09-06 11:55:06 följande:
    Det går att skuldsätta dig, ta över din identitet å göra dig utfattig .., eller har du missat att det är det brott som ökar allra mest? Fast vad bryr du dig om det...

Jag har givetvis inte något konto med massa pengar kopplat till det konto jag använder på tradera. Så dum är inte ens jag.
  • LillGris
    kvs skrev 2013-09-06 12:45:18 följande:
    Du ser inga problem med att stater och företag kartlägger vem du pratar med, vad du säger och när du gör det och sedan säljer/delar ut informationen vidare?

Det mår väl vara hänt så länge informationen stannar på diverse underrättelsetjänster, men idag är det inte långt borta att andra grenar av rättsväsendet också får tillgång till materialet vilket i förlängningen innebär att privata intressen (tack vare IPRED) kan ta del av det hela också. När det väl händer tror jag att försäkringsbolagen är lite sugna på att få vara med och dela också och "it goes on and on".

Jag gillar mina citat så jag bjuder på ytterligare ett:

"Ingen är mer hopplöst förslavad än den som felaktigt tror sig vara fri" -Goethe   

Alltså jag fattar vad du menar och håller väl med, jag är bara förundrad över vad folk får på sin mail. Senaste månaden har jag fått ett par vinnarmail från tradera, en mailkonversation med en kille på blocket ang en bokhylla, ett mail från min barnmorska med en tidsbokelse samt x antal erbjudanden om att få en jättestor snopp. Trodde inte folk avhandlade seriös business via mail men jag har väl fel!
Svar på tråden Sverige är en rutten fisk!