Inlägg från: giftfri |Visa alla inlägg
  • giftfri

Sverige är en rutten fisk!

Inget nytt, Sverige skrev under ett avtal om sk informationsutbyte för flera år sen där Sverige lovar att USA ska få all den info dom vill  ha om vad vi i Sverige gör/skickar/skriver på Nätet..
    Å som den fega lydstat Sverige numera är under USA, så har vi inga hemligheter som inte USA känner till om oss/dig/mig..

Det är t.o.m så illa att FRA får sälja å säljer info om dig/mig till den som är villiga att betala!! 

Inget arbete kan ersätt den tillfredställelse som ett liv i lättja ger.
  • giftfri
    chockopocko skrev 2013-09-06 09:47:51 följande:
    Tack för första seriösa svar från någon som låter insatt i frågan!

Ja det är illa. Ja det är allvarligt. Men nej, inte många verkar bry sig eller orkar ens sätta sig in i hur det här fungerar trots att vi alla är ofrivilligt inblandade i det här systemet varje dag online.

Welcome to little Swederica!

Det jag påstår om sk informationsutbyte finns som offentliga handlingar, exakt var kan jag inte säga, men troligen i riksdagens arkiv.,  även en intervju med Carl Bildt där han medger att Sverige säljer till den som vill betala för informationen, finns att få från nåt av nyhetsprogrammens arkiv..
    Så den/de som har lust kan själva kolla upp det jag påstår.. 
  • giftfri
    kvs skrev 2013-09-06 09:53:17 följande:
    Det är väl ingen som är förvånad över att FRA-shopen inte är så stängd som politikerna lovade när de drev igenom förslaget?

Det är fantastiskt vad man kan offra i rädsla för terrorister, Hoenecker hade varit stolt. För att citer gamla Ben:

"A society that gives up a little liberty to gain a little security, deserves neither and will lose both"

Jo tyvärr finns det de som tror att Sverige/FRA inte lämnar ut några uppgifter om oss svenskar.
    Som jag skrev så säljer Sverige/FRA info om oss till den som vill betala, så den som tror att nåt är heligt för Sveriges makthavare vad gäller oss medborgare/invånare har fel..

• giftfri
    Farmor52 skrev 2013-09-06 10:45:39 följande:
    Allt detta kanske resulterar i en renässans för handskrivna brev, betala kontant och träffa människor i verkliga livet.

Nya "saker" kommer att behövas för att en tillräcklig säkerhet ska kunna garanteras, å jag är 100% säker på att det funderas på hur man ska undvika Nätet, eller hur en tillfredställande säker överföring ska kunna ske.

Å vad gäller utbyte av information å dess säkerhet så är det enkelt att knäppa USA/Israel med flera sjukligt nyfikna på näsan.
    Det gör man genom att höja den matematiska krypteringsnivån kontinuerligt så att den alltid ligger tilräckligt högt för att tidsaspekten ska göra en dekryptering i praktiken värdelös..

Men kom ihåg att det inte finns nåt som som heter att det är säkert på Nätet.
    Där ska absolut inget av värde finnas, för Internet är i teorin helt öppet å offenligt, å därmed tillgängligt för alla. 
  • giftfri
    saltgurka skrev 2013-09-06 11:27:23 följande:
    Helt ärligt hade jag tagit detta på större allvar om du inte länkat till Aftonhoran.
    Det står skrivet å pratas om det överallt över hela Världen idag, den största nyheten å skandalen som Världen har haft gememsamt på länge, hur har du kunnat missa det? 
    Du läser troligen för mycket tokhöger-propaganda på Flashback å Avpixlat.. 

• giftfri
    LillGris skrev 2013-09-06 11:39:38 följande:
    Jag skakar inte direkt av skräck. Vill nån läsa mina vinnarmail från tradera, by all means, do.

Det går att skuldsätta dig, ta över din identitet å göra dig utfattig .., eller har du missat att det är det brott som ökar allra mest? Fast vad bryr du dig om det...
  • giftfri
    saltgurka skrev 2013-09-06 11:57:08 följande:
    Jag följer inte nyheterna alls. Har ingen tv och läser aldrig nyheter på nätet. Ganska skönt att slippa all propaganda och all skit faktiskt.

Där håller jag helt med dig, vilket gjort att vi nu drar från Sverige till ett mer eller mindre nyhets å mediafritt liv i Gambia..

Det är dags att uppfylla meningen med livet, d.v.s. Love, peace and happiness å sex drugs and rock´n roll.., skål ta-me-fan! Skål
  • giftfri
    LillGris skrev 2013-09-06 12:32:37 följande:

Dom bara "hon köpte en FUCKING LÖPARE!!! Kill her!!!"

Jag har givetvis inte något konto med massa pengar kopplat till det konto jag använder på tradera. Så dum är inte ens jag.

Du har en identitet, den kan missbrukas till mycket.., lägger någon beslag på den så finns eg ingenting som hindrar från att utnyttja den till precis vad som helst..

Men du ska inte gå omkring att vara rädd för att det händer dig nåt, sån´t tär bara på dig mentalt, men du ska vara medveten om att på Nätet finns inget som är säkert..
    Så var lagomt misstänksam, kolla upp det du tycker verkar misstänkt, svar finns så gott som alltid att omedelbart få på Nätet..

Regeln är: På Internet förvarar man inget av värde eller nåt privat
  • giftfri

Hörde just nu att Sverige pekas ut som USA:s spioncentral i Europa.., ja det var heller inget nytt, Sverige ska ju enligt avtal lämna ut den info USA vill ha..

• giftfri
    Mandel skrev 2013-09-06 18:17:33 följande:
    Om de kollade upp vad jag är intresserad av så inser de snabbt att den informationen om mig är värdelös.
    Vem vill köpa uppgifter om en person utan intressen och som hatar telefonförsäljare och andra idioter? 
    Vill de analysera det så är det okej med mig. De får gärna höra av sig om de kan rekommendera någon terapi eller medicin  

Du har kanske rösträtt, i så fall är du högintressant, troligen den mest intressanta gruppen av alla.., eftersom kunskapen om den gör att makthavarna alltid vet hur dom ska agera för att bli kvar vid makten., regerings å riksdagsval blir därmed ett meningslöst skådespel för omvärlden, men utan nån som helst inverkan på hur Sverige ska styras. 
  • giftfri
    Mandel skrev 2013-09-06 19:10:29 följande:
    Hmm...
    Skulle man analysera svärmor så är hon 150%SD, men det skulle hon aldrig erkänna och inte heller rösta på.

Själv skulle jag gärna rösta på S om de förde den politik som de gjorde på typ 50-talet, men det gör de ju inte...

Och med tanke på att man oftast inte kan skriva vad man vill eller prata om man vill så länge det inte anses pk så är nog fler än jag väldigt restriktiva med vad de skriver och säger. Man orkar inte tjafsa med folk som inte har en åsikt utan bara skriker åt en att man minsann inte får tycka eller säga si eller så. 

Bara som lite kort info..
    Det finns massor skrivet om informationsinsamlande, å faktum är att just det som kan göras idag med hjälp av Internet länge har varit varje makthavares våta dröm..
    Att alltid veta vad väljarna tycker å tänker innebär att den sittande refgeringen eller diktatorn aldrig mer behöver förlora makten.., om dom/denne inte vill det, vilket åxå kan vara en seger.., beror på vad dom/denne vill uppnå med ett regimskifte..
  • giftfri

Det löjliga varje gång det här kommer upp, är makthavarnas trams om att avlyssning behövs för att komma åt terrorister å orgniserad brottslighet..

Just precis det är det som inte går att avlyssna, det är inte ens teoretisk möjligt, då dessa inte använder sig av Nätet ö.h.t för att kommunicera.. 
    Dom använder sig av kurirer, personliga möten eller annat sätt som inte går att avlyssna för att kommunicera med varandra, fråga vilken oberoende expert ni vill å ni kommer att få det bekräftat..

Så när USA/Obama påstod att dom hört på telefon, avlyssnat den, å då hört hur Syriens makthavare pratat om hur dom använt stridsgas höll jag ta mig fan på att skartta mig fördärvad
    Tror han/USA att vi svenskar är fullkomligt obildade å okunniga om vad man kan eller inte kan när det gäller avlyssning
    Möjligen hade det påståendet funkat i USA, trots allt är USA i sin helhet långt efter Sverige vad gäller utnyttjande å kunnighet om Internet, men jag tvilar..

Svar på tråden Sverige är en rutten fisk!